ArmA 2 PvP Event [Fredag-Söndag]

Permalänk

ArmA 2 PvP Event [Fredag-Söndag]

Välkommen att spela ArmA 2 PvP, Fredag - Söndag

Anmälan

Anmäl er på denna hemsida, så vi ser hur många vi blir, och kan dela in lagen.

När?
Kl 18.00 på fredag kväll.

Vad behövs?
Du kommer att behöva ArmA 2 och ArmA 2 Operation Arrowhead.

Hur kör vi?

Vi kommer att rotera kartor och gamemodes efterhand.
Vi vill inte ha några kamikaze CoD/BF3 snubbar som förstör spelet. Det kommer att kickas omedelbart. Vi vill försöka ha ett seriöst spel med bra samarbete och strategiskt tänkande.

Här är några gamemodes och kartor vi kommer att rotera mellan:

Gamemodes
*Warfare
*TvT
*Önskemål

Kartor
*Zargabad
*Utes
*Andra förslag?

Server info
Namn : Sweclockers PvP server
Lösenord: pannkaka

TS-ip:31.192.198.218

Visa signatur
Permalänk

Trevligt!

Visa signatur

Bitfenix Merc Alpha | i5 3570K @3,4Ghz | KFA2 GTX570 | Corsair 8GB Vengeance | FSP 700W | 1TB Seagate Barracuda

Permalänk

Är nybörjare men är intresserad, gillar att tänka strategiskt. Tror ni jag kommer bli kickad för att jag inte kan prestera som dom som spelat länge eller kommer det finnas tolerans för noobs?

Visa signatur

Huvv´e dumt får kroppen lida

Permalänk
Medlem

Kul initiativ! Jag är själv en total nybörjare så jag kommer givetvis ej att spela (har ej heller tid för den delen).

Det hade varit riktigt roligt om någon som deltar kunde frapsa så att man får kika på hur det gick, gärna med teamspeak inspelat också.

Lycka till allesammans!

Permalänk
Medlem

pannkaka

Permalänk
Skrivet av clairvoyant:

Är nybörjare men är intresserad, gillar att tänka strategiskt. Tror ni jag kommer bli kickad för att jag inte kan prestera som dom som spelat länge eller kommer det finnas tolerans för noobs?

Nejdå Alla kommer att få vara med, både nybörjare och veteraner.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det här verkade intressant
Synd att man inte är hemma vid den stationära datorn.

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Kan spela på Fredagen och kanske Lördag.

Permalänk
Skrivet av jonthan:

Det här verkade intressant
Synd att man inte är hemma vid den stationära datorn.

Kan ju hända att vi gör detta vid andra tillfällen med. Dvs om det blir lyckat

Visa signatur
Permalänk

Nice kommer ju hem på fredag signar självklart upp mig

Visa signatur

We hurt people that love us,
Love people that hurt us

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mögel:

Kul initiativ! Jag är själv en total nybörjare så jag kommer givetvis ej att spela (har ej heller tid för den delen).

Det hade varit riktigt roligt om någon som deltar kunde frapsa så att man får kika på hur det gick, gärna med teamspeak inspelat också.

Lycka till allesammans!

Inge problem! (hoppas jag)
Spelade in nu under test rundan i 2 timmar och det fungerade fint. Kommer helt klart spela in när vi kör sen också

Ni behöver inte alls vara bra för att spela, grejen är att försöka!

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Tjena! Jag har signat, och kommer att lira. Aldrig spelat Arma 2 utan DayZ, men blir kul att testa! Gillar att vara tvungen att tänka taktiskt, och får hoppas att någon som sitter inne på TS är kunnig så man kan följa hans order

Spelar ni med några Addons, Mods eller liknande? Och Vika är de populäraste moddarna (utom DayZ)?

Visa signatur

LULE HOCKEY
PC: Gigabyte G1.Sniper 2, Intel i7 2600K@4.5, Noctua NH-D14, ASUS GTX580 DirectCUII@925/1850/2100, OCZ Agility SSD + 1Tb HDD, G.Skill Sniper 8Gb 1866Mhz. Allt sitter i ett HAF X Chassi. Sennheiser PC360, Qpad 5k samt 6Gv2
Piguah @battlelog (CliQue.bf3 8v8, 5v5: Mix)

Permalänk
Skrivet av ZixX:

Tjena! Jag har signat, och kommer att lira. Aldrig spelat Arma 2 utan DayZ, men blir kul att testa! Gillar att vara tvungen att tänka taktiskt, och får hoppas att någon som sitter inne på TS är kunnig så man kan följa hans order

Spelar ni med några Addons, Mods eller liknande? Och Vika är de populäraste moddarna (utom DayZ)?

Vi kommer nog inte att spela med några moddar. Men om det finns många önskemål för någon mod, så kan vi självklart göra undantag.

ACE och ACRE är väl 2 av de populäraste (är inte så insatt )

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

påminner om filmen Armadillo där de danska soldaterna varnar för bombnedslag med "pandekage! pandekage!"

