Permalänk
Medlem

Vill bara tacka för en snabb leverans av er! Jag beställde och bygge ihop en dator åt min bror och alla delar fungerar galant och inga problem än så länge (kanske tur?).

Det jag skulle vilja klaga på lite är på posten, men det är ju inte något ni kan styra. Ni kanske skulle kunna ta ett snack med dem, vad vet jag. Det som jag ogillade var att när jag hämtade upp paketet var det ett stort hål i ena hörnen. Jag kunde lätt stoppa in min hand och det såg ut som en typisk transportskada.

Det känns inte riktigt som att de tar hand om paketen vilket jag förstått händer ovanligt många gånger.

Som sagt, det är inte er jag klagar på Inet då jag är väldigt nöjd med just er!

Tack igen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PaE:

Får "404 Sidan kunde inte hittas" på Netgear ReadyNAS Ultra 2 RNDU2000 (no disk):

https://www.inet.se/(F(eQXDFKzv3aVlw4Y3w0TKXxPz7GCs8a-Wy_OCvY...

Länken ser lite knasig ut?

Läs inlägget över dig.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk

Skickar ni grejerna man beställt när alla delarna kommit i lager, ller skickar ni det ni har i lagret och sedan skickar dom andra grejerna ni inte har i lager när dom väl kommit till er?

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 1700X | ASUS TURBO GTX 980 | HyperX DDR4 16GB | MSI X370 Gaming Plus| Fractal Design Newton R2, 800W 80+ | Kingston SSD V300 120GB | Seagate 500GB 7200RPM 16MB | NZXT H440W |

Permalänk
Medlem

skulle tro att dom väntar in resten.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

skulle tro att dom väntar in resten.

Fan För jag fyller år snart. Jag vill ha vattenkylning och diverse grejer dom har i lager, men jag vill med förhandsboka Far Cry 3 och det släpps i slutet av oktober om jag har rätt!

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 1700X | ASUS TURBO GTX 980 | HyperX DDR4 16GB | MSI X370 Gaming Plus| Fractal Design Newton R2, 800W 80+ | Kingston SSD V300 120GB | Seagate 500GB 7200RPM 16MB | NZXT H440W |

Permalänk
Medlem

men ring till dom och ta ett snack ifall dom kan dela upp det?
risk är att du åker på frakt.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mreddsson:

Fan För jag fyller år snart. Jag vill ha vattenkylning och diverse grejer dom har i lager, men jag vill med förhandsboka Far Cry 3 och det släpps i slutet av oktober om jag har rätt!

Gör beställningen och skicka iväg ett mail till deras support, sånt brukar gå väldigt lätt att ordna

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Skrivet av LTsm:

Gör beställningen och skicka iväg ett mail till deras support, sånt brukar gå väldigt lätt att ordna

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för svaren men jag ber nog morsan att göra två beställningar! Jag kanske hittar spelet någon annanstans billigare

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av inet.se:

Heh, tack! Har hälsat personalen!

Hoppas du är nöjd med skärmen också!

Vad är det för kampanjer ihop med Klarna som du tänker på då? Vi har tidigare kört sommar- och julkampanjer ihop med klarna med 3månaders räntefri avbetalning helt utan avgifter t ex.

Chattfunktion är något som vi kollar på faktiskt och borde gå live nu under hösten!

Your wish is our command - det är fixat nu!

http://www.inet.se/kategori/54/hogtalare

Men ni brukar inte ha de lika ofta, som tex Webhallen, Komplett, rätta mig om jag har fel?
Ser fram emot Chattfuktionen!

Permalänk

Hej Inet, jag undrar hur man lägger in presentkort när man beställer online? Har nämligen tänkt köpa https://www.inet.se/produkt/1902231/asrock-z77e-itx

//Erik

Permalänk
Skrivet av ninjamopeden:

Hej Inet, jag undrar hur man lägger in presentkort när man beställer online? Har nämligen tänkt köpa https://www.inet.se/produkt/1902231/asrock-z77e-itx

//Erik

Tyvärr så fungerar inte presentkorten du köper i butik på webben. Du får nyttja dom i butik istället

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Skrivet av Swordfish90:

Tyvärr så fungerar inte presentkorten du köper i butik på webben. Du får nyttja dom i butik istället

Ok tack, tänkte mer eftersom att moderkortet inte var inne på lager. Får väll bli att boka i butik då.

