Flash fungerar inte längre i Chrome.

Permalänk
Medlem

Flash fungerar inte längre i Chrome.

Hej, igår när jag vaknade så hade flash helt plötsligt slutat fungera i Chrome, videos stannar helt random, även om dem är helt buffrade, men oftast vid 3 sekunder. Får inte heller ut något ljud alls från webbläsaren. Har testat alla länkar i andra webbläsare och där fungerar det precis som det ska.

Det enda jag gjorde innan jag märkte att något var fel med Chrome var att installera några mindre uppdateringar till Windows, ser dock inte hur det skulle påverka enbart Chrome.

Saker jag testat:

  • Gjort systemåterställning till före Windows-uppdateringen.

  • Startat om datorn vid varje ändring.

  • Rensat cache och cookies i Chrome.

  • Testat att köra youtube med HTML5 i Chrome, samma resultat; inget ljud och uppspelningen stannar efter 3 sekunder även om den är helt buffrad.

Har någon haft liknande problem och hittat någon lösning?

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Detta låter bekannt. Tror någon skrev igår som hade fått samma problem efter den där uppdateringen. Prova att sök lite i forumet och se om du kan hitta den tråden. Vet inte om dom kom fram till någon lösning.

Permalänk
Medlem

Jag hade random krascher för ett tag sen, men bara i flash. Löste sig genom att stänga av hårdvaruaccelerering i flash.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krisse:

Detta låter bekannt. Tror någon skrev igår som hade fått samma problem efter den där uppdateringen. Prova att sök lite i forumet och se om du kan hitta den tråden. Vet inte om dom kom fram till någon lösning.

Satt och googlade ett bra tag igår om problemet, och hittade massa trådar från både -10 och -11, fast dem enda tipsen var att rensa cache och cookies.

Skrivet av Jazz 1-up:

Jag hade random krascher för ett tag sen, men bara i flash. Löste sig genom att stänga av hårdvaruaccelerering i flash.

Det är det som är det skumma också, flash kraschar inte, utan videon bara stannar helt random.

Permalänk
Proffsmobbare

Jag har samma problem, ofta med videor som dör. Chrome slutar svara ibland och släcker jag programmet så får jag allt som oftast BSOD.

Hittar du en lösning så informera gärna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Jag har samma problem, ofta med videor som dör. Chrome slutar svara ibland och släcker jag programmet så får jag allt som oftast BSOD.

Hittar du en lösning så informera gärna.

Verkar ha att göra med uppdateringen den 31 juli i alla fall. Mitt Chrome kraschar aldrig dock. Kan spela flash-spel utan större problem, utom ljudet då som inte kommer igång. Verkar bara påverka videos hos mig.

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av TAG9217:

Verkar ha att göra med uppdateringen den 31 juli i alla fall. Mitt Chrome kraschar aldrig dock. Kan spela flash-spel utan större problem, utom ljudet då som inte kommer igång. Verkar bara påverka videos hos mig.

Jag har samma problem som jag beskrev ovan sedan månader tillbaka, har inte ens uppdaterat till 31e vad jag vet, än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Jag har samma problem, ofta med videor som dör. Chrome slutar svara ibland och släcker jag programmet så får jag allt som oftast BSOD.

Hittar du en lösning så informera gärna.

Det var det som hände när jag hade problem. Om du har samma så är det bara att stänga av hårdvaruaccelerering i flash och starta om datorn.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Jag har samma problem som jag beskrev ovan sedan månader tillbaka, har inte ens uppdaterat till 31e vad jag vet, än.

Hmm :/, som jag skrev började mitt efter uppdateringen. Chrome verkar dock ha någon silent-updater. Du kan inaktivera Google Updater i plug-ins såg jag när jag letade efter pepperflash.

Du kan ju gå in på FileHippo och se om du hittar någon version som är släppt före dina problem började.

Permalänk

Hade samma problem igår, det var så att jag hade 3 versioner av flash aktiverat samtidigt.

