Hackare och fuskare [video]

Permalänk
Medlem

Hackare och fuskare [video]

Lite ledsen blir man när man ser sånt här

*bort*

Verkar dock vara standard nuförtiden..

Permalänk

Detta hände mig igår...
Riktigt jävla kul -.-
Kolla runt 7:20 eller något tror jag (Om ni inte orkar se hela)

Nyss så dog alla(?) även på FR40..
Såg även en bas med 3meter höga murar av någonsorts lådor med nät på, mitt på airfield -.-'
EDIT : murarna är murarna runt thunder dome.

Permalänk
Medlem

Jo, det är hemskt och jag har svårt att förstå varför det skall vara så roligt för folk att förstöra för andra

Jag har väl haft turen att bara dö av hackers en enda gång hittills(som jag vet om), men av vad man läser så ser det ut att bli mer och mer vanligt. Kanske beror på att det nu börjar närma sig 1 miljon unika spelare vilket drar till sig hackers och gör att det blir mer skriverier om dem.

Permalänk
Medlem

Och igår blev jag och en polare force-respawnade av hackers.

Permalänk

Antar även att fler än jag har varit med om att alla på servern blir teleporterade till ett ställe medans hackern står med en mk48 eller något sånt, (eller satchel charge)

Permalänk
Medlem

Hur vet ni att det är hax ni utsätts för och inte buggar i spelet?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-2500K 3.3GHz |Mobo: MSI Z68A-GD55(G3)|RAM: Corsair C. XMS DDR3 8 GB |Grafik: MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB (800mhz) |OS: Windows 7 Ultimate 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Intel 80GB 320, 2,5/Seagate Barracuda 7200, 320GB|PSU: Fractal Design r2 650W |Mus: Logitech mx510 |KB:Vanligt |Monitor: Samsung SyncMaster BW226 (2ms / 3000:1)@ 1680X1050.

Permalänk
Medlem

Igår så blev jag och en kompis utsatt för en hacker, när vi körde Arma II CTI uppdrag (ej DayZ). Helt plötsligt så spawnades en stor frigatt mitt på flygfältet. Kort därefter så blev alla en get, viltsvin, gammal kärring etc. Till slut kunde vi inte kontrollera gubben ordentligt ens. Så det var ingen bugg iaf

Permalänk

Man ser ifall det är en bugg eller inte, kolla videon jag länkade där uppe..

Permalänk
Medlem

Jo jag har sett den. Men jag är inte övertygad. Jag har dött på väldigt konstiga sätt. Häromdagen så dog jag lika plötsligt som spelaren i filmen när jag sprang in i ett medical tent i Staroye. En annan gång blev jag beskjuten och dödad, det visade sig att min vän hade haft oturen att skjuta mig EN minut tidigare.
Spelet är väl bara dåligt optimerat eftersom det är en alfa än så länge. Eller så är det bara jag som är okunnig angående ämnet. Så tyvärr jag ser inte skillnad i det här fallet angående hackare eller någon bug dylikt.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-2500K 3.3GHz |Mobo: MSI Z68A-GD55(G3)|RAM: Corsair C. XMS DDR3 8 GB |Grafik: MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB (800mhz) |OS: Windows 7 Ultimate 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Intel 80GB 320, 2,5/Seagate Barracuda 7200, 320GB|PSU: Fractal Design r2 650W |Mus: Logitech mx510 |KB:Vanligt |Monitor: Samsung SyncMaster BW226 (2ms / 3000:1)@ 1680X1050.

Permalänk

Vore ju väldigt otroligt att han skulle "trolla" mig sådär ifall han inte hackade, samtidigt som heli crashen på videon inte var där tidigare vad jag kunde se

Permalänk
Medlem

Dödad av hackare två dagar i rad.. först blir jag och en polare force-respawnade.. idag spawnas det in UAZ's i vårt camp.. Först en, jag tror det var någon som åkte in i vårt camp när han letade camps så jag hoppar in och kör iväg den medans resten letar efter personen.

Då spawnar tydligen en till.. och jag sprängs.

Permalänk

Någon mer än jag som publikt in sett bibocular-run exploiten? Eller är det bara jag som kan den? O.o

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Skrivet av Itchy Trojan:

Någon mer än jag som publikt in sett bibocular-run exploiten? Eller är det bara jag som kan den? O.o

ska du alltså springa med en kikare?

