Hur Många? [har slutat spela Diablo III]

Permalänk
Medlem

Jag hade aldrig lirat diablo innan, jag var hypad över att äntligen hoppa på tåget och hitta en ny spelgenre att tycka om. Lirade glatt de första veckorna, första genomspelningen (lätt) var kul för det kom nytt hela tiden, andra genomspelningen (normal?) var tråkig för det var helt enkelt för lätt, tredje (näst svåraste?) hoppades jag hitta tillbaka då det skulle vara svårare och kräva mer taktik. Men fyfan vad besviken jag blev, det var bara ett jävla nötande på spells utan att egentligen köra något taktik.

Jo, jag vet att man kan vinna massor på att bli bra på spelet med rätt taktik men hittade aldrig något värde i att sitta och läsa på olika forum om vilka spells, krafter eller vad som skulle kombineras när och hur. Det får gärna vara svårt för min del, men det ska handla om att finkänsligt kunna klara av de hinder man möts av. Inte att lägga en salva valfri av valfri moteld och sedan springa för livet i 5 minuter, lägga en till salva och repetera till man kommit förbi hindret.

Edit: Jag hoppas att Dishonored ger mig en ny upplevelse såsom singleplayerdelen i första Bioshock gjorde, eller skräcken i Dead Space eller vad CS gjorde för mitt onlinespelande. Det känns som det tar allt fler år mellan de gånger man lyckas hitta spelen man blir fascinerad och fastklistrad av och fastnar framför skärmen för att det är så sjukt kul, spännande eller välskrivet. Tyvärr känner jag att det är i princip samma sak om och om igen, med bättre grafik. Missförstå mig inte, jag skulle inte investerat i att bygga en ny dator för några månader sedan om jag inte var frälst av fräsig grafik. Men i längden så tillför inte enbart grafiken i sig tillräckligt mycket, det krävs ny spelmekanik eller uppfinningsrika utvecklare som kan bidra med nytt tänk för att få mig ordentligt fastklistrad igen.

Permalänk

Hade höga förväntningar på D3 innan det kom, liksom över 10års tid efter d2:an som man lirade säkert över 4000h på. Köpte aldrig spelet dock, men fick en test nyckel av en tjej kompis. Installerade spelet. Lirade 1 timme, och insåg att mina förväntar levdes inte upp för 5 öre. Tråkigt så in i helvete. Så ja, tur man inte köpte spelet i alla fall. Lirar WoW istället. Då det är roligare, finns mer att göra om dagarna.

Visa signatur

Deadsith: Disc/Holy Priest | Haikeiki: MM/BM Hunter | Garridel: Frost/Arcane mage (Main) | Turák: Resto Druid

Permalänk
Medlem
Skrivet av jacke910:

Jag spelade nonstop som en galning vid release men nu väntar jag bara på PvP och har inte spelat på flera månader.

Spelet har inte ens varit ute i flera månader ännu.

Skrivet av Nivius:

blizzards största flopp genom tiderna?

Spelet slog rekord så det där var en ganska rolig fråga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Spelet har inte ens varit ute i flera månader ännu.

Spelet slog rekord så det där var en ganska rolig fråga.

Det kan vara en flopp även om det slog säljerekord, finns floppar utanför det ekonomiska
Spelet sålde på hype.

Och ja jag tycker också diablo 3 är deras största flopp hitills (undanräknat vissa wow expansions)

Permalänk
Medlem

jag har slutat tröttnade på det...

Visa signatur

I5 2500K @ 4.7 ghz | Corsair h100 Liquid cooling |ASUS P8Z68-V LX | Crucial DDR3 BallistiX Elite 1866Mhz 16GB | GeForce GTX 780 3GB DirectCU II OC @ 1100mhz och 6600mhz minnes clock | 120gb Kingston HyperX 3K SSD |WDC 750 GB | XFX ProSeries XXX Edition 850W |monitor ASUS VG248QE 24" 144hz (soon) | Coolermaster HAF XM | tablet hybrid Asus padfone infinity 32gb (black) | 3dmark : http://www.3dmark.com/3dm/1307819)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Spelet har inte ens varit ute i flera månader ännu.

Spelet slog rekord så det där var en ganska rolig fråga.

Självklart säljer Diablo, skulle det inte hetat Diablo så hade det antagligen inte gått alls lika bra, hur många spelare har dom egentligen kvar?

D3 går inte ens att jämföra med Diablo 1-2 och desto längre man spelar det desto fler brister hittar man, i början såg jag dock över sådant då jag trodde saker och ting skulle bli bättre men det kommer det antagligen aldrig bli.