Gå in i Inställningar > Innehållsinställningar > Sen under plugin-program så trycker du på Inaktivera enskilda pluginprogram...

För mig fanns det Flash(3)Files om du trycker på +Info i högra hörnet så kan du avaktivera dom, avaktivera alla utom en sen startar du en youtube video och kollar om det funkar, om det inte funkar så aktivera en annan fil osv tills det funkar.

Det var så jag löste det iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weirdo807:

Hade samma problem igår, det var så att jag hade 3 versioner av flash aktiverat samtidigt.

Gå in i Inställningar > Innehållsinställningar > Sen under plugin-program så trycker du på Inaktivera enskilda pluginprogram...

För mig fanns det Flash(3)Files om du trycker på +Info i högra hörnet så kan du avaktivera dom, avaktivera alla utom en sen startar du en youtube video och kollar om det funkar, om det inte funkar så aktivera en annan fil osv tills det funkar.

Det var så jag löste det iaf.

Tack så mycket! Detta fungerade.

Problemet verkar vara detta:
Name: Shockwave Flash
Description: Shockwave Flash 11.3 r31
Version: 11.3.31.222

Permalänk
Inaktiv

Har haft exakt samma problem och Weirdos lösning funkade för mig med. Tackar!

Permalänk

Tack för hjälpen Weirdo807 och Chamezz. Funkar kanon nu

Visa signatur

ASUS ROG Strix B550-F GAMING | AMD Ryzen 5 5600X | Corsair iCUE H100i RGB Pro XT | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC | Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3200MHz 32GB | Corsair RM 750W | LG 34'' UltraGear 34GK950F QHD Curved Nano IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem

Tack Weirdo för lösningen, har tappat en hel del hår innan jag hittade detta.

Visa signatur

Goop Goop.

Permalänk

Tackar Weirdo807 och Chamezz... blev galen på att inte ha något ljud!

Visa signatur

AsRock Z77 Extreme4
Intel I7 3770k 4.2GHz
Gigabyte GTX 980Ti G1 Gaming
16GB Corsair Vengeance 1866MHz
Crucial MX100 512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weirdo807:

Hade samma problem igår, det var så att jag hade 3 versioner av flash aktiverat samtidigt.

Gå in i Inställningar > Innehållsinställningar > Sen under plugin-program så trycker du på Inaktivera enskilda pluginprogram...

För mig fanns det Flash(3)Files om du trycker på +Info i högra hörnet så kan du avaktivera dom, avaktivera alla utom en sen startar du en youtube video och kollar om det funkar, om det inte funkar så aktivera en annan fil osv tills det funkar.

Det var så jag löste det iaf.

Underbart, hade problem med mitt Logitech G35 och flash i Chrome.
Efter ditt tips funkar det nu utmärkt
Tack!

Permalänk
Medlem

Samma problem här, har stängt av auto updatern, men igår så tryckte jag "om Chrome" i wbbläsaren och då uppdaterade den sig själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weirdo807:

Hade samma problem igår, det var så att jag hade 3 versioner av flash aktiverat samtidigt.

Gå in i Inställningar > Innehållsinställningar > Sen under plugin-program så trycker du på Inaktivera enskilda pluginprogram...

För mig fanns det Flash(3)Files om du trycker på +Info i högra hörnet så kan du avaktivera dom, avaktivera alla utom en sen startar du en youtube video och kollar om det funkar, om det inte funkar så aktivera en annan fil osv tills det funkar.

Det var så jag löste det iaf.

Detta funkade, tack!

Permalänk

För att klargöra för de som inte hittar, skriv: chrome://plugins/ och tryck enter. Hantera plugins därifrån.