Permalänk
Skrivet av ninjamopeden:

Ok tack, tänkte mer eftersom att moderkortet inte var inne på lager. Får väll bli att boka i butik då.

Tar oftast lika lång tid att få det till butik som hemskickat. En dag, ibland 2. När det väl finns på centrallagret dvs.

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk

Har en hårddisk inne på service hos er, nu har jag haft status "Väntar på reservdel / utbytesenhet" i 2 dagar, även fast hårddisken finns inne i lager. Hur kommer sig detta?

Visa signatur

"Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent." - Victor Hugo
- Beyerdynamic DT770, Pro-Ject Head Box II, Asus Xonar DX -

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/produkt/1902248/asrock-x79-extreme11 (CPU-Socket : Intel 2011)

Är inte detta 2011 socket? Och den ligger i kategorin 1155? Dags och flytta den kanske så inte nån person beställer av misstag?

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Medlem

Vad händer med de här? http://www.inet.se/produkt/5409519/asus-geforce-gtx-680-2048m...

Väntar på mitt utbyteskort, såg att de kom till centrallagret i måndags så man tycker ju att det borde ha kommit några till butiken?

Visa signatur

MSI B850 Gaming Plus WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Be Quiet Dark Rock Pro 5 | PNY GeForce RTX 5070 Ti OC | Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000MHz CL30 | Samsung 980 PRO 2TB | Corsair RM750x Shift 750W | Fractal Design Define 7

Permalänk
Inet
Skrivet av Forsgren:

Vill bara tacka för en snabb leverans av er! Jag beställde och bygge ihop en dator åt min bror och alla delar fungerar galant och inga problem än så länge (kanske tur?).

Det jag skulle vilja klaga på lite är på posten, men det är ju inte något ni kan styra. Ni kanske skulle kunna ta ett snack med dem, vad vet jag. Det som jag ogillade var att när jag hämtade upp paketet var det ett stort hål i ena hörnen. Jag kunde lätt stoppa in min hand och det såg ut som en typisk transportskada.

Det känns inte riktigt som att de tar hand om paketen vilket jag förstått händer ovanligt många gånger.

Som sagt, det är inte er jag klagar på Inet då jag är väldigt nöjd med just er!

Tack igen!

Kul att du är nöjd med oss!

Angående posten så är vi fullt medvetna om att det kan bli lite hårdhänt ibland och gör vad vi kan för att minimera skador på våra paket men det är tyvärr inte helt lätt att påverka.

Men tack för feedbacken - tar det vidare till vår kundtjänstchef som för dialogen med Posten.

Skrivet av Mreddsson:

Skickar ni grejerna man beställt när alla delarna kommit i lager, ller skickar ni det ni har i lagret och sedan skickar dom andra grejerna ni inte har i lager när dom väl kommit till er?

I normala fall så inväntar vi en order tills den är komplett innan den går iväg från oss. Om du hör av dig till oss efter att du lagt en order så kan vi kolla på om vi har möjlighet att delleverera den åt dig.

Skrivet av KillaHappy:

Men ni brukar inte ha de lika ofta, som tex Webhallen, Komplett, rätta mig om jag har fel?
Ser fram emot Chattfuktionen!

Har tyvärr inte stenkoll på hur ofta dom brukar köra, men det stämmer som du säger att vi inte haft så mycket av den typen av kampanjer.

Härligt!

Skrivet av ninjamopeden:

//Erik

Skrivet av Swordfish90:

Stämmer bra - i dagsläget är det endast i butik som man kan använda våra presentkort.

Vi jobbar på att införa presentkort i webshopen också!

Skrivet av Mr. Prudo:

Har en hårddisk inne på service hos er, nu har jag haft status "Väntar på reservdel / utbytesenhet" i 2 dagar, även fast hårddisken finns inne i lager. Hur kommer sig detta?

Serviceavdelningen ligger i vår butik i Ringön och som våra system är idag så måste vi beställa ner det till butiken för att sen skicka iväg det vidare till er kunder vid garantiutbyten.