Blizzard gör ju dessutom en massa reklam om WoW och SC2 på D3's officiella hemsida inkl när man startar upp D3...

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Självklart säljer Diablo, skulle det inte hetat Diablo så hade det antagligen inte gått alls lika bra, hur många spelare har dom egentligen kvar?

D3 går inte ens att jämföra med Diablo 1-2 och desto längre man spelar det desto fler brister hittar man, i början såg jag dock över sådant då jag trodde saker och ting skulle bli bättre men det kommer det antagligen aldrig bli.

Blizzard gör ju dessutom en massa reklam om WoW och SC2 på D3's officiella hemsida inkl när man startar upp D3...

Jag tycker det går utmärkt att jämföra med 1 och 2, och jag spelade första Diablo när det var helt nytt. De sämsta bitarna med D3 är saker som ligger kvar sedan D2 enligt mig. D2 bygger delvis på numer helt förlegad spelteori och hade massor med brister det också.

Och jag kvarhåller att det låter störtlöjligt att kalla D3 för en flopp. Det låter bara som standardgnället på nätet där många har så oerhört svårt att hantera personlig besvikelse och använda ett balanserat språkbruk (det styrks än mer av att de fortsätter läsa om spelet, medan det smarta är att gå vidare och fokusera på det som är kul). Internet har en tendens att få mig att förakta människor för deras oförmåga att ta ansvar för sin egen underhållning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Jag tycker det går utmärkt att jämföra med 1 och 2, och jag spelade första Diablo när det var helt nytt. De sämsta bitarna med D3 är saker som ligger kvar sedan D2 enligt mig. D2 bygger delvis på numer helt förlegad spelteori och hade massor med brister det också.

Och jag kvarhåller att det låter störtlöjligt att kalla D3 för en flopp. Det låter bara som standardgnället på nätet där många har så oerhört svårt att hantera personlig besvikelse och använda ett balanserat språkbruk (det styrks än mer av att de fortsätter läsa om spelet, medan det smarta är att gå vidare och fokusera på det som är kul). Internet har en tendens att få mig att förakta människor för deras oförmåga att ta ansvar för sin egen underhållning.

Flopp är väll kanske att ta i men som saker ser ut i D3 idag så ser det inte ljust ut, spelet var bra till en början men jag tyckte ändå alltid att spelet kändes oklart men såg som sagt över det men nu har det gått en bra tid sedan release och precis inget har förändrats till det bättre, snarare tvärtom och var och varannan dag hör man som sagt om nya exploits, buggar osv som spelet nu är översvämmat av och Blizzard bara sitter på sina feta rövar och gör inte ett skit (så länge det inte generera pengar så att säga).

Blizzard var även en gång kända för att inte släppa oklara spel, det kan man däremot inte säga om D3.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Jag kommer fortsätta spela D3 men det övergår till att nu nog bli mer sporadiskt. WoW är mitt primära lir och kommer fortsätta vara så även inom överskådlig tid. D3 blir en trevlig brytning att ta nån dag ibland ändå.

Är glad jag fick D3 gratis iaf genom annual-pass i WoW. Det besparade mig att behöva välja om jag skulle köpa det eller ej. WoW hade jag ändå betalat på i vilket fall som helst.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

Diablo 3 va en besvikelse finns inget att göra efter man varvat det. Vadå köra om allt i hc mode? ne tack tror 60%slutade minst...
Gissar på att alla gått över till spel som Dayz ,wow cataclysm,Mass Effect 3,BF3:D

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem

Slutade spela när jag tog Diablo inferno (pre nerf) typ 1 månad sedan? Sen så tog jag bort spelet!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Jag har slutat. Bytte nyss dator och bryr mig inte ens om att installera det - det kommer inte ens att bli sporadiskt spel. De senaste gångerna jag var inne och tittade till det hade jag INGEN på min friendslist som spelade. Skulle väl inte säga att spelet var rakt ut uselt, men bra var det iaf inte. Det finns så otroligt många saker som kunde ha gjorts bättre, eller utvecklats från D2. Det trista är att så väldigt många (mig själv inkluderad) köpte spelet direkt efter att ha spelat D1/D2 (och även WoW, SC/SC2) - säljsiffrorna är klart högre än spelet förtjänar. Blir inget auto-köp på nästa Blizzard-spel...