Permalänk
Medlem

första videon är ju ganska rolig ur ett neutralt perspektiv, bra edit osv. men supportar inte hackers som gör spelet surt för andra spelare.

någon som blivit utsatt för ''Thunder Dome'' ännu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattey92:

första videon är ju ganska rolig ur ett neutralt perspektiv, bra edit osv. men supportar inte hackers som gör spelet surt för andra spelare.

någon som blivit utsatt för ''Thunder Dome'' ännu?

Om thunder-dome är vad det låter som, så ja. Igår..

Permalänk
Skrivet av Sasha:

Om thunder-dome är vad det låter som, så ja. Igår..

Låter ganska kul endå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dayz-Nooben:

Låter ganska kul endå

Det är det inte....

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dayz-Nooben:

Låter ganska kul endå

Var icke det vi fick utstå. Vi blev bara förföljda av åska hela tiden.

Permalänk
Medlem

Har dödat ganska många folk med inhackad gear på sistone. Det har verkligen eskalerat. Hur vet jag att det är inhackat? Ofta är det det faktum att de kör vapen som inte är en del av modden.

Sen ska ju ESP-hack vara väldigt vanligt. Alltså att fuskare kan se var alla fordon och tält på servern är.

Permalänk
Sötast
Skrivet av MunchiZe:

Lite ledsen blir man när man ser sånt här

http://www.youtube.com/watch?v=A96dXEVDLig

Verkar dock vara standard nuförtiden..

Vänta nu lite här.....

Du heter Nickar "MunchiZe" på sweclockers och heter "Emil O" och du gör en tråd om hur ledsen man blir när man ser såna här filmer....

Sen trycker man på "Hackarens" (Emil 1337) konto på youtube som har laddat upp en massa Diablo3 filmer som t.ex
http://www.youtube.com/watch?v=-BgOeK72jSs&list=UUyewsGO_8q4S...
Där det klart och tydligt står signaturen "MunchiZe @ Battle.net Europe"

Alltså är Sweclockaren MunchiZe även Battlenet MunchiZe som råkar vara Emil, som även är emil1337 som är uppladdaren av fuskvideon?

DVS..... Du är nollan som fuskar och sen kommer du hit för att du vill se folk som ragear?
Edit: Omg... Ingame nick på filmen är ju till och med "Emilo".... hoppas att du knäcker ett ben.

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Vänta nu lite här.....

Du heter Nickar "MunchiZe" på sweclockers heter "Emil" och du gör en tråd om hur ledsen man blir när man ser såna här filmer....

Sen trycker man på "Hackarens" (Emil 1337) konto på youtube som har laddat upp en massa Diablo3 filmer som t.ex
http://www.youtube.com/watch?v=-BgOeK72jSs&list=UUyewsGO_8q4S...
Där det klart och tydligt står signaturen "MunchiZe @ Battle.net Europe"

Alltså är Sweclockaren MunchiZe även Battlenet MunchiZe som råkar vara Emil, som även är emil1337 som är uppladdaren av fuskvideon?

DVS..... Du är nollan som fuskar och sen kommer du hit för att du vill se folk som ragear?

är du detektiv ;O

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Vänta nu lite här.....

Du heter Nickar "MunchiZe" på sweclockers och heter "Emil O" och du gör en tråd om hur ledsen man blir när man ser såna här filmer....

Sen trycker man på "Hackarens" (Emil 1337) konto på youtube som har laddat upp en massa Diablo3 filmer som t.ex
http://www.youtube.com/watch?v=-BgOeK72jSs&list=UUyewsGO_8q4S...
Där det klart och tydligt står signaturen "MunchiZe @ Battle.net Europe"

Alltså är Sweclockaren MunchiZe även Battlenet MunchiZe som råkar vara Emil, som även är emil1337 som är uppladdaren av fuskvideon?