Utbytesdisken finns i lager och har verifierat med teknikern att den kommer gå iväg till dig idag!

Skrivet av Spajdah:

http://www.inet.se/produkt/1902248/asrock-x79-extreme11 (CPU-Socket : Intel 2011)

Är inte detta 2011 socket? Och den ligger i kategorin 1155? Dags och flytta den kanske så inte nån person beställer av misstag?

Är fixat nu!

Skrivet av Michaelo:

Vad händer med de här? http://www.inet.se/produkt/5409519/asus-geforce-gtx-680-2048m...

Väntar på mitt utbyteskort, såg att de kom till centrallagret i måndags så man tycker ju att det borde ha kommit några till butiken?

Hm, här har kortet inte blivit beställt till butik - detta ska göras automatiskt. Har lagt in en beställning manuellt nu och meddelat systemansvariga att kolla lite närmare på vad som har hänt.

Ska komma till Ringön imorgon om allt går som det ska!

Skrivet av PaE:

Får "404 Sidan kunde inte hittas" på Netgear ReadyNAS Ultra 2 RNDU2000 (no disk):

https://www.inet.se/(F(eQXDFKzv3aVlw4Y3w0TKXxPz7GCs8a-Wy_OCvY...

Länken ser lite knasig ut?

Skrivet av Dahle86:

Läs inlägget över dig.

Japp, det är en bugg på hemsidan och vi jobbar på en lösning. Tills vidare får man "börja om" på hemsidan när detta händer genom att gå in på http://www.inet.se igen.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Hejsan Inet,

Jag tycker att ni ska se över ert servicesystem. Servicepersonalen måste väl kunna registrera återköp, retursedlar och byten manuellt om jag kontaktar dem via telefon eller e-post? Som det är nu blir jag alltid hänvisad till webbformuläret, oavsett situation.

Jag har problem med ett moderkort jag köpt av er, och har försökt få det utbytt i tre dagar. Jag jobbar under era mail- och telefontider så jag är begränsad till ett mail per dag.

Nu har en dag till gått åt utan att något ersättningsmoderkort skickats till mig, trots att jag uttryckligen skrev att det måste lösas så snabbt som möjligt för att jag flyttar väldigt långt ifrån datorn i fråga om mindre än en vecka. Svaret jag fick tillbaka var så klart inte så mycket mer än standardsvaret "Surfa in på webbsidan och fyll i formuläret". Om det ska vara på det viset, varför inte gå hela vägen och ersätta all er mail- och teleservice med automatiskt mailsvar och en telefonsvarare?

Den här gången slutade det med att jag i ren frustration beställde ett annat kort från CDON. Jag har åtminstone blivit erbjuden ett återköp(via formulär så klart!) på kortet jag har problem med.

En annan felanmälan jag gjorde för en tid sedan blev makulerad eftersom jag råkat fylla i "felanmälan"-formuläret vid ett återköp. Det verkar alltså som att personalen inte har några som helst befogenheter att redigera eller mata in uppgifter manuellt i ert servicesystem.

Permalänk
Inet
Skrivet av dagbro:

Hejsan Inet,

Jag tycker att ni ska se över ert servicesystem. Servicepersonalen måste väl kunna registrera återköp, retursedlar och byten manuellt om jag kontaktar dem via telefon eller e-post? Som det är nu blir jag alltid hänvisad till webbformuläret, oavsett situation.

Jag har problem med ett moderkort jag köpt av er, och har försökt få det utbytt i tre dagar. Jag jobbar under era mail- och telefontider så jag är begränsad till ett mail per dag.

Nu har en dag till gått åt utan att något ersättningsmoderkort skickats till mig, trots att jag uttryckligen skrev att det måste lösas så snabbt som möjligt för att jag flyttar väldigt långt ifrån datorn i fråga om mindre än en vecka. Svaret jag fick tillbaka var så klart inte så mycket mer än standardsvaret "Surfa in på webbsidan och fyll i formuläret". Om det ska vara på det viset, varför inte gå hela vägen och ersätta all er mail- och teleservice med automatiskt mailsvar och en telefonsvarare?

