Permalänk
Medlem

Röd knapp

Har för mig att jag har sett en röd knapp på Kjell eller något. Liten röd plastknapp med okänd kontakt. Tankar på vad det kan vara/var den finns?

Permalänk
Medlem

1 pol momentan va?

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk

Start knapp till chassi?

Visa signatur

fractal 804 | Intel 4790k | Corsair 8GB | MSI Z97m Gaming | Samsung 830| Gigabyte 970 SLI | NZTX Hale90 650 | Asus PB278Q

Permalänk
Medlem

Jadu, tror du skulle behöva specificera dig lite mer.

  1. Hur många poler ska den bryta?

  2. ska den vara från <-> till , eller från -> till. Alltså tillbaka fjädrande eller ej?

Annars så verkar denna passa in på dina specifikationer: http://www.kjell.com/sortiment/el/elektronik/elektromekanik/strombrytare/tryckstrombrytare/tryckstrombrytare-fran-(till)-rod-p36011

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagis2k:

1 pol momentan va?

Ingen aning om vad det är.

Skrivet av fredrik433:

Start knapp till chassi?

Nej, en röd liten knapp på en liten metallbit. Osäker om så mycket mer, har för mig att jag sett den... I slutändan ska den bli en knapp med USB-anslutning. Den ska i spel vara en egen knapp, precis som att trycka ned Shift etc. Vill kunna keybinda knappen.

Skrivet av Xwerty:

Jadu, tror du skulle behöva specificera dig lite mer.

  1. Hur många poler ska den bryta?

  2. ska den vara från <-> till , eller från -> till. Alltså tillbaka fjädrande eller ej?

Annars så verkar denna passa in på dina specifikationer: http://www.kjell.com/sortiment/el/elektronik/elektromekanik/strombrytare/tryckstrombrytare/tryckstrombrytare-fran-(till)-rod-p36011

Se ovan, och... där är ju knappa fan Såg lite annorlunda ut dock, men den... Hur kan man få den att bli den typ av knapp som jag nämnde ovan?

Skrivet av borgona:

I slutändan ska den bli en knapp med USB-anslutning. Den ska i spel vara en egen knapp, precis som att trycka ned Shift etc. Vill kunna keybinda knappen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av borgona:

I slutändan ska den bli en knapp med USB-anslutning. Den ska i spel vara en egen knapp, precis som att trycka ned Shift etc. Vill kunna keybinda knappen.
Se ovan, och... där är ju knappa fan Såg lite annorlunda ut dock, men den... Hur kan man få den att bli den typ av knapp som jag nämnde ovan?

Det går alldeles ypperligt!

Du behöver:
Arduino Leonardo(sklijer sig från andra då den har en inbyggd usb kontroller, och kan kännas igen av en dator som tillexempel ett tangentbord).

Följ sedan denna guide: http://arduino.cc/en/Tutorial/KeybaordAndMouseControl

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Som alternativ lösning kanske det går att hitta en billig USB gamepad att hacka sönder? Den lär ju ha drivrutiner osv så du "bara" behöver koppla in din momentana knapp. Dock vet jag inte om man kan binda knappar från en gamepad på det sätt du tänkt dig. Iofs skulle du kanske kunna slakta ett billigt USB-tangentbord också, men det brukar vara lite mer komplicerat hur det är inkopplat och USB-kontrollern genererar sina signaler.