Permalänk

Dags för ny telefon

Ok, dags att pröva det här forumet!
Jag behöver ju då som rubriken säger en ny telefon nu. Jag är ute efter en android med en skärm på runt 4 tum och en gb ram, helst dubbelkärnig 1ghz processor. Har ni några tips? Jag har prövat gsmarenas phone finder och fått upp en lång lista, men det är för många resultat för att jag ska kunna kolla igenom allihop.
Jag funderar lite på motorola atrix, dels för att den fyller mina krav och mer därtill (synd att den inte har ics än bara men det kommer väl) och dels för att jag är lite nyfiken på deras multimedia dock. Är det någon här som haft den ett tag och kan ge sitt omdöme? Har den några buggar? Något som fungerar dåligt? Eller finns det kanske någon annan telefon ni rekommenderar?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Om du någonsin börjar ta saker för seriöst, ta en sekund och betänk att vi alla trots allt är talande apor med datorer som flyger runt i rymden på ett enormt klotformat biologiskt rymdskepp och äter ost.

Permalänk

En Google Galaxy Nexus kanske?
http://www.google.se/nexus/
Är helnöjd själv. Då får du dessutom Jelly Bean också.

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Medlem

Galaxy Nexusen är fin fin, kör den själv och är mycket nöjd. Kör du vanilla får du uppdateringar tidigt. Om du gillar å roota å leka med roms så är den väldigt lätt att handskas med samt eftersom det är en "google-lur" så är den poppis bland dom som pysslar med roms mods å annat gott därav mycket resurser och snabba releaser etc

Visa signatur

Spelrigg: 800D| i7 3930K@4,7 GHz - Custom WC | 32 GB Kingston HyperX Beast | 7970 GHz X-Edition |1x30 Dell U3011, 2x27" | Sennheiser HD650 | Xonar Essence STX |
Laptop: G74SX 17,3" 120 Hz 3D |
Server: Phenom II X4 955BE | Corsair XMS3 8 GB | 16 HDDs, 27 TB |
HTPCs: ASUS EEE Box 1.8 Ghz | Blu-Ray | OCZ Vertex 2 60 GB | 4 GB RAM |

Permalänk

Jo, en Nexus har jag tittat lite på också, iom att den är gjord i sammarbete med google kan man ju förvänta sig lite mer vad gäller mjukvara, stabilitet, updateringar och så. Dessutom har den hårdvara snäppet över ex atrix. Anledningen till att jag inte kollat mer på den är att dess pris på 5k eller vad det är ligger en bit över min budget så att säga, atrix verkar gå att få för runt 2- 2.5k i nyskick på ställen som ebay/blocket, och det är väl däromkring min budget ligger också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Om du någonsin börjar ta saker för seriöst, ta en sekund och betänk att vi alla trots allt är talande apor med datorer som flyger runt i rymden på ett enormt klotformat biologiskt rymdskepp och äter ost.

Permalänk
Skrivet av J0AR м√§:

Jo, en Nexus har jag tittat lite på också, iom att den är gjord i sammarbete med google kan man ju förvänta sig lite mer vad gäller mjukvara, stabilitet, updateringar och så. Dessutom har den hårdvara snäppet över ex atrix. Anledningen till att jag inte kollat mer på den är att dess pris på 5k eller vad det är ligger en bit över min budget så att säga, atrix verkar gå att få för runt 2- 2.5k i nyskick på ställen som ebay/blocket, och det är väl däromkring min budget ligger också.

Skickades från m.sweclockers.com

3800 kr kostar Galaxy Nexus. Ruskigt prisvärd. Annars har du Xperia S för 3400 kr. Motorola Atrix är inget jag personligen skulle köpa.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av J0AR м√§:

Ok, dags att pröva det här forumet!
Jag behöver ju då som rubriken säger en ny telefon nu. Jag är ute efter en android med en skärm på runt 4 tum och en gb ram, helst dubbelkärnig 1ghz processor. Har ni några tips? Jag har prövat gsmarenas phone finder och fått upp en lång lista, men det är för många resultat för att jag ska kunna kolla igenom allihop.
Jag funderar lite på motorola atrix, dels för att den fyller mina krav och mer därtill (synd att den inte har ics än bara men det kommer väl) och dels för att jag är lite nyfiken på deras multimedia dock. Är det någon här som haft den ett tag och kan ge sitt omdöme? Har den några buggar? Något som fungerar dåligt? Eller finns det kanske någon annan telefon ni rekommenderar?

Skickades från m.sweclockers.com

Om man kan tänka sig Windows Phone har denna ZTE ett väldigt bra pris:
http://cdon.se/hemelektronik/zte_tania_black-17770095

De verkar få in nya då och då, men de säljer slut fort.

Permalänk

Altså jag vill helst inte betala över 2750 -3000 sådär, även för en väldigt bra telefon.

