6-pin VGA Extension Cables som ersättare till HD 6870 i brist på originalkablar.

Permalänk
Medlem

6-pin VGA Extension Cables som ersättare till HD 6870 i brist på originalkablar.

Hejsan!

Jag använder för närvarande en rätt gammal Tagan 580w PSU (Tagan Easycon Series (TG-580-U15)) som låter mig välja vilka av PCIe och HDD-kablarna jag vill ha inkopplade. Det var längesedan jag köpte den, och jag hittar inte längre de två 6-pin PCI-expresströmkablarna. Just nu har jag ett low-end grafikkort som får ström från moderkortet.

Jag funderar på att köpa ett Radeon HD6870, som kräver två st. 6-pin strömkablar. Min fråga är då helt enkelt om jag skulle kunna köpa två av dessa: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=639270 och använda dem som ersättningskablar?

Tack på förhand!
Mvh
Oskar

Permalänk
Medlem

förlängningskablar kommer inte fungera, då får du en honkontakt i ena änden som du inte kan plugga in. men även om du har en kabel med två hankontakter är det inte säkert att det fungerar, det beror på hur kontakterna ser ut på nätagget och hur de är ledade. det är långt ifrån alla nätagg som kör standard pci-e kontakter på nätaggsidan...

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Just det! Vad dum jag är!

Här är lite mer info om nätagget: http://itshootout.com/r-302/ultra-high-end-psu-shoot-out-upda...

Permalänk
Medlem

Jag har två stycken svarta strömkabar som slutar i molex. Skulle jag kunna köra två molex-PCIe 6-pin adaptrar och koppla in dem i grafikkortet?

Permalänk
Skrivet av mornfang:

Jag har två stycken svarta strömkabar som slutar i molex. Skulle jag kunna köra två molex-PCIe 6-pin adaptrar och koppla in dem i grafikkortet?

vissa kort får man t.om. med 1 eller 2 st med grafikkortet kolla vad som medföljer i paketen

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av mornfang:

Jag har två stycken svarta strömkabar som slutar i molex. Skulle jag kunna köra två molex-PCIe 6-pin adaptrar och koppla in dem i grafikkortet?

det fungerar kanon det plus att det garanterat passar i nätagget

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

kortet jag tänker köpa verkar komma med just två såna adaptrar! kanon, tack för hjälpen!!!

Permalänk

bara lite fundersam... vad får du ge för dit 6870?

skulle personligen inte ge mer än 1000:- för ett 6870 begagnat iom dels att ett nytt ligger på kring 1700:- och som dessutom då har garanti vilket ett begagnat saknar. och ett 7850 på runt 2000:- som dessutom presterar bättre.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

tänker heller inte ge mer än 1000 för ett begagnat !