Permalänk
Medlem

Körde med en kompis upp till 60 men sen blev det inte så roligt för allt som finns kvar är att farma gear och det lockar inte nämnvärt. Dock farmar hon vidare samtidigt som jag saknar Coop levlandet

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Spelet är totalt förstört när RMHA kom, dock sluta jag spela 7 dagar efter det släpptes. Ingen känsla kvar i skiten.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Diablo 3 va en besvikelse finns inget att göra efter man varvat det. Vadå köra om allt i hc mode? ne tack tror 60%slutade minst...
Gissar på att alla gått över till spel som Dayz ,wow cataclysm,Mass Effect 3,BF3:D

mass effect 3 multiplayer är rena knarket lol

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

Right. Det blev att jag la D3 på hyllan för ett par veckor sen.

Jag körde Path of Exile i helgen, på deras weekend stress-test gratis. På söndagkvällen köpte jag en beta-key, sen dess jag har spelat det, och det har precis allting D3 saknar. Developers är gamla D2 Hardcore-lirare och har byggt spelet på D2 och bryr sig verkligen om sin spelarbas och de lyckas väldigt bra. Spelet är bara i beta fortfarande men grymt så mycket bättre än vad både D2 var och D3 är.

Rekommenderas starkt för dem som gillar komplex och stora valmöjligheter. Men det är inget spel för alla. Det kräver mycket finess och kreativitet pga alla oändliga möjligheter och val du får och gör under spelets gång.

Permalänk
Medlem

Kollade upp PoE lite idag då alternativ att spela är kul. Tyvärr bekräftade det mina farhågor om att det rörde sig om 10 år gammal spelteori. Att grafiken var dålig bryr jag mig inte om men spelet kändes förlegat i många mer väsentliga bitar. Att få bonusar som +x str är inte speciellt kul för det ändrar ingenting i hur man spelar. Passiva saker är roligare om det är få x i vissa situationer, om du offrar något annat eller om man spelar på ett visst sätt. Det kräver mer tanke från utvecklaren men hellre ett lägre antal sådana än jättemånga tråkiga. Väldigt många val ger ju oftast tråkigare val och ofta färre toppval i slutändan, just eftersom utvecklarna blir begränsningen.

Så mycket kritik som D3 fått för handling osv så visade PoE knappast några förbättringar. Dialog var inte något speciellt alls osv utan kändes mindre levande. Dock får man ju gå till spel som Witcher 2 för att få handling som kan börja klassas som faktiskt bra så spelar man hack n slash så bör man nog ha lågt ställda förväntningar.

Den största förbättringen mot D3 verkar vara att det är svårare i starten. D3 är för enkelt i början, även om det bara påverkar när man just plockat upp spelet. När man kört ett tag är det enkelt ändå så då måste end game vara svårt.

Jag får hoppas på storverk mellan beta och gold. Annars blir det bara att byta en sorts brister mot andra, som förmodligen är större.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Kollade upp PoE lite idag då alternativ att spela är kul. Tyvärr bekräftade det mina farhågor om att det rörde sig om 10 år gammal spelteori. Att grafiken var dålig bryr jag mig inte om men spelet kändes förlegat i många mer väsentliga bitar. Att få bonusar som +x str är inte speciellt kul för det ändrar ingenting i hur man spelar. Passiva saker är roligare om det är få x i vissa situationer, om du offrar något annat eller om man spelar på ett visst sätt. Det kräver mer tanke från utvecklaren men hellre ett lägre antal sådana än jättemånga tråkiga. Väldigt många val ger ju oftast tråkigare val och ofta färre toppval i slutändan, just eftersom utvecklarna blir begränsningen.

Så mycket kritik som D3 fått för handling osv så visade PoE knappast några förbättringar. Dialog var inte något speciellt alls osv utan kändes mindre levande. Dock får man ju gå till spel som Witcher 2 för att få handling som kan börja klassas som faktiskt bra så spelar man hack n slash så bör man nog ha lågt ställda förväntningar.

Den största förbättringen mot D3 verkar vara att det är svårare i starten. D3 är för enkelt i början, även om det bara påverkar när man just plockat upp spelet. När man kört ett tag är det enkelt ändå så då måste end game vara svårt.

Jag får hoppas på storverk mellan beta och gold. Annars blir det bara att byta en sorts brister mot andra, som förmodligen är större.

Vad anser du om aktiva skills, sockets, loot och currency items? I min mening är det där som PoE briljerar.

Har lagt ned närmare 70 timmar på Path of Exile och måste påpeka att det passiva skillträdet är vettigare än vad det först verkar. + Stength/Dex/int-noterna är mer vägvisare och har dessutom en balanserande effekt.

