Permalänk

Beställa sleeve, vart?

Hej

Jag håller för närvarande med ett väldigt stort projekt och har nu kommit till delen där sleveen kommer in. Jag har försökt hitta sleeve till det rätta priset och fann en sida som heter mdpc-x men där hittade jag bara beställningar på 100m? 100m är väldigt mycket mer än vad jag kommer använda så finns det mindre alternativ?

Jag ska sleeva ett Corsair HX 650W

- 1 24 pin
- 1 8 pin
- 1 6+8 pin

Jag är ute efter Röd sleeve och Svart sleeve, kablarna ska sleevas 75% svart och 25% röd och behöver dessutom röd krympslang samt svart krympslang där 75% svart krympslang kommer användas och 25% röd.

Hur mycket sleeve och krympslang kommer jag behöva för mina kablar skulle ni tro? Och så är jag i behov av Riktiga sleeveverktyg som underlättar arbetet:p

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

De har sleeve i 10meters längder som standard, du var förmodligen inne på "Family packs":

http://en.mdpc-x.com/mdpc-sleeve/sleeve.htm

MDPC är förövrigt den bästa "vanliga" sleeven man kan få tag på, inte särskilt dyr heller kr/m jämfört med vissa andra sorter. De har bra verktyg också.

Permalänk
Medlem

Påtal om inget. Men har nils på mdpc öppet alltid nu?

Permalänk
Skrivet av Marcusk:

De har sleeve i 10meters längder som standard, du var förmodligen inne på "Family packs":

http://en.mdpc-x.com/mdpc-sleeve/sleeve.htm

MDPC är förövrigt den bästa "vanliga" sleeven man kan få tag på, inte särskilt dyr heller kr/m jämfört med vissa andra sorter. De har bra verktyg också.

Okej tänkte de va lite skumt med bara 100m:) men iallafall tyckte den röda verkade vara lite väl diskret för att vara röd eller ser den vara lite matt ut på bild? EDIT: hittade en annan mer stark röd modell:)

Annars hur mycket sleeve tror du jag skulle behöva totalt för mitt ändamål?

Räcker 10m svart till alla kablarna eller borde jag ta 20m svart och 10m röd för att vara säker? sam hur mycket krympslang tror du det behövs?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TokigaSmurfeN:

Okej tänkte de va lite skumt med bara 100m:) men iallafall tyckte den röda verkade vara lite väl diskret för att vara röd eller ser den vara lite matt ut på bild? EDIT: hittade en annan mer stark röd modell:)

Annars hur mycket sleeve tror du jag skulle behöva totalt för mitt ändamål?

Räcker 10m svart till alla kablarna eller borde jag ta 20m svart och 10m röd för att vara säker? sam hur mycket krympslang tror du det behövs?

Ska du sleeva varje sladd individuellt så har jag hört att 50m är vad du behöver

Permalänk
Skrivet av l4nky:

Ska du sleeva varje sladd individuellt så har jag hört att 50m är vad du behöver

Såpass mycket? räknade ut till ca 46 kablar som ska sleevas som är runt 30 cm vardera

46x30=1380/100=13,8 meter eller räknar jag fel nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TokigaSmurfeN:

Okej tänkte de va lite skumt med bara 100m:) men iallafall tyckte den röda verkade vara lite väl diskret för att vara röd eller ser den vara lite matt ut på bild? EDIT: hittade en annan mer stark röd modell:)

Annars hur mycket sleeve tror du jag skulle behöva totalt för mitt ändamål?

Räcker 10m svart till alla kablarna eller borde jag ta 20m svart och 10m röd för att vara säker? sam hur mycket krympslang tror du det behövs?

Du kommer behöva minst 27 meter om du klipper utan spillrester och aldrig gör fel, jag hade köpt 40-50 meter om jag var du. Dela upp svart/vitt hur du vill. krympslang brukar man räkna att man klarar sig med 1 meter per 10 meter sleeve, så om du köper 30 meter svart sleeve blir det 3 meter svart krympslang.

Jag rekommenderar deras färdigkapade krympslang om du vill få perfekt resultat, de säljs i 50 pack och man behöver 2st per varje enskild kabel plus några extra för de man måste göra om.

http://en.mdpc-x.com/mdpc-sleeve/heatshrink/pre-cut-heatshrin...
http://en.mdpc-x.com/mdpc-sleeve/heatshrink/pre-cut-heatshrin...

Permalänk
Medlem
Skrivet av TokigaSmurfeN:

Såpass mycket? räknade ut till ca 46 kablar som ska sleevas som är runt 30 cm vardera

46x30=1380/100=13,8 meter eller räknar jag fel nu?

enligt specifikationerna från Corsair är kablarna du ska sleeva 60cm långa, så 46x60cm=27,6m

Permalänk
Skrivet av Marcusk:

enligt specifikationerna från Corsair är kablarna du ska sleeva 60cm långa, så 46x60cm=27,6m

60 cm lät väldigt långt;o men men får väll bli ca 40m att köpa isf:)