Den här gången slutade det med att jag i ren frustration beställde ett annat kort från CDON. Jag har åtminstone blivit erbjuden ett återköp(via formulär så klart!) på kortet jag har problem med.

En annan felanmälan jag gjorde för en tid sedan blev makulerad eftersom jag råkat fylla i "felanmälan"-formuläret vid ett återköp. Det verkar alltså som att personalen inte har några som helst befogenheter att redigera eller mata in uppgifter manuellt i ert servicesystem.

Hej!

Om jag har förstått det rätt så har du köpt det här moderkortet sedan en tid tillbaka och misstänkt att kortet är defekt. Du skickar in det till oss och vi felsöker men lyckas inte verifiera något fel och skickar tillbaka moderkortet till dig. I det här fallet så bjöd vi på felsökningsavgiften samt frakten tillbaka till dig i good will.

Du anser fortfarande att ditt kort inte fungerar som det ska och begärde ett återköp som vi godkände och erbjöd även i detta fallet att stå för frakten tillbaka till oss, vilket inte är något som vi normalt sätt gör.

I ditt mail till oss begär du att vi skickar ut ett nytt kort till dig och där du i efterhand skickar tillbaka det defekta kortet till oss - vi har dessvärre varit tvungna att sluta med detta då vi haft för mycket bedrägerier och kunder som helt enkelt behåller båda korten.

Vår tekniker föreslog därför en lösning, i ett mail till dig, att eftersom vi godkänt återköpet så beställer du ett nytt moderkort i vanlig manér och sen får pengarna återbetalda till ditt konto/kort i efterhand. Allt för att du ska ha ditt nya kort så snabbt som möjligt.

Tycker det känns olyckligt att du är missnöjd med hur vi hanterat ditt ärende men känner också att vi har gjort vad vi kunnat i det här fallet där vi erbjudit både en lösning samt bjudit på både frakter och felsökningsavgift.

Att vi vill att våra kunder ska felanmäla på hemsidan är att det direkt kommer rätt i våra system på rätt kundbild, med korrekt information (mail, telefonummer, adress) och vilken order det rör sig om och på detta sättet så minimerar vi risker för misstag och kan erbjuda snabbast möjliga service. Vi har väl inarbetade rutiner och att göra "specialare" brukar oftast resultera i att det bli krångligare och tar onödigt lång tid. Detta är speciellt viktigt i brådskande fall så inte t ex en mailaadress är felstavad så inte fraktsedlar och instruktioner kommer fram eller att telefonnummer blir fel så vi inte snabbt kan kontakta dig om det skulle uppstå några frågor.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det går att fixa en räntefri delbetalning när man handlar i inets butiker? Eller är det endast via internethandeln?

Permalänk
Medlem

Beställde lite prylar i tisdags, ca 30 min efter min beställning fick jag ett mail om att min order inte var komplett (då flera artiklar ej fanns i lager). Svarade dagen efter med lite förändringar på ordern och har sen inte hört något (ordern är oförändrad). Har ni lite folk på supporten just nu eller varför dröjer svaret så länge?

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Intel Arc B580 Limited Edition | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammyc51:

Någon som vet om det går att fixa en räntefri delbetalning när man handlar i inets butiker? Eller är det endast via internethandeln?

De använder GE Money Bank i butik. Räntefri delbetalning i 4, 12 eller 24 månader.

Visa signatur

NZXT H1 | AMD Ryzen 7 5800X | ASUS ROG Strix B550-I | G.Skill 32GB 3600MHz | ASUS RTX 3080 TUF OC 10GB | Corsair Force MP510 1TB SSD | WD Blue 1TB SSD | LG 35WN75C-B 35" UWQHD | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Superlight | Plantronics RIG 800HD

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Spelriggen: i5 4670k | MSI Z87-G43 | Corsair RM 750 | Crucial 8GB 1600Mhz | Sapphire Radeon HD 6870 | CM Elite 430 | Seagate Barracuda 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av CZ:

De använder GE Money Bank i butik. Räntefri delbetalning i 4, 12 eller 24 månader.

tackar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Att vi vill att våra kunder ska felanmäla på hemsidan är att det direkt kommer rätt i våra system på rätt kundbild, med korrekt information (mail, telefonummer, adress) och vilken order det rör sig om och på detta sättet så minimerar vi risker för misstag och kan erbjuda snabbast möjliga service.