Patcherna som släpps brukar vara riktigt maffiga men jag tror inte att du kan förvänta dig en simplifierad ansats. Utvecklarna har en klar filosofi som de strävar efter att uppnå och nuvarande fans skulle antagligen spåra ur om saker blev mer strömlinjeformade

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

Som sagt, du måste lägga ner lite tid på PoE för att få en bra inblick i spelet. Hur lång tid la du ner på att testa det? Precis som Windir87 säger här så är +attributerna bara vägvisare till dem passiva som verkligen räknas och märks av. Och det finns ju så mycket mer än bara passives som räknas i spelet.

Finns redan end-games, massvis av dem, pvp är redan på gång, och har släppt ett par tidsbegränsade tester med pvp leagues. Ska testas en till imorgon och i övermorgon, t.ex.

Sen förstår jag inte hur vissa kan säga att det är dålig grafik. Pröva jämföra det med D2 och säg sen att det är sämre grafik. Det är faktiskt ingen dålig grafik alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Vad anser du om aktiva skills, sockets, loot och currency items? I min mening är det där som PoE briljerar.

Har lagt ned närmare 70 timmar på Path of Exile och måste påpeka att det passiva skillträdet är vettigare än vad det först verkar. + Stength/Dex/int-noterna är mer vägvisare och har dessutom en balanserande effekt.

Patcherna som släpps brukar vara riktigt maffiga men jag tror inte att du kan förvänta dig en simplifierad ansats. Utvecklarna har en klar filosofi som de strävar efter att uppnå och nuvarande fans skulle antagligen spåra ur om saker blev mer strömlinjeformade

Skickades från m.sweclockers.com

Skillsen ser väl helt okej ut. Sådant man redan är van vid (vilket jag inte säger som något negativt, då det är svårt att hitta på en massa helt nya i dagens läge). Sockets kan fungera intressant. Det påminner lite om hur runorna fungerade ett tag i utvecklingen av D3. Blizzard märkte att den enorma valmöjligheten inte riktigt gav så mycket som färre och mer genomtänkta alternativ och det blir väl intressant att se hur det spelar ut här.

Vad gäller loot tycker jag att FFA-systemet är horribelt. Framförallt när man kör med okända men det bilr också rörigare när man kör med polare. Att man for en kort tid på sig att hugga den känns bara stressande.

Currency Items kan helt klart vara bra men det känns svårt att uttala sig om hur mycket det ger utan att ha spelat med det, känner jag.

Det passiva skillträdet är tråkigt för det i princip bara ger matematiska bonusar, något som jag tycker mest blir tidsödande eftersom man med tillräckligt med tid kan räkna ut vad som blir bäst. En mer komplicerad variant av det meningslösa attributsystemet i D2. När man får välja fritt tycker jag det ska vara saker som verkligen ändrar på något. Att prylar man hittar ger sådana bonusar känns bättre för då har man inte möjlighet att välja helt fritt utan får då sträva efter att hitta det som man behöver.

Och det är inte direkt strömlinjeformning jag är ute efter utan kvalitet framför kvantitet. Om jag får välja mellan 20 saker som ger någon bonus till någon stat eller om jag får välja mellan fem saker som gör t ex mina skills annorlunda så tycker jag att det sista valet är mycket mer intressant. Och som sagt är det svårare att hitta på 20 väldigt genomtänkta bonusar än att hitta på 5 st. Ju mer intressanta saker man måste välja bort, desto svårare blir ju valen också, vilket de ska vara. Ju svårare val man gjort, desto mer sugen blir man på att testa de andra alternativen.

Det kan säkert vara underhållande men just nu känns det som det krävs mycket mer för att jag ska orka testa det, när jag redan har spelat ett spel om är så pass lika (genren är ju rätt smal ändå). Båda spelen har sina brister men ett har jag som sagt redan kommit in i, och det andra tycks ha mer grundläggande brister sett till mina tankar. Men jag utesluter absolut ingenting och om PoE skulle kunna bli bättre än D3 även i mina ögon vore det ju såklart bara roligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Skillsen ser väl helt okej ut. Sådant man redan är van vid (vilket jag inte säger som något negativt, då det är svårt att hitta på en massa helt nya i dagens läge). Sockets kan fungera intressant. Det påminner lite om hur runorna fungerade ett tag i utvecklingen av D3. Blizzard märkte att den enorma valmöjligheten inte riktigt gav så mycket som färre och mer genomtänkta alternativ och det blir väl intressant att se hur det spelar ut här.

