Jag skall aldrig mera köpa ett Nvidia grafikkort igen!

Permalänk

Jag skall aldrig mera köpa ett Nvidia grafikkort igen!

Hej , efter haft problem med mitt gtx 580 som t.ex att datorn fryser sig under olika spel. Drivrutinerna slutar svara ibland och återställts.

Jag har uppmärksammat extremt många personer med samma fel och de har just nvidia grafikkort både äldre och nya.

FY FAN ALDRIG MERA NVIDIA!

någon som håller med ?

nästa köp blir ett amd

Visa signatur

"zug zug"

"Det var ett inomhusjobb" + google translate -> ENG = orc smash!

Permalänk
Medlem

Skumt, jag har haft ett 670 i en månad och min dator fryser aldrig och drivrutinen har inte kraschat heller. Tror det är nåt du har gjort:)

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk

Har ett nytt, 570 men det är inga problem alls!

Visa signatur

Bitfenix Merc Alpha | i5 3570K @3,4Ghz | KFA2 GTX570 | Corsair 8GB Vengeance | FSP 700W | 1TB Seagate Barracuda

Permalänk
Medlem

Nvidia är inte felfria, men det är inte AMD heller.

Permalänk
Medlem

Vad är meningen med denna tråden? du har problem med ditt grafikkort? du vill ha hjälp? du är arg? du vill reta upp folk?

tror det är ytterst få som kommer hålla med dig om att nvidia är dåligt eftersom man sällan ser någon här på forumet iaf som har problem med nvidia kort..

varför lämnar du inte tillbaka kortet på garanti? du borde ha garanti kvar och det verkar ju vara fel på det

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av LFMDailyhc:

Hej , efter haft problem med mitt gtx 580 som t.ex att datorn fryser sig under olika spel. Drivrutinerna slutar svara ibland och återställts.

Jag har uppmärksammat extremt många personer med samma fel och de har just nvidia grafikkort både äldre och nya.

FY FAN ALDRIG MERA NVIDIA!

någon som håller med ?

nästa köp blir ett amd

Dvs. du tror AMD är felfria? Hahaha
http://www.sweclockers.com/forum/126-radeon/1121231-kreditera...
Dessutom verkar du ju inte ens ha felsökt burken... http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/1132596-grafikdr...

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag har uppmärksammat extremt många personer med samma fel och de har just nvidia grafikkort både äldre och nya.

"Extremt många"?
Gräset är inte grönare på andra sidan, finns gott om AMD-användare som har problem med sina Radeonkort också.
Båda sidor har problem med sina kort, men jag tycker själv det verkar som att det är vanligare att Radeon-användare har drivrutinsproblem än Nvidia-användare.

Har haft ett GTX 670 i över en månad, och det har bara strulat vid ett tillfälle, och jag misstänker att det var spelets eget fel, inte kortets.

IBTL.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Skrivet av Kent:

Jo det har jag.

installerat om windows
installerat om drivrutinerna
kört furumark och andra program

NERDRAGE INCOMMING

Visa signatur

"zug zug"

"Det var ett inomhusjobb" + google translate -> ENG = orc smash!

Permalänk
Skrivet av Uvania:

Vad är meningen med denna tråden? du har problem med ditt grafikkort? du vill ha hjälp? du är arg? du vill reta upp folk?

tror det är ytterst få som kommer hålla med dig om att nvidia är dåligt eftersom man sällan ser någon här på forumet iaf som har problem med nvidia kort..

varför lämnar du inte tillbaka kortet på garanti? du borde ha garanti kvar och det verkar ju vara fel på det

Nja, det har jag svårt att hålla med om, det är folk varenda dag som har problem med sina grafikkort, både nvidia och amd. Precis som folk har problem med komponenter av alla andra typer och tillverkare. Kort sagt, det finns ingen tillverkare som går perfekta grejer som aldrig strular, inte heller någon tillverkare som inte släpper ifrån sig ett och annat måndagsexemplar. Jag personligen ser det för vad det är, inte en anledning att bojkotta tillverkaren då de flesta håller en bra kvalitet i allmänhet, med vissa undantag förstås (men jag skulle verkligen inte säga att nvidia är ett av dem). Men jag kan verkligen förstå folk som agerar annorlunda, alltid trist när saker man lagt en massa pengar på inte funkar.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av LFMDailyhc:

Jo det har jag.

installerat om windows
installerat om drivrutinerna
kört furumark och andra program

NERDRAGE INCOMMING

Jag skrev "Burken" inte bara grafikkortet. Kollat nätagget, minnen osv?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Jag har haft Gtx 460 i snart 2 år nu, och endast haft problem med firefox och flash samtidigt. Aldrig annars har jag haft ett enda problem!

