Vilket grafikkort till en acer m3203?

Permalänk
Medlem

Vilket grafikkort till en acer m3203?

Min sambo vill byta ut sitt grafikkort i sin acer m3203. Tror nätagget ligger på 250 watt. Står på nätet: 300 W / 250 W power supply
Han skall använda grafikkortet till spel, mestadels wow och gw2.
Det han har i är fruktansvärt dåligt, så skulle vilja ha tips på bra grafikkort som passar till datorn.

Permalänk
Avstängd

Det finns nog inget bra som passar i den utan att du också byter nätagg

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Hedersmedlem

Sedan är det även vilken plats rent fysiskt i lådan då de bättre korten säkerligen är större än det du/han har idag.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/produkt/5409316/gigabyte-radeon-hd6670-102...
skulle det passa i?
för jag har det i min burk med hjälp från er i höstas.

Permalänk
Medlem

Tja, ett 7750 eller 7770 borde väl tom det gamla nätagget klara av? Nvida ska ju släppa ett 650 i höst och det kortet kommer antagligen inte kräva så mycket ström.

Men det går kanske att få tag på ett lite bättre nätagg?
Mät upp hur stort det gamla agget är och hur mycket plats det finns över runt omkring agget.
Nya skruvhål är ju lätta att fixa men det är ju lite svårare om plåtar och komponenter inte har plats för ett normalstort nätagg.
Glöm inte att kolla vilka kontakter som sitter på det gamla agget också. Är det en 20/24 pinnars kontakt + lite vanliga sata-strömkontakter?

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Amone:

http://www.inet.se/produkt/5409316/gigabyte-radeon-hd6670-102...
skulle det passa i?
för jag har det i min burk med hjälp från er i höstas.

Lite svårt när jag inte vet hur mycket plats du/ni har men rent Wattmässigt tror jag det skulle gå. Kan du mäta?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)