Permalänk
Medlem

White Clean PC - Byglogg

Hej, jag la ut en tråd för ett tag sedan och fick mycket respons. Tack vare denna hjälp har jag fått mycket positiv feedback från företag som fractal design och därmed beslutade jag att starta bygget, och idag fick jag mitt första paket. (2012-08-02)

Och för er som inte har läst den andra tråden, så beskriver namnet på tråden ganska tydligt vad det är jag ska bygga, En dator som ska vara vit! Jag har blivit sponsrad av Fractal Design med deras R3 chassi, fick det precis innan R4 kom ut -.-.. Har även frågat phanteks om deras CPU-Kylare och Aquatuning om ett vattenkylnings system, får se lite hur det blir.

Har köpt ett nätagg av Robii vilket han använde i sitt galleri "White PC", Det var just av detta galleri jag tog min insperation och när jag såg att han sålde sitt nättaggregat med en väldigt många vita fläktar tvekade jag inte att slå till.

Så detta galleri kommer bli vitt!

Hoppas ni njuter av byggloggen, och var inte rädda för att kommentera och ge kritik.

Tack till Fractal Design, och Heili! För att ha sponsrat mig med deras R3 Artic White.

Jag fick även idag (2012-08-14) reda på att Aqua tuning, vill sponsra bygget med ett komplett vattenkylningssystem. Tack till de och Andreas! Väldigt bra service med väldigt snäll support, rekomenderar denna hemsidan starkt!

www.aquatuning.se

Gå in på denna länken för att kolla upp vilket system jag kommer bli sponsrat med.

https://www.aquatuning.se/shopping_cart.php/bkey/a7c6fdfa9b30...

Permalänk
Medlem

Tänkte lägga ut bilder nu, men på grund av tiden det tar att ladda upp de gör jag förmodligen detta imorgon.

Permalänk
Skrivet av Flaxson:

Tänkte lägga ut bilder nu, men på grund av tiden det tar att ladda upp de gör jag förmodligen detta imorgon.

Okej, tack för din informativa information.

Permalänk
Medlem

De första bilderna

Batteriet tog slut på systemkameran ska ta fler bilder imorgon när jag vaknar.

Lådan har kommit (a)

Katt! Ett måste i alla datorbyggen.

Vad kan detta vara?

Nu borde ni kunna gissa

Fläktar

Skruvade med denna skruvmejseln då jag inte hittade någon annan, tog sjukligt lång tid och har väldigt ont i tummarna.

Sen när jag var nästan helt färdig hittade jag denna skruvmejseln som funkade betydligt bättre.

Fler bilder kommer när jag har monterat nätagget och fläktarna

Edit: Så har fixat så ni borde kunna se bilderna nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flaxson:

Batteriet tog slut på systemkameran ska ta fler bilder imorgon när jag vaknar.

Lådan har kommit (a)
http://imgur.com/a/Gk6SY#WxWWt

http://imgur.com/a/Gk6SY#w90f4
...

Bilderna syns tyvärr inte.

/Johan

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600X, ASUS AM4 ROG STRIX B450-F GAMING, 16Gb DDR4, MSI GeForce GTX 1070 Ti ARMOR 8G, 256Gb SSD, Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av jejja:

Bilderna syns tyvärr inte.

/Johan

Hmm, det var ju skumt.. Ska försöka fixa det :S

Permalänk

Högerklicka på den lilla fina figuren och öppna bild i ny flik så kommer du till bilderna på imgur.

Permalänk
Avstängd

Varför köpa ett R3 när R4 finns?

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_svahn:

Varför köpa ett R3 när R4 finns?

För jag blev sponsrad med ett r3.. :/

Permalänk
Medlem

Laddar upp mer bilder nu ska se om jag kan lägga ut de här senare..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Flaxson:

För jag blev sponsrad med ett r3.. :/

Oh, nice!

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem

En så länge tar katten priset av dom bilderna

Visa signatur

Hail to the 2600k

Permalänk
Medlem

Monterat!

Låt bilderna tala

Av någon anledning vände Imgur på denna bilden, och hade ingen annan bild på nätagget monterat, så fick bli denna.

Återkommer när jag beställt mer komponenter!

Permalänk
Medlem

Får vi se vita GPU, CPU-kylare medmera, eller hur vitt ska du "hålla" dig?

Permalänk
Medlem

Å vilken söt katt!

Bygget ser intressant ut, kommer följas.

Permalänk
Medlem

fintfint:) vilket sleeve använde du? för det ser riktigt fint ut :)älskar vit också

Permalänk
Medlem
Skrivet av fusiob:

Får vi se vita GPU, CPU-kylare medmera, eller hur vitt ska du "hålla" dig?

men lite svart borde det finnas:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av fusiob:

Får vi se vita GPU, CPU-kylare medmera, eller hur vitt ska du "hålla" dig?

Allt ska vara vitt, beror lite på om aquatuning tänker sponsra mig eller inte. Om de gör det blir det förmodligen lite svart runt om cpu:n men vita slangar.

Annars blir det Phanteks vita kylare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

men lite svart borde det finnas:)

Lite svart kommer det nog att vara ja, men jag ska dölja mycket (a)

Permalänk
Moderator
Moderator

Bilderna ser bra och lovande ut men du borde försöka lägga lite mer energi på textens kvalitet.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Bilderna ser bra och lovande ut men du borde försöka lägga lite mer energi på textens kvalitet.

Ska försöka det :), tack för kritiken.

Permalänk
Medlem

På tal om sleevet, det är smutsigt, lite svart har ingen aning vad det är men ska lägga upp en bild på det senare. Vet någon hur man tvättar bort detta? Försökte innan med en blöt trasa men det smetade bara ut smutsen så det blir värre.

Tack i förväg för hjälp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

fintfint:) vilket sleeve använde du? för det ser riktigt fint ut :)älskar vit också

Det är vit paracord från knivbutik, det är mitt gamla nätagf

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker att Fractal Design ska slopa sin FULA SNÖFLINGA ?? Tycker det förstör allt deras design står för, "stilrent".

Ser mycket fint ut med så mycket vitt i dattan!

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantsoff:

Bara jag som tycker att Fractal Design ska slopa sin FULA SNÖFLINGA ?? Tycker det förstör allt deras design står för, "stilrent".

Ser mycket fint ut med så mycket vitt i dattan!

snöflingan symboliserar "unik" (då varje snöflinga är unik) ...
så ja, du är den enda skulle jag tro, då det är en smart och snygg logotyp som förmedlar deras stil på ett bra sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ATRmayo:

snöflingan symboliserar "unik" (då varje snöflinga är unik) ...
så ja, du är den enda skulle jag tro, då det är en smart och snygg logotyp som förmedlar deras stil på ett bra sätt.

Det var poetiskt. Men jag tycker inte den är så ful..

Permalänk
Medlem

Väldigt snabbt gjort i Photoshop

Permalänk
Medlem

fan va snyggt med ett vit chassi

kommer nog skaffa det med nästa gång man köper nytt!

kommer följa bygget

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flaxson:

Det var poetiskt. Men jag tycker inte den är så ful..

jag sa aldrig att den var ful, utan tvärtom, det var pantsoff som sade att den vart ful.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ATRmayo:

jag sa aldrig att den var ful, utan tvärtom, det var pantsoff som sade att den vart ful.

Ja men jag citerade dig när jag menade att den var poetiskt, och jag syftade på pantsoff när jag pratade om att den var ful.

Och för alla som undrar en uppdatering i tråden kan fördmodligen ta lite tid, men den kommer :).