Visa signatur

Citera för svar!
Stationär: AMD Ryzen 5600x | 32GB G.Skill 3600Mhz | AMD Radeon 5700xt
Laptop:MacBook Pro 13" 2016 TB 16gb 512gb

Permalänk
Medlem

iaf, dom problemen du beskriver brukar uppstå vid en skadad pci-e expansionsplats så om du har möjlighet borde du byta plats för att utesluta det problemet!

Permalänk
Medlem

Så fort jag installerar ASUS tweak GPU får jag samma problem..Jag behöver inte ens klocka kortet så kommer felet med att drivrutinen slutat svara.Avinstallerade programmet sen dess inga problem alls.

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Hade samma problem med mitt GTX 560TI, höll i sig i flera månader och först i senare drivrutiner så späde det ut sig, dock så slutade det aldrig helt. Tillslut vart jag trött på det och köpte ett GTX 670 som har fungerat felfritt. Hade först tänkt sälja mitt GTX 560TI men eftersom att den har TDR problem så vill jag inte ge över problemet på någon annan.

TL;DR
För mig slutade det inte förren jag bytte kort även om mellanrummen ökade.

Permalänk
Medlem

som man söker får man svar
om du söker på "freezing nvidia" på t.ex google så får du mängder av trådar med folk som har problem, att ut ifrån det resultatet dra slutsatsen att "extremt många" har problem är en aning korttänkt.

Gör om sökningen med AMD/ATI och gläds dig åt att inte få ett enda resultat..... eller?

(nvidia=1.4mil resultat, AMD=1.9mil resultat)

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gauz:

Jag har haft Gtx 460 i snart 2 år nu, och endast haft problem med firefox och flash samtidigt. Aldrig annars har jag haft ett enda problem!

min gamla burk där jag både hade 5770 och GTX 460 led av samma problem med krascher av drivrutinen och då var det ett defekt moderkort som orsakade det, just nu rullar mitt GTX 460 i en kompis burk helt felfritt medans mitt 5770 ligger på soptippen nånstans eftersom det brann upp kort efter jag hade sålt det och då var det oklockat medans mitt GTX 460 rullar med höjd volt och 900mhz överklockning på shadern senaste jag frågade han med DCI kylaren

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gauz:

Jag har haft Gtx 460 i snart 2 år nu, och endast haft problem med firefox och flash samtidigt. Aldrig annars har jag haft ett enda problem!

Har jag med, och det började när jag upgraderade flash till 64bitars (Dumma Minecraft...).
Spontana flash-krasch eller att datorn hänger sig för dig med? Enda lösningen blir att alt-tabba.

Funderar på att gå över till Chrome faktiskt.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Skrivet av LFMDailyhc:

Jo det har jag.

installerat om windows
installerat om drivrutinerna
kört furumark och andra program

NERDRAGE INCOMMING

Du har fått ett måndags exemplar, be om ett nytt bara.

Har du överklockat?

Permalänk

Ok jag skall testa byta expansionsplats. Tack för tipset! återkommer

Visa signatur

"zug zug"

"Det var ett inomhusjobb" + google translate -> ENG = orc smash!

Permalänk
Inaktiv

De anledningen till att du aldrig mer köper nvidia är problem som amd lider av också... jadu, ha kul med ditt intel 4000 hd.

Permalänk
Medlem

Kul tråd;)
Inga problem med mitt 2 månader 670, innan det inga problem med mitt 560, innan det inga problem mwd mitt 8800, innan det...ähhh orkar inte mer... men kommer fortsätta med Nvidia för dom funkar så bra.

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem

Keychain, rätt onödigt..

TS, Nvidia bygger bra kort, AMD likaså. Du kan dock få problem med bägge sorterna. Vill du byta till AMD så gör det, men var medveten om att de inte heller är felfria.

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem

hade exakt samma problem på mitt radeon 5870, var minnesfel på kortet. bara att skicka in

Permalänk
Medlem

har amd och skitnöjd har dock aldrig testat ett nvidia kort förutom gt6600 men alla kan ha otur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det här händer person till person.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon146897:

Mitt tips är att sluta vara en grinig jävla snorunge istället.

Helt onödigt inlägg, du beter dig värre än TS.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Har både haft problem med AMD och Nvidia, så ingen av dem är felfria. Både jag och tjejen använder Nvidia just nu och ingen av oss har några som helst problem. Tror nog det ligger i nånting annat hos dig, kan också vara att korten är dålig? Eller drivrutiner är dålig. Kanske nätagg inte pallar osv

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX6 |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem

Jag har haft sådana problem med båda mina senaste nVidia och AMD (GTX 470 resp HD 7970 Windforce).
Med nVidia var det för att kortet blev överhettat och med AMD berodde det på att en av strömkablarna satt bara liiite löst och förlorade kontakten när kortet blev varmt.

Permalänk
Medlem

Sandlådan är full märker jag, känns rätt meninglöst att försöka övertyga varandra