Jag känner inte till det konkreta fallet, men det är väldigt bra att ha sådana rutiner.

Jag har ett par gånger råkat ut för att någon jag pratat med i telefon skrivit ner både telefonnummer OCH namn fel och dom har sedan inte kunnat få tag i mig på flera veckor.

Den här typen av rutiner kan kännas onödiga som kund men om man råkar ut för misstagen ett par gånger så uppskattar man det nog väldigt att aktören håller fast vid sina stabila rutiner.

Permalänk
Medlem

Hej Inet!

Först vill jag tacka för god service och bra leveranstider, alltid ett nöje att handla från er!

Det jag funderar på är hur det ser ut med leveranstider på A-data SX300 mSata serien, främst 128GB som är intressant. Blir inte helt klok på leveranstiden som står på webbsidan då modellens 3 olika storlekar säger olika (64GB - Försenad, 128GB - Ej i lager, 256GB - 2012-08-15). Stämmer 15de som ungefärlig leveranstid för 128GB också eller är det bäställningsvara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Hej!

Om jag har förstått det rätt så har du köpt det här moderkortet sedan en tid tillbaka och misstänkt att kortet är defekt. Du skickar in det till oss och vi felsöker men lyckas inte verifiera något fel och skickar tillbaka moderkortet till dig. I det här fallet så bjöd vi på felsökningsavgiften samt frakten tillbaka till dig i good will.

Du anser fortfarande att ditt kort inte fungerar som det ska och begärde ett återköp som vi godkände och erbjöd även i detta fallet att stå för frakten tillbaka till oss, vilket inte är något som vi normalt sätt gör.

Jo, det var i stora drag så det gick till, men att det är fel på kortet är inget som jag "anser", det framkommer rätt tydligt i min felsökningstråd som jag även länkade in som underlag för återköpet.

Skrivet av Kilroy:

Jag känner inte till det konkreta fallet, men det är väldigt bra att ha sådana rutiner.

Jag har ett par gånger råkat ut för att någon jag pratat med i telefon skrivit ner både telefonnummer OCH namn fel och dom har sedan inte kunnat få tag i mig på flera veckor.

Den här typen av rutiner kan kännas onödiga som kund men om man råkar ut för misstagen ett par gånger så uppskattar man det nog väldigt att aktören håller fast vid sina stabila rutiner.

Nu gällde det en vara som redan varit felanmäld online en gång tidigare, och all kommunikation skedde i en och samma mailtråd med det interna referensnumret för just det serviceärendet i ämnesraden.

Att teknikern då kan säga att "okej, jag har markerat ett återköp på den delen, här är fraktsedeln" är guld värt för oss kunder som redan haft problem i en månad. Det gäller rent generellt och inte bara i mitt enskilda fall.

Permalänk
Medlem

Hej! Skulle ni kunna ta in denna sorts slang?

http://www.ekwb.com/shop/accessories/tubing/tube-masterkleer-...

Mvh, Viktor

Permalänk
Medlem

Hej Inet

Skulle ni inte kunna ta in Thermaltake Armor A30

Visa signatur

i7 3770k @ 4.2 Ghz - Phanteks - Windforce Gtx 670 - MSI GD65 - Plextor M3 120 GB - WD Black 1tb - XFX Pro 750w - CM Storm QuickFire Rapid - Mionix Naos 5000 - M-Audio av40 - Samsung 950d 120hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[vEX:

;12545673']Beställde lite prylar i tisdags, ca 30 min efter min beställning fick jag ett mail om att min order inte var komplett (då flera artiklar ej fanns i lager). Svarade dagen efter med lite förändringar på ordern och har sen inte hört något (ordern är oförändrad). Har ni lite folk på supporten just nu eller varför dröjer svaret så länge?

Fick svar idag vid ~16:30 så det verkar som ni är underbemannade, lite trist då ena varan jag föreslog som utbyte inte finns i lager längre.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Intel Arc B580 Limited Edition | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)