Scythe Katana 3 märkvärt än orignalkylaren?

Permalänk

Scythe Katana 3 märkvärt än orignalkylaren?

Går i tankar att köpa en ny fläkt till min Amd phenom 2 x4 965 eftersom den är ganska högljudd.
Har sett att Inet har ett jävligt fint pris på en kylare "Scythe Katana 3"
http://www.inet.se/produkt/5321417/scythe-katana-3-oem-amd
Är det någon idé att slå till? den är väldigt billig, men den är iofs OEM.
Tror ni den är bättre än orignalkylaren till min processor?
Tack!

Permalänk

Den kommer göra stor skillnad mot orginalkylaren, sen kanske den inte är den kyligaste kylaren på norra halvklotet, men den lär tysta ner din maskin en hel del

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk

Hur mycket tror du den kommer få ner ljudnivån på datorn mycket? är det bättre att köpa en dyrare eller "duger" den där? För en tystare dator dvs
Jag har inte klockat processorn

Permalänk

spendera en 50 lapp mer och ta http://www.inet.se/produkt/5322017/cooler-master-hyper-212-ev...

Hyper 212 är väll den kylaren som de flesta tycker är den bästa budget kylaren.

Visa signatur

i5 3570K | Corsair Vengeance 8GB | ASRock Z77 EXTREME4 | Gigabyte GeForce GTX 670 | Asus Xonar D1 | Samsung 830 128GB | Corsair HX 650W | FD R3

Permalänk

Okej man Tackar!
Är det något du skulle köpa? någon erfarenhet av fläkten?

Lite pinsamt fråga men, jag har aldrig bytt en processorfläkt.
Hur får man bort den gamla pastan? eller sitter den redan fast på den gamla fläkten? är bara att applicera den nya pastan och sätta på den nya fläkten precis som man satt på originalfläkten? Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lassebensin:

Okej man Tackar!
Är det något du skulle köpa? någon erfarenhet av fläkten?

Lite pinsamt fråga men, jag har aldrig bytt en processorfläkt.
Hur får man bort den gamla pastan? eller sitter den redan fast på den gamla fläkten? är bara att applicera den nya pastan och sätta på den nya fläkten precis som man satt på originalfläkten? Tack!

http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-...

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Skrivet av Lassebensin:

Okej man Tackar!
Är det något du skulle köpa? någon erfarenhet av fläkten?

Lite pinsamt fråga men, jag har aldrig bytt en processorfläkt.
Hur får man bort den gamla pastan? eller sitter den redan fast på den gamla fläkten? är bara att applicera den nya pastan och sätta på den nya fläkten precis som man satt på originalfläkten? Tack!

Nej, du behöver inte ta bort någon kylpasta från din gammla fläkt, eller applicera någon på din nya.
Men däremot så kommer du att få torka bort gammal kylpasta från din processor.
För att rengöra så funkar det bra med kemiskt ren bensin, eller T-röd på en trasa/papper.
Sedan får du applicera ny kylpasta på din processor (följer med om du köper en Cooler master) i mängden av ett riskorns storlek.

Fläkt

Dold text

Kylare

Dold text

Fläkt och kylare

Dold text
Visa signatur

Intel Core i5-8600k / ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING /Corsair 2x4GB DDR4 3000MHz / PowerColor HD5750 1GB SCS3 Passiv kylning / Intel SSD 256GB / 2st Samsung SpinPoint F1 1TB / Be quiet! Pure Rock Cpu-kylare / Be quiet! Straight Power 10 400W / Antec Sonata Elite /
Fri frakt Inet

Permalänk

Tack Jazz & JonnyRocker!

JonnyRocker det blir lite snurrigt i bollen ibland! Haha! Nu behöver jag inte säga fel igen!

Permalänk
Skrivet av Lassebensin:

Tack Jazz & JonnyRocker!

JonnyRocker det blir lite snurrigt i bollen ibland! Haha! Nu behöver jag inte säga fel igen!

Nej, det förstår jag att du bara blandade ihop det lite, men såg ett gyllene tillfälle att vara lite lustig bara

Visa signatur

Intel Core i5-8600k / ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING /Corsair 2x4GB DDR4 3000MHz / PowerColor HD5750 1GB SCS3 Passiv kylning / Intel SSD 256GB / 2st Samsung SpinPoint F1 1TB / Be quiet! Pure Rock Cpu-kylare / Be quiet! Straight Power 10 400W / Antec Sonata Elite /
Fri frakt Inet

Permalänk

Går det att klämma in ett Hyper 212 i en ASUS M2N68-VM, tro?!