Skicka dator till London ?

Permalänk
Medlem

Skicka dator till London ?

Hej!
Jag undrar om någon vet något om banken "Lloyds TSB" i London? http://www.lloydstsb.com/personal.asp

En kille där som vill köpa min dator, han har varit på banken och "fört över" pengar till mitt konto, SOM förs över till mig om/när jag lämnat ett tracking nummer på paketet som jag skickar iväg.
Som jag tydligen ska ge till hans bank, för att dom ska godkänna och föra över till mig?

Det har kommit bekräftelse mail osv från banken "Lloyds TSB" att pengarna förs över till mitt konto när jag skickat nummret.

Eftersom det är utomlands osv så vet jag att det förekommer mycket bedrägerier mm, vilket jag var helt säker på först.
Men jag undrar hur andra skulle se på det hela?

Vet inte riktigt om jag vågar skicka iväg datorn, utan att egentligen vara säker på att jag får pengarna direkt till mitt konto?
Har lite svårt att lita på folk överhuvudtaget.

Hoppas ni förstod, för det gjorde knappt jag
Fråga bara om ni vill veta något spec!

EDIT

Lägger upp bilder från bankens "support" när jag frågesatte osv.
http://www.ladda-upp.se/bilder/kibannbavaqodp/
http://www.ladda-upp.se/bilder/fqkejwsiyvfz/
http://www.ladda-upp.se/bilder/ggeoinnyqascz/
http://www.ladda-upp.se/bilder/hnvwnaugamsts/
MVH

Permalänk
Medlem

Scam scam scam scam.
Avbryt direkt och återuppta aldrig kontakten med den där skumma personen!

Edit: Det går tills så att du skickar datorn och ger honom kollinumret. Han säger att han ska föra över pengar men han kommer aldrig göra det och där står du utan både dator och pengar.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Vette fan, låter som scam. Mail går att fejka lätt. Jag skulle inte sälja utomlands, utan skulle jag sälja en hel dator skulle jag mötas, små delar kan skickas men det där låter skumt.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Scam scam scam scam.
Avbryt direkt och återuppta aldrig kontakten med den där skumma personen!

Edit: Det går tills så att du skickar datorn och ger honom kollinumret. Han säger att han ska föra över pengar men han kommer aldrig göra det och där står du utan både dator och pengar.

Skrivet av ericsundell2:

Vette fan, låter som scam. Mail går att fejka lätt. Jag skulle inte sälja utomlands, utan skulle jag sälja en hel dator skulle jag mötas, små delar kan skickas men det där låter skumt.

Misstänkte det..
Ja förmodligen är det ju så, folk gör allt för lite pengar idag -.-

Permalänk
Skrivet av Tunezz:

Hej!
Jag undrar om någon vet något om banken "Lloyds TSB" i London? http://www.lloydstsb.com/personal.asp

En kille där som vill köpa min dator, han har varit på banken och "fört över" pengar till mitt konto, SOM förs över till mig om/när jag lämnat ett tracking nummer på paketet som jag skickar iväg.
Som jag tydligen ska ge till hans bank, för att dom ska godkänna och föra över till mig?

Det har kommit bekräftelse mail osv från banken "Lloyds TSB" att pengarna förs över till mitt konto när jag skickat nummret.

Eftersom det är utomlands osv så vet jag att det förekommer mycket bedrägerier mm, vilket jag var helt säker på först.
Men jag undrar hur andra skulle se på det hela?

Vet inte riktigt om jag vågar skicka iväg datorn, utan att egentligen vara säker på att jag får pengarna direkt till mitt konto?
Har lite svårt att lita på folk överhuvudtaget.

Hoppas ni förstod, för det gjorde knappt jag
Fråga bara om ni vill veta något spec!

MVH

Scam! Skicka inte! Dem gör alltid så att dem för över pengar och säger att dem ska ha trackingnummer innan du får ut pengarna sen står du där utan pengar och dator om du skickar så låt bli.

Permalänk
Medlem

Sannolikt bedrägeriförsök. Fråga dig varför någon skulle göra sig besväret att köpa en beg dator från Sverige? får jag gissa att du skulle få bra betalt för datorn?

Erik

Permalänk
Medlem
Skrivet av TokigaSmurfeN:

Scam! Skicka inte! Dem gör alltid så att dem för över pengar och säger att dem ska ha trackingnummer innan du får ut pengarna sen står du där utan pengar och dator om du skickar så låt bli.

Tack för så snabba svar, låter vettigt det ni säger..
Jag ger fan i att skicka den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik:

Sannolikt bedrägeriförsök. Fråga dig varför någon skulle göra sig besväret att köpa en beg dator från Sverige? får jag gissa att du skulle få bra betalt för datorn?

Erik

Precis, jag har haft några dagars prat med killen om varför jag inte får pengarna osv först.
Jag frågade varför inte köpa en dator i sitt egna land? "Billigare i Sverige" haha

Ja, lite för mycket för att vara sant kanske!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tunezz:

Tack för så snabba svar, låter vettigt det ni säger..
Jag ger fan i att skicka den

Eller så skickar du ett par gamla trasiga fillingar till honom och flinar när du tänker på hans min när han får paketet.

Visa signatur

Core i7 930@3.8 ghz, Prolimatech Megahalems, 2x5870 CF, 12 GB Corsair Vengeance, Corsair TX 850 W, Asus P6T SE, Dell
U2711, W7 Ultimate 64.