Vad gäller loot tycker jag att FFA-systemet är horribelt. Framförallt när man kör med okända men det bilr också rörigare när man kör med polare. Att man for en kort tid på sig att hugga den känns bara stressande.

Currency Items kan helt klart vara bra men det känns svårt att uttala sig om hur mycket det ger utan att ha spelat med det, känner jag.

Det passiva skillträdet är tråkigt för det i princip bara ger matematiska bonusar, något som jag tycker mest blir tidsödande eftersom man med tillräckligt med tid kan räkna ut vad som blir bäst. En mer komplicerad variant av det meningslösa attributsystemet i D2. När man får välja fritt tycker jag det ska vara saker som verkligen ändrar på något. Att prylar man hittar ger sådana bonusar känns bättre för då har man inte möjlighet att välja helt fritt utan får då sträva efter att hitta det som man behöver.

Och det är inte direkt strömlinjeformning jag är ute efter utan kvalitet framför kvantitet. Om jag får välja mellan 20 saker som ger någon bonus till någon stat eller om jag får välja mellan fem saker som gör t ex mina skills annorlunda så tycker jag att det sista valet är mycket mer intressant. Och som sagt är det svårare att hitta på 20 väldigt genomtänkta bonusar än att hitta på 5 st. Ju mer intressanta saker man måste välja bort, desto svårare blir ju valen också, vilket de ska vara. Ju svårare val man gjort, desto mer sugen blir man på att testa de andra alternativen.

Det kan säkert vara underhållande men just nu känns det som det krävs mycket mer för att jag ska orka testa det, när jag redan har spelat ett spel om är så pass lika (genren är ju rätt smal ändå). Båda spelen har sina brister men ett har jag som sagt redan kommit in i, och det andra tycks ha mer grundläggande brister sett till mina tankar. Men jag utesluter absolut ingenting och om PoE skulle kunna bli bättre än D3 även i mina ögon vore det ju såklart bara roligt.

Fick för mig att jag skrev i PoE-tråden.

Path of Exile är ett ganska överväldigande spel och det kan vara rätt segt att komma in i. Råder dig ändå att spela åtminstone 10-15 timmar för att få förståelse för hur pass komplext, men ändå logiskt, systemet är. Istället för att hoppas på "jackpot" likt många andra ARPG:s har man ständigt möjlighet att forma items så att det passar ens karaktär. Detta görs med Currency Items (orbs) som man hittar eller byter till sig av NPC:s och andra spelare. Helt klart flera steg i rätt riktning när det gäller loot, åtminstone i mina ögon.

"FFA"-systemet är ett medvetet val av utvecklarna och passar bra ihop i spelets kontext. Man befinner sig trots allt på en mindre trevlig ö och allt är en kamp om överlevnad. I nuläget ligger väl timern på under fem sekunder så det gäller att vara med när man ser sitt namn dyka upp. Jag spelar för det mesta solo men jag tror ändå att det kan bli ett välfungerande inslag. Skulle dock föredra om timern förlängdes till närmare åtta sekunder.

Det passiva skillträdet består som sagt av vanliga nodes, vilka endast ger mindre bonusar till damage/resist/strength osv, men det finns även helt unika "keystones" som ger väldigt stora inverkningar på ens spelsätt. "Blood Magic" tar exempelvis bort ens mana helt och hållet, istället använder man HP för att kasta spells. Kan bli riktigt intressanta kombinationer med bl.a. life-leech. "Hex Master" gör att alla curses får obegränsad verkningstid och med "Minion Instability" exploderar dina minions när de dör. I samverkan med aktiva skills, gear och sockets går det att koka ihop riktigt finurliga builds som klarar sig bra även på högre svårighetsgrader. Evasion/Dodge är väl det som i nuläget har mest problem i end-game. Även om man lyckas undvika 19 av 20 attacker så är risken stor att man blir instakilled när någon väl träffar. Går säkert att kompensera med hjälp av mer HP-gear/skills men ändå.

Som sagt är det nog tyvärr så att många potentiella spelare kommer bli avskräckta av den opolerade ytan. Spelet ser först ut att vara en Diablo-klon men det finns enormt mycket innovationer i PoE som är ljusår före de andra spelen i serien:

Att det skulle handla om kvantitet istället för kvalitet håller jag inte med om. PoE har sina brister men det är otroligt genomtänkt och man får väldigt mycket handlingsutrymme som spelare. Spelets nuvarande utformning kommer antagligen inte att förändras i grunden, vilket även gäller för Diablo 3. Med största sannolikhet kommer det att bli två läger som i vanlig ordning kastar skit på varandra

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk

Jag köpte spelet vid release men har bara spelat igenom act 1...
Kanske blir att försöka spela igenom första acten i höst nån gång.