Har anmält mig, 80% chans att jag kan vara på, beror lite på min syster

Är nybörjare men kört ganska mycket SP på sistone, suger på flyga dock ^^

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Skrivet av KRQKAN:

påminner om filmen Armadillo där de danska soldaterna varnar för bombnedslag med "pandekage! pandekage!"

Har anmält mig, 80% chans att jag kan vara på, beror lite på min syster

Är nybörjare men kört ganska mycket SP på sistone, suger på flyga dock ^^

Fint Kommer lägg upp en server ikväll där ni kan träna lite.

Just nu så är det bara 11 anmälda på hemsidan. Vi får hoppas att det kommer några till:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skrivit liten snabb guide för er som inte spelet warfare förut men gömmer den under spolier så inte alla behöver kolla på det.

Warfare är alltså lite av ett RTS och FPS spel. Commandern kan bygga byggnader och man kan köpa fordon, vapen och trupper själv.
Man tjänar pengar genom att ta över städer och döda fiender mm.

Varje lag har ett HQ, oftast en APC av något slag som man kan köra runt med och deploya där man vill ha den.
Dom ser ut så här.

Som commander kan då komma in i Construction menyn där man kan välja byggnader och vart man vill ha sakerna.

som ni ser i menyn så väljer man helt enkelt vad man vill ha och sedan väljer vart det ska stå.

Här kan ni se byggnader som är under konstruktion. Bara låta allt stå tills det är klara.
Samt så kan ni se till höger vem som är commander och hur mycket supplies laget har samt dina egna pengar mm.

Den mest använda menyn är Warefare menu (kallas ibland också WF menu eller liknande).

Här finns det lite olika alternativ

Under units kan man köpa man trupper, fordon och liknande.
samt kan ni se på mini karten vart allt byggs (om det är så att man har flera baser).

Under Equipment hittar man vapen, ammo och liknande.

På höger sida av skärmen kan man se hur lång tid det är kvar på trupper eller fordon du bygger.

Commandern kan också upgradera diverse saker för att låsa upp mer vapen och fordon mm.

Rätt simpelt om hur Warfare fungerar men det är inte alls svårt.

Dold text
Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

Tagga nu då. En halvtimme kvar. Hoppa in i TS.
14 stycken har anmält sig

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Minst 15 nu.

Permalänk
Medlem

Har ni nå folk eller? Värt att hoppa in?

Permalänk
Skrivet av Mulle:

Har ni nå folk eller? Värt att hoppa in?

Ja. Vi är 8 nu.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Såg just denna post och det verkade kul, kan man joina nu eller är det för sent?

Permalänk
Skrivet av mattey92:

Såg just denna post och det verkade kul, kan man joina nu eller är det för sent?

Bara att komma in. Vi håller på att köra för fullt.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Bara att komma in. Vi håller på att köra för fullt.

jag har anmält mig men kan inte komma förrens senare hur lång tid kommer ni köra

Visa signatur

We hurt people that love us,
Love people that hurt us

Permalänk
Medlem
Skrivet av TriumpNisse:

jag har anmält mig men kan inte komma förrens senare hur lång tid kommer ni köra

Vi kommer lira hela helgen, bara komma in på TS eller fråga kebab eller så om exakt tid. Men nu har vi nog kört klart för ikväll. Sitter och konverterar nästan 7 timmar video (88GB).

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Vi kommer lira hela helgen, bara komma in på TS eller fråga kebab eller så om exakt tid. Men nu har vi nog kört klart för ikväll. Sitter och konverterar nästan 7 timmar video (88GB).

hoppas det blev något bra av 7 timmars video och att dom som inte fick spela kan se det roliga delarna

Visa signatur

_______________________________________________________________________________
Motherbord: Gigabyte P55A-ud3 | CPU: I5-760 @ 3,8 GHz | GPU: Evega gtx670 FTW |
____________________________________________________________
RAM: Corsair Vengeance 8GB | PSU: Corsair TX750W | Chassi: CM HAF 922 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av siiteer:

hoppas det blev något bra av 7 timmars video och att dom som inte fick spela kan se det roliga delarna

Försöker fortfarande konvertera om filerna, lämnade den på under natten men fick tydligen error så kör ett till försök nu.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Försöker fortfarande konvertera om filerna, lämnade den på under natten men fick tydligen error så kör ett till försök nu.

LOL, hoppas det funkar nu då

Visa signatur

_______________________________________________________________________________
Motherbord: Gigabyte P55A-ud3 | CPU: I5-760 @ 3,8 GHz | GPU: Evega gtx670 FTW |
____________________________________________________________
RAM: Corsair Vengeance 8GB | PSU: Corsair TX750W | Chassi: CM HAF 922 |

Permalänk
Entusiast

När ska vi börja spela idag?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

när kör ni igång ikväll? var ju skit kul igår:)

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Skrivet av upl8447:

när kör ni igång ikväll? var ju skit kul igår:)

kl 18.00 tänkte vi

Visa signatur