Hjälp! idiotisk GPU kåthet!!.

Permalänk

Hjälp! idiotisk GPU kåthet!!.

Dum som jag är köpte jag ett GTX 560TI Tillsammans med Ett advance chassi med PSU inuti.
Kortet passar perfekt med de andra komponenterna och bygget ser ganska bra ut. Nu till problemet!! skit psun har inga 6 pins kontakter och jag undrar om man kan konvertera molex/sata pwr till 6 pin med adapter? Letat på diverse hemsidor men hittar bara skumma lösningar, man kanske ska gå på dem?

Permalänk

http://www.inet.se/produkt/8600923/adapter-2x4-pins-12v-till-...

Dessa brukar till och med följa med grafik-korten?

Permalänk

jag vet men visste ej om man kunde få tag annars på webhallen. och det fanns inte ens en vga adapter i paketet med gpun....

Permalänk

Det skulle hjälpa om vi visst exakt vilket chassi det är.... Ganska svårt att veta vad du har för psu annars

Edit: Varför just "Hjälp! idiotisk GPU kåthet!!.", bara undrar:)

Visa signatur

Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω

Permalänk
Medlem

du ska ha en 2x Molex to 6pin PCI-Express jag har en över hemma som du kan få om du vill, ska ta mig till ikea om typ 5 min så kan du möta mig där är den din

Permalänk

vid barkarby hakke? advance bigbox. skräp

Permalänk
Medlem

Nej till kungens kurva

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

vetefan om jag kan ta mig dit med remsan men tack som fan ändå för erbjudandt o svaren!

Permalänk
Medlem