DVS..... Du är nollan som fuskar och sen kommer du hit för att du vill se folk som ragear?
Edit: Omg... Ingame nick på filmen är ju till och med "Emilo".... hoppas att du knäcker ett ben.

lol bästa hacker noob på länge....hoppas han knäcker två

Visa signatur

Cooler Master Storm Trooper,MSI Z77A-G45,ASUS GEFORCE GTX 560 TI DCII TOP,Corsair 8GB 1600MHz/CL9/VENGEANCE,OCZ 750W ZS,Intel Core i5-3570K 3.4GHz,Cooler Master HYPER 212 EVO,Arctic Cooling ARCTIC F12,Be quiet ShadowWings 120mm PWM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Bra siktat!

Antagligen startade han tråden bara för att spana efter gnäll och tårar. Fuskare är oftast sjuka människor som njuter av att orsaka andra människor missnöje.

Permalänk
Skrivet av Dayz-Nooben:

ska du alltså springa med en kikare?

Lite otydligt, kan göra en tydligare om du vill, men här ser man när jag för mig framåt i hastigheter kring den hos full sprint, fast jag är iprincip på knä..

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Skrivet av MunchiZe:

Lite ledsen blir man när man ser sånt här

http://www.youtube.com/watch?v=A96dXEVDLig

Verkar dock vara standard nuförtiden..

Och ja, filmen var humoristisk men sorgligt av trådskaparen att göra såhär mot gemene swecare..

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk

Bara att sluta spela spelet, svårare än så är det inte, då får dem ta och ordna problem sen återkomma man.
Trist men enkelt.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk

Nog har det definitivt ökat med hack den senaste tiden. Har råkat ut för Thunderdome, hackers som plötsligt dyker upp som gubben i lådan intill en och skjuter ihjäl en. Bränder som ödelägger hela kartan mm. Sett inhackade fordon som normalt inte finns i spelet mm. Och detta har skett dom senaste 3 dagarna. Innan dess hade jag inte upplevt ngt alls trots att jag spelat med min karaktär i 18 dagar.

Nej... Känns som om man inte längre törs gå ut på ngn server. Hur kul är det att lägga ner dagar på spelet för att en hacker sedan ska ödelägga ens liv. Helt okej om det är en annan medspelare som på ett rättvist sett utmanar en, men att någon hacker ska gotta sig över andras död är för djävligt.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Vänta nu lite här.....

Du heter Nickar "MunchiZe" på sweclockers och heter "Emil O" och du gör en tråd om hur ledsen man blir när man ser såna här filmer....

Sen trycker man på "Hackarens" (Emil 1337) konto på youtube som har laddat upp en massa Diablo3 filmer som t.ex
http://www.youtube.com/watch?v=-BgOeK72jSs&list=UUyewsGO_8q4S...
Där det klart och tydligt står signaturen "MunchiZe @ Battle.net Europe"

Alltså är Sweclockaren MunchiZe även Battlenet MunchiZe som råkar vara Emil, som även är emil1337 som är uppladdaren av fuskvideon?

DVS..... Du är nollan som fuskar och sen kommer du hit för att du vill se folk som ragear?
Edit: Omg... Ingame nick på filmen är ju till och med "Emilo".... hoppas att du knäcker ett ben.

Skulle kunna hjälpa till med att knäcka ett par ben på honom för egen hand. Vilken jävla nolla!

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk

Jag blev precis utsatt för thunder-dome, det är en arena med 3 meter höga murar mitt ute på airfield, du spawnar utan saker, får loota 4 högar med lådar fulla med saker, sen är det deathmatch typ, tänk survival games (hunger games typ) i minecraft, alla spawnar samtidigt,ska loota sen försöka överleva längst,
Detta var på se 47 för typ 3 min sedan
Riktigt kul faktiskt, om man inte räknar med att jag satt på international hotel med helin..
men i lådorna så fanns det allt man kan tänka sig, 20 av alla vapen, och 200 av ammo,ghillies osv
alla fick även en "horn" (tuta typ) som tar 1 slot i backpacken och är ett primary, den är även osynlig, riktigt skumt.. fanns dock inga m136or, skulle vara kul att testa :/ (Fanns dock satchel charges, men hann inte testa för servern restarta )

Permalänk
Sötast

Jag gillar hur han raderade sitt namn på Sweclockers igårkväll 22:12 haha.... Inget svar fick vi i tråden heller...

Lite dålig stil av 1337-kidden tycker ni inte?