Permalänk
Permalänk
Medlem

har haft samma problem och det löste sig nästan men nu har jag högre ljud i högra luren

obs allt annat ljud på datorn är normal stereo

EDIT :Löste sig när jag installerade en flash version från i våras.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Intel Xeon 5650@4.0 | Gigabyte UD5 x58 | 8GB DDR3 1600mhz | Noctua NH D14 | Corsair HX 1000W | MSI GTX 970 Gaming | Intel 530 180GB SSD | Intel 520 120GB SSD | Asus ROG SWIFT PG278Q | Func KB460 | Logitech g400 | Audio Technica ATH M50

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Weirdo807:

Hade samma problem igår, det var så att jag hade 3 versioner av flash aktiverat samtidigt.

Gå in i Inställningar > Innehållsinställningar > Sen under plugin-program så trycker du på Inaktivera enskilda pluginprogram...

För mig fanns det Flash(3)Files om du trycker på +Info i högra hörnet så kan du avaktivera dom, avaktivera alla utom en sen startar du en youtube video och kollar om det funkar, om det inte funkar så aktivera en annan fil osv tills det funkar.

Det var så jag löste det iaf.

Hur menar du Inställningar > Innehållsinställningar > Under plugin?

Var ska man gå för att komma till inställningar osv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 733215:

Hur menar du Inställningar > Innehållsinställningar > Under plugin?

Var ska man gå för att komma till inställningar osv?

Skriv

about:plugins

i adressfältet.

Permalänk
Medlem

Det är en bugg på youtube som gör att videon stannar vid slutet.. skit irriterande är det i alla fall.. alla jag känner har den..

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cecar:

Skriv

about:plugins

i adressfältet.

Aa ser det men det står Plugin-program (10), men jag ser inget ställe där jag kan redigera alla dom programmen, jag kan bara inaktivera alla plugin-program och inte ett plugin-program.

Hur gör jag?

Det är fredag och jag måste se fredagspanelen med sweclockers kom igen hjälp mig :s

Permalänk
Medlem

Mitt shockwave och flash kraschade hela tiden men jag force updatade det genom att gå in på adobe's hemsida och ladda ner det, du måste starta upp en annan webbläsare som t.ex. internet explorer för att tanka flash för annars klagar den på att chrome redan innehåller flash!

och om youtube buggar kör HTML5, har noll problem med det och det fungerar smärtfritt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 733215:

Aa ser det men det står Plugin-program (10), men jag ser inget ställe där jag kan redigera alla dom programmen, jag kan bara inaktivera alla plugin-program och inte ett plugin-program.

Hur gör jag?

Det är fredag och jag måste se fredagspanelen med sweclockers kom igen hjälp mig :s

Googla "Activate HTML5 Youtube" http://www.youtube.com/html5
logga in med ditt youtube konto
acceptera att du medverkar i HTML5 testet
starta om webbläsaren och glo på sweclockers fredagspanel utan problem

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Uvania:

Googla "Activate HTML5 Youtube" http://www.youtube.com/html5
logga in med ditt youtube konto
acceptera att du medverkar i HTML5 testet
starta om webbläsaren och glo på sweclockers fredagspanel utan problem

Det slutar funka efter nån minut, gjorde det för några dagar sedan också.

Verkar funka som mest för dom andra i det Wierdo beskrev tidigare i tråden så jag vill helst veta svaret till min fråga

Frågan:

Aa ser det men det står Plugin-program (10), men jag ser inget ställe där jag kan redigera alla dom programmen, jag kan bara inaktivera alla plugin-program och inte ett plugin-program.

Hur gör jag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 733215:

Det slutar funka efter nån minut, gjorde det för några dagar sedan också.

Verkar funka som mest för dom andra i det Wierdo beskrev tidigare i tråden så jag vill helst veta svaret till min fråga

Frågan:

Aa ser det men det står Plugin-program (10), men jag ser inget ställe där jag kan redigera alla dom programmen, jag kan bara inaktivera alla plugin-program och inte ett plugin-program.

Hur gör jag?

Installerat om Chrome? eller testa Opera ett par dagar, väldigt bra webbläsare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Uvania:

Installerat om Chrome? eller testa Opera ett par dagar, väldigt bra webbläsare

Neh orkar inte, dom skrev ju att det funkar för dom i chrome då bör det funka för mig med