Joo lite nyfiken på windows phone har jag ju varit, men jag har kommit fram till att de inte är värda att köpa riktigt än, även om de nog kommer bli det innom en snar framtid. Har mycket med hårdvaran att göra, de är dyrare än motsvarande androidtelefoner (om man inte hittar en billigt av ena eller andra anledningen förstås) och har (i alla fall vad jag vet) inte saker som dubbelkärniga processorer och de där lite större batterierna än. Men de skulle vara roliga att prova, ska nog kolla upp dem lite mer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Om du någonsin börjar ta saker för seriöst, ta en sekund och betänk att vi alla trots allt är talande apor med datorer som flyger runt i rymden på ett enormt klotformat biologiskt rymdskepp och äter ost.

Permalänk
Medlem

En av de nya Xperia från i år kanske ? Där finns lite olika prisklasser, jag rekommenderar Xperia S som du kan få för under 4k.

Permalänk
Medlem

Köp för allt i världen inte en LG!

Visa signatur

Asus Maximus IV Code | i7 7700k | 16gb 3000 CL15 Corsair Vengeance LP | EVGA Geforce GTX 980ti ACX+ SC | Fractal Design Newton R2 800w Modular | 256GB Samsung 840 | 2x1TB WD | Silverstone R03 | Noctua NH-C14 |

Permalänk

Nu blir jag nyfiken, varför inte en LG?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Om du någonsin börjar ta saker för seriöst, ta en sekund och betänk att vi alla trots allt är talande apor med datorer som flyger runt i rymden på ett enormt klotformat biologiskt rymdskepp och äter ost.

Permalänk
Medlem
Skrivet av J0AR м√§:

Altså jag vill helst inte betala över 2750 -3000 sådär, även för en väldigt bra telefon.

Joo lite nyfiken på windows phone har jag ju varit, men jag har kommit fram till att de inte är värda att köpa riktigt än, även om de nog kommer bli det innom en snar framtid. Har mycket med hårdvaran att göra, de är dyrare än motsvarande androidtelefoner (om man inte hittar en billigt av ena eller andra anledningen förstås) och har (i alla fall vad jag vet) inte saker som dubbelkärniga processorer och de där lite större batterierna än. Men de skulle vara roliga att prova, ska nog kolla upp dem lite mer.

Skickades från m.sweclockers.com

Sitter själv på en Lumia 800 och kan säga att batteritiden med bravur står sig mot de flesta andra på marknaden, såväl iPhone som Android. Visst saknas dualcore, men den multitasking som erbjuds är förvånansvärt effektiv. Sen ska man väl också säga att OSet är grymt bra optimerat, inget lagg och liknande som man kan uppleva på en Android.
Det sagt så skulle jag ändå inte rekommendera en WP mobil i nuläget, då nästa generations lurar kommer släppas kort efter Windows 8 (i höst) och ha bl.a. dual core och annat gott, vilket då gör det smartare att vänta i så fall. Sen ska meddelas att man ofta kan köpa mobiler från tyskland (via prisjakt) klart billigare än i Sverige, och med dagens moderna OS är det lätt att byta språk dessutom. Fick min Lumia 800 för 3500kr, 4 veckor innan mobilen hade Sverigerelease

Ska du köpa något nu så föreslår ja nog en Android, kan du tänka dig att vänta några månader skulle jag nog kolla nästa Generations Windows Phone mobiler, speciellt om flyt och batteritid är av intresse. Lycka till iaf och hoppas du blir nöjd med din nya mobil

Permalänk
Avstängd

Huawei Honor kan vara värt att överväga om du vill ha Android:
http://www.idg.se/2.1085/1.453187/huawei-u8860-honor-priset-h...
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1107169

Men nu är även Nokia Lumia 800 rätt billiga med tanke på vad de har kostat förut:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1014358

Det är klart att det alltid finns nåt bättre runt hörnet. Men det gäller ju alla plattformar såväl Apple, Android och Windows Phone.

iPhone 5 kommer ju i höst, samt Windows Phone 8. Säkerligen några nya enheter med Android 4.1 också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av J0AR м√§:

Nu blir jag nyfiken, varför inte en LG?

Skickades från m.sweclockers.com

LG's androidtelefoner verka ha väldigt många problem tyvärr för hårdvaran verkar trots allt bra. Mjukvaran verkar vara problemet.

LG's WP7 telefon är det dock inget fel på. Tvärtom!

MVH

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av J0AR м√§:

Nu blir jag nyfiken, varför inte en LG?

Skickades från m.sweclockers.com

Då jag införskaffade mig en P990 (Optimus x2) som var LG´s flaggskepp för att inte bli missnöjd kan jag tillgodoräkna mig som MEST ~48tim uptime innan den startar om sig (när som helst)/sumpar uppkopplingen/fryser/drar ur batteriet på en ½timme(oavsett bara standby eller fullt ut användande).

Lämnat in den 3 ggr med ca 2 månaders mellanrum för garantireparation med samma kvarvarande fel innan jag ruttnade och köpte en GS3.

Kolla på swedroids forum om du vill veta mer om dom olika lurarna...rätt ok ställa att fiska info på.