Permalänk
Medlem
Skrivet av arsonist:

Eller så skickar du ett par gamla trasiga fillingar till honom och flinar när du tänker på hans min när han får paketet.

Precis, tänkte faktiskt skicka iväg ett vedträ i en kartong och ge dom det jävla nummret
Skulle vara kul

Permalänk
Skrivet av Tunezz:

Precis, tänkte faktiskt skicka iväg ett vedträ i en kartong och ge dom det jävla nummret
Skulle vara kul

ge mig idiotens falska kontaktuppgifter,bankkontonummer osv, allt som har med honom henne att göra så får jag leta upp aset och roa mig lite;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av TokigaSmurfeN:

ge mig idiotens falska kontaktuppgifter,bankkontonummer osv, allt som har med honom henne att göra så får jag leta upp aset och roa mig lite;)

Här är mailen eva-maria.schnabel@live.co.uk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tunezz:

Precis, tänkte faktiskt skicka iväg ett vedträ i en kartong och ge dom det jävla nummret
Skulle vara kul

Har du råd med det så tycker jag att du ska göra det och lägg en lapp i paketet som där det står regards from swedish rainforest alliance nånting.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tunezz:

Precis, jag har haft några dagars prat med killen om varför jag inte får pengarna osv först.
Jag frågade varför inte köpa en dator i sitt egna land? "Billigare i Sverige" haha

Ja, lite för mycket för att vara sant kanske!

Om han ville ha billigt skulle han köpa från till exempel Tyskland.
Men det värkar som scam som sagt tidigare så skicka honom fingret bara!

EDIT: Skulle varit j*vligt kul om du hade haft en sådan här fejkad plast dator typ. Alltså skitliten sak som kostade 20kr eller något.
Vet inte om man kan få tag på en sådan nu men skulle varit kul att skicka en.

Permalänk
Medlem

Alltså sälj din dator via blocket eller tradera istället. Om du säljer via blocket så kan du träffa köparen i Sverige face to face och göra upp affären.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haxk:

Alltså sälj din dator via blocket eller tradera istället. Om du säljer via blocket så kan du träffa köparen i Sverige face to face och göra upp affären.

Det var faktiskt på blocket jag blev kontaktad av han/henne!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Om han ville ha billigt skulle han köpa från till exempel Tyskland.
Men det värkar som scam som sagt tidigare så skicka honom fingret bara!

EDIT: Skulle varit j*vligt kul om du hade haft en sådan här fejkad plast dator typ. Alltså skitliten sak som kostade 20kr eller något.
Vet inte om man kan få tag på en sådan nu men skulle varit kul att skicka en.

Ja typ, förbannade scam.
Funderar på att skicka något iaf, eventuellt ett trasigt micro atx chassi om det inte blir för dyrt

Permalänk
Medlem

okej, men att skicka en dator till england verkar lite fucked up enligt mig. Det säkraste är att möta upp köparen IRL och fixa allt på plats med cash i handen

Permalänk
Medlem

Bajsa i en kartong och skicka. Ev. sätt en svensk flagga på korven.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haxk:

okej, men att skicka en dator till england verkar lite fucked up enligt mig. Det säkraste är att möta upp köparen IRL och fixa allt på plats med cash i handen

Ja det har du rätt i, jag håller med dig

Skrivet av Juggernawt:

Bajsa i en kartong och skicka. Ev. sätt en svensk flagga på korven.

Fick kvällens bästa skratt

Permalänk

Skicka aldrig nåt på dom premisserna... en sliten metod är just detta, dom vill ha trackningnummer så dom vet att du skickat det för att sen strunta i att betala...

Sålde en telefon på Tradera och fick samma "erbjudande" från Nigeria... tjena liksom.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

haha, ta en ny köpare istället som bor i Sverige och som du kan träffa IRL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tunezz:

Fick kvällens bästa skratt

Hahaha! Seriöst det skulle vara skitkul! Önskas bara att man kunde se hans min då.
Nä fy vad barnsliga vi är här på SweC

Permalänk
Medlem

Skumma är ju dock att det ska skickas till england.
Det brukar ju alltid vara "kusinen i nigeria" som ska ha varan.

Edit: eller kör en "anuslaptops" på personen. http://www.thescambaiter.com/forum/showthread.php?t=109 Mycke kul läsning om hur en scammer blir blåst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av peterholm1:

Skicka aldrig nåt på dom premisserna... en sliten metod är just detta, dom vill ha trackningnummer så dom vet att du skickat det för att sen strunta i att betala...

Sålde en telefon på Tradera och fick samma "erbjudande" från Nigeria... tjena liksom.

Ofasen, jag hade egentligen inte tänkt skicka iväg datorn utan betalning först.
Men dom är rätt skickliga på att utforma mail som sägs ska komma från en bank mm.

Fan va dom lär blåsa folk och tjäna, någon går väl på det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Hahaha! Seriöst det skulle vara skitkul! Önskas bara att man kunde se hans min då.
Nä fy vad barnsliga vi är här på SweC

Skitkul... Ba dum tsss

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Skrivet av Tunezz:

HAHA, Eva-Maria Schnabel, vilket jävla namn, jag avlider :D:D

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Lloyds TSB är en av Englands största banker. Bara så att du vet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

HAHA, Eva-Maria Schnabel, vilket jävla namn, jag avlider :D:D

Haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av l4nky:

Lloyds TSB är en av Englands största banker. Bara så att du vet

Mysko minst sagt?