Köpa GTX 680, men vilket?

Permalänk
Medlem

Köpa GTX 680, men vilket?

Hej, jag ska beställa nytt grafikkort och det lutar åt GTX 680, men om det blir EVGA, Asus eller något annat har jag inte bestämt mig för än, hade uppskattat om någon skulle kunna tala om vad skillnaden är mellan dessa 3 då alla ligger på runt samma pris.

EVGA GeForce GTX 680 SuperClocked Signature 2048MB

ASUS GeForce GTX 680 2048MB DirectCUII

Gigabyte GeForce GTX 680 2048MB OC

Vilket rekommenderas mellan dessa 3? Skriv gärna varför.

Uppskattas!

Permalänk
Medlem

Klockfrekvensen de levereras med är skillnaden samt kyllösning.
Vad som avgör är lite hur du tänker använda det, ex om du vill överklocka mycket kan det vara bra att googla lite för att se vilket av dem tre som verkar ge bra oc-resultat. Jag skulle nog också dra en titt på en db-graf över ljudet på EVGA kortet. Kan tänka mig att det tjuter som ett mindre jetplan när det går all in

Visa signatur

Chassi - Cooler Master HAF XB || CPU: - i7 3770K @4,5Ghz || PSU: - TXFX P1-750B-NLG9 XXX 750W
RAM - 4x Corsair vengeance 4096MB CL 9 1600Mhz LP || Mobo - ASUS P8Z77-V S-1155

Permalänk
Medlem

Skulle köra på EVGA bäst garanti samt att du alltid kan köra vattenkylning på den och garantin gäller fortfarande.

Visa signatur

For me to Know and for you to Find out.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

tycker du ska ta Gigabyte kortet, det är billigast och det har en väldigt kompetent kylare

Visa signatur

Processor: Intel 2600K @4500mhz- Modekort: Asus Sabertooth z77- Grafikkort:Radeon HD 7970 x2 - Hårddisk: Samsung 830 128bg X2 Western Digital Caviar black 500gb- Ram: 8gb Corsair Vengence 1600mhz- Nätaggregat Coarsair HX 1050W- Chassi: Cooler Master Haf X- Processor kylare: costom waterloop- Skärm: Samsung SyncMaster SA950- Tangentbord: Cooler Master Storm Trigger- Headset: Astro A50 7.1- Mus: Logitech G700

Permalänk

Gigabyte verkar bäst till pris och kylare.

Permalänk
Medlem

Okej, jag bör nog tala om vad jag ska använda det till. Jag tänker inte klocka det. Ljudet är väl inte så stort problem, viktigast för mig är väl kylning för jag tänker spela en del.

Permalänk
Medlem

antingen Gigabyte eller Asus, båda har två väldigt bra kylare, dock hade jag tagit Gigabyte kortet-det är billigare

Visa signatur

Processor: Intel 2600K @4500mhz- Modekort: Asus Sabertooth z77- Grafikkort:Radeon HD 7970 x2 - Hårddisk: Samsung 830 128bg X2 Western Digital Caviar black 500gb- Ram: 8gb Corsair Vengence 1600mhz- Nätaggregat Coarsair HX 1050W- Chassi: Cooler Master Haf X- Processor kylare: costom waterloop- Skärm: Samsung SyncMaster SA950- Tangentbord: Cooler Master Storm Trigger- Headset: Astro A50 7.1- Mus: Logitech G700

Permalänk

Om du tänker använda ett och samma kort i flera år så kommer nog asus vara ett bättre val för att den kyler bättre. Bättr kylning längre liv. Men om du är som mig som kommer byta varje år så kan du lika gärna köra på gigabyte. Den är billigare och i stort sett lika bra att spela med som med asus kortet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Master Cooler Haf X-----Moderboard: Sabertooth Z77-----PSU: Corsair HX 650W-----CPU: Intel I5 2500k @ 4,5Ghz)-----CPU-Cooler: Noctua NH-U12P SE2-----GPU: Gigabyte 680 Winforce OC-----RAM: Ripjaws 16GB 1600mhz-----SSD: Samsung 830-----HDD: 1TB WD

[URL="http://www.inwaves.se[/URL]

Permalänk
Medlem

Ja jag vill ju helst inte byta på ett tag efter detta monsterkortet, hmm får nog bli asus isåfall.

Permalänk
Skrivet av Rakk:

Ja jag vill ju helst inte byta på ett tag efter detta monsterkortet, hmm får nog bli asus isåfall.

Gigabyte-kortet är knäpptyst kan jag intyga.

Hur som, köp vilket som. Alla är bra kort.

Permalänk
Medlem

Vad är skillnad mellan DirectCUII och DirectCUII TOP ? Från asus korten, kanske likabra att klippa TOP då det skiljer med nån hundring

Permalänk
Medlem

Rekommenderas!!

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Nja, jag tror jag väljer Asus kortet , men jag funderar fortfarande på om man ska ta CUII eller CUII TOP, vill veta vad skillnaden är bara :\

Permalänk
Medlem

Skillnaden är att TOP-versionen ska vara handplockad av ASUS för att kunna klockas högre. Den är även lite högre klockad som standard, jämfört med icke-TOP.

Edit: Blev ett Lightning från MSI för min del beställde ny rigg för nån dag sen

Visa signatur

[ FD Define R4 Black Pearl ][ MSI Z77A-GD65 ][ i7 3770K@4.5GHz ][ MSI GTX 680 Lightning ][ 16GB Corsair Vengeance ][ OCZ Vertex 4 256GB ]