Visa signatur

Asus Maximus IV Code | i7 7700k | 16gb 3000 CL15 Corsair Vengeance LP | EVGA Geforce GTX 980ti ACX+ SC | Fractal Design Newton R2 800w Modular | 256GB Samsung 840 | 2x1TB WD | Silverstone R03 | Noctua NH-C14 |

Permalänk
Skrivet av Henrik6504:

Huawei Honor kan vara värt att överväga om du vill ha Android.

Den har inte så mycket RAM- minne.

Skrivet av Henrik6504:

Men nu är även Nokia Lumia 800 rätt billiga med tanke på vad de har kostat förut:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1014358

Hmm. Kollade lite på lumiatelefoner. Det förefaller som om lumia 710 och 800/900 har väldigt lika specs med tanke på prisskillnaden (samma cpu, gpu, ram, os osv). Enda större skillnaden verkar vara skärmen och batteriet. Borde inte 710 vara mer prisvärd då?
http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=4372&idPhone2=4...

Skrivet av Henrik6504:

iPhone 5 kommer ju i höst, samt Windows Phone 8. Säkerligen några nya enheter med Android 4.1 också.

Min förra telefon har gått sönder, den är inte bara utdaterad, och jag kan ju inte vara utan telefon ända till hösten.

Skrivet av mrvision:

LG's androidtelefoner verka ha väldigt många problem tyvärr för hårdvaran verkar trots allt bra. Mjukvaran verkar vara problemet.

Skrivet av styggson:

Då jag införskaffade mig en P990 (Optimus x2) som var LG´s flaggskepp för att inte bli missnöjd kan jag tillgodoräkna mig som MEST ~48tim uptime innan den startar om sig (när som helst)/sumpar uppkopplingen/fryser/drar ur batteriet på en ½timme(oavsett bara standby eller fullt ut användande).
Lämnat in den 3 ggr med ca 2 månaders mellanrum för garantireparation med samma kvarvarande fel innan jag ruttnade och köpte en GS3.

Ingen android- lg alltså.

Skrivet av styggson:

Kolla på swedroids forum om du vill veta mer om dom olika lurarna...rätt ok ställa att fiska info på.

Jag vet! Jag har en tråd där också: http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?p=1084530#post108...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Om du någonsin börjar ta saker för seriöst, ta en sekund och betänk att vi alla trots allt är talande apor med datorer som flyger runt i rymden på ett enormt klotformat biologiskt rymdskepp och äter ost.

Permalänk
Medlem

Om du inte vill betala mer än 3k direkt borde du kanske köra på ett abonnemang? Då kan du ju dra ut vilken lur som helst.

Permalänk
Skrivet av armara:

Om du inte vill betala mer än 3k direkt borde du kanske köra på ett abonnemang? Då kan du ju dra ut vilken lur som helst.

Jag har redan ett 3g- abonemang till min surfplatta som jag tänkte flytta till telefonen. Sen är det ju också så att de lägger på lite på abonemangskostnaden så det verkliga priset är ju myckert högre än det ser ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Om du någonsin börjar ta saker för seriöst, ta en sekund och betänk att vi alla trots allt är talande apor med datorer som flyger runt i rymden på ett enormt klotformat biologiskt rymdskepp och äter ost.

Permalänk

Jag ser framemot info om ny Galaxy Note 2, kan vara intressant för den som vill ha ett mellanting mellan smartphone och surfplatta.

Visa signatur

"Humanis Veritas"

Permalänk
Avstängd

Finns det nåt bra telefon som är bra förutom Iphone och Sony ericsson? Jag ville nog har touch och stor screen fast kamera bryr jag mig inte om bara om det är bra megapixel

Permalänk
Medlem

Nokia N9

Permalänk
Medlem

Hade INTE köpt något med Windows Phone. Otroligt omoget OS jämfört med Android/iOS. Så jag hade nog tagit en av de nya Sony mobilerna i din prisklass.

Permalänk
Avstängd

Jag gillar inte nokia eftersom företaget och personal är för slöa inom kontakter

Permalänk
Medlem

Tja kanske HTC one s eller xperia p om du vill ha modeller i mellanklassen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lindgren92:

Hade INTE köpt något med Windows Phone. Otroligt omoget OS jämfört med Android/iOS. Så jag hade nog tagit en av de nya Sony mobilerna i din prisklass.

Användarna av Windows Phone ser ut att vara nöjda:
http://blog.amplifiedanalytics.com/2012/07/customer-satisfact...
http://www.theverge.com/2012/4/28/2983312/steve-wozniak-windo...

Prova själv och bilda dig en egen uppfattning än att lyssna för mycket på fan boys åt det ena eller andra hållet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av J0AR м√§:

Jag har redan ett 3g- abonemang till min surfplatta som jag tänkte flytta till telefonen. Sen är det ju också så att de lägger på lite på abonemangskostnaden så det verkliga priset är ju myckert högre än det ser ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Om du betalar 150sek eller mer i månaden så tjänar du på att ha bundet abonemang istället.