Permalänk
Medlem

Haha. Vafan, mannen. Jag var precis på väg att länka exakt samma video. Kripp är väldigt duktig på att formulera sig och ge positiva som negativa åsikter om saker å ting. Ta en titt på videon. Dessutom är det ett Cut-throat league test ikväll, 21:00-22:00. Kripp tänker även delta i detta.

Kika på hans stream ikväll om ni inte har något bättre för er, och få lite inlevelse även i PvP.

Väldigt bra formulerat, Windir87.

Permalänk
Medlem

Jag kände på mig att det skulle bli som det blev, så jag avvaktade lite med att köpa spelet och lät mina kompisar köpa det först. Jag är riktigt glad med mitt val och jag sparade några slantar. Jag fick aldrig ett sug efter D3 men får se om jag kanske köper det om det går ner i pris bara för att testa.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoltz:

10år sedan D2 och detta var det bästa dem kunde åstadkomma? RMAH? ...suck säger jag bara! Det märks att utvecklingen inom spelindustrin bara handlar om att kunna mjölka ut så mycket pengar som möjligt. Kvaliteten på den slutgiltiga produkten har halkat långt bak i checklistan. Ett annat perfekt exempel på det senaste året är EA/Dice med Bf3.

Så du betalar 600kr för Diablo 3, sen är du sur för att du inte får dom bästa items efter 200h gameplayed. Lägg av med ditt gnäll!

Du säger att BF3 är dåligt, 4 expansions kostar 500-600kr, spelet kostade 400-600kr beroende på affär. Det är 1000 kr för ETT SPEL. med FYRA PACKS. som du HAR MÖJLIGHET ATT SPELA I MINST TIO ÅR NÄR DU VILL.

Du gnäller om 1000 kr. Det är en dagsinkomnst. Väx upp pojkvasker.

Permalänk
Skrivet av Zlagge:

Så du betalar 600kr för Diablo 3, sen är du sur för att du inte får dom bästa items efter 200h gameplayed. Lägg av med ditt gnäll!

Du säger att BF3 är dåligt, 4 expansions kostar 500-600kr, spelet kostade 400-600kr beroende på affär. Det är 1000 kr för ETT SPEL. med FYRA PACKS. som du HAR MÖJLIGHET ATT SPELA I MINST TIO ÅR NÄR DU VILL.

Du gnäller om 1000 kr. Det är en dagsinkomnst. Väx upp pojkvasker.

Du har uppenbarligen aldrig spelat Diablo 2. Problemantiken är inte vad spelet kostar i sig själv, utan vad man får för pengarna.

Diablo 3 är ett dåligt, mediokert spel med ytterst begränsad innovation och nytänkande. Spelet lider av dålig design rakt igenom och det känns som att den lever på sitt namn. Det finns så många negativa aspekter på spelet att jag inte ens riktigt vet var jag ska börja.

Denna tråd på Blizzard's officiella forum sammanfattar det hela ordentligt: http://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/4902182415
Och jag måste nog hålla med på varenda synpunkt. Diablo 3 är en total besvikelse för oss hardcore, Diablo 2-fans.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Förhoppningsvis kommer pvp patchen inom en 10 års period i alla fall.

Visa signatur

Fractal design r3, Asus cu 2 7970 3gb , i5 2500 4ghz , antec kuhler h20 620, 2tb hdd,16 gb corsair 1333mhz ram, 750w nätagg, corsair ssd

Permalänk
Medlem

Jag kommer aldrig, aldrig någonsin ta upp Diablo 3 igen. Lika säkert är att jag för all framtid kommer undvika allt som kommer från Blizzard. Om Diablo 3 är en succé för Blizzard med tanke på hur många ex som hittils har sålts? Vi får väl se vad deras skadade rykte kan tänkas kosta i framtida försäljningssiffror.

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem

Diablo3 är röv, helt enkelt.
Spelade en hel del men det blir ju så stört aptråkigt efter normal, då har du ju sett 99% av spelet. Nöta Inferno var ju "roligt"... repetera samma content om och om igen är sååå 2000. Vem f-n styr på Blizzard egentligen?
Loggar troligen inte in igen under 2012 åtminstone.