Permalänk
Medlem

Laptopställ med "passiv kylning".

Du ligger och spelar med laptopen i soffan/sängen och det går bra men låren blir olidligt varma och du får värmeutslag. Känner du igen dig?

Jag har byggt ett laptopställ med passiv kylning som kommer eliminera den där obehagliga, heta känslan... Här är bilder och instruktioner på hur du ska kunna bygga ditt eget:

Vad du behöver:

En trägrej jag hittade på en kobbe i havet...

Lite verktyg etc;
Hammar o spik,
Sax (plåtsax funkar!),
En plastbit som jag hittade bakom en friggebod,
Laptop, såklart,
Silvertejp, (såklart), ;D

Spika fast plastbiten på trägrejen, som jag gjort här.

Smeta på med lite silvertejp...

Från sidan just nu, fina hundar i bakgrunden...

Lite mer tejp... Kan aldrig bli för mycket, satte också en tunn remsa uppochnervänd tejp så att datorn greppar lite bättre,

Final results!!!

Tack för att ni tittade in, gilla gärna.

Permalänk
Medlem

Ehm. Försöker du trolla eller nåt?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Musikälskare

Hemskt...

Men bra försök till trollning none the less

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Hedersmedlem

hur skall man kunna ha den klumpen på låren då är ju datan typ en mil upp så man ej når tagbordet :S

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tkoop1:

hur skall man kunna ha den klumpen på låren då är ju datan typ en mil upp så man ej når tagbordet :S

För att inte tala om alla träflisor som kommer sitta kvar i låren...

Visa signatur

NZXT Phantom 410 (Vit) | i5 3570k@4.2GHz | Asus P8Z77-V LE | Corsair Vengeance LP 1600MHz 16GB | Gigabyte GTX 670 Windforce OC @1GHz | Seagate 600 480GB | Corsair HX750 | Cooler Master 212 Evo

Permalänk
Medlem

Löjligt, laptopen glider ut lätt, lätt att brinna med tejpen och ser rätt roligt ut.

Permalänk
Medlem

Gränserna på vad som ska vara i guider och gallerier verkar suddas ut när det är en tävling involverad ;o

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Medlem

Points for trying!

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS GTX1070 Dual OC + Arctic AX4

Permalänk

Väldigt märkligt fokus du har i de två första bilderna måste jag säga, och detta var nog det dummaste jag någonsin sett xD

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Väldigt märkligt fokus du har i de två första bilderna måste jag säga, och detta var nog det dummaste jag någonsin sett xD

Ptsh, det är ju ett väldigt ~artisktiskt~ hipsterfilter ser du väl?

Permalänk

Jag gillar idén så länge den fungerar, det kan ha behövts lite fin puts men nivån blev å andra sidan anpassad så att alla klara det. Av att döma av Galleriet finns det här på SweC personer som är mästare på träslöjd och det kan därför vara tråkigt att ladda upp bilder som vanlig dödlig. Det betyder dock inte att man behöver rata ner till max på stackarn som försökte.

En litet miniguide för hatande på internet för gentlemän är att bara angripa det som är populärt, något annat vore osmakligt. Hellre att ni använder er energi på populist guider om uppenbara saker.

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag ska gråta eller skratta.

Permalänk
Medlem

LOL

Skrivet av Lasergurka:

Väldigt märkligt fokus du har i de två första bilderna måste jag säga, och detta var nog det dummaste jag någonsin sett xD

Det kallas miniatyreffekt, men tack iaf! ;D

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Vet inte om jag ska gråta eller skratta.

Det var menat att du skulle skratta

Permalänk
Skrivet av TheLaw:

Det kallas miniatyreffekt, men tack iaf! ;D

Det gör det säkert, ser lika fånigt ut för det, extremt skarp kant, och delar av det som egentligen borde ligga i fokus hamnar utanför xD

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Jag älskar ordvalet.
En trägrej jag hittade på en kobbe i havet.
En plastbit som jag hittade bakom en friggebod,
Spika fast plastbiten på trägrejen,[...]

Silvertejp ger nästan poäng.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Grattis, du har skapat en stationär dator med prestandan av en laptop, sämre än såhär blir det inte!

Visa signatur

Pc 1 : Gigabyte gtx 670 / I7-3770K / 8gb Ripjaws 2133mhz / 850W corsair / Z77A-GD65 / 1 tb hdd / Nzxt phantom fulltower

Pc 2 : Gigabyte gtx 670 / I5 2500K / 8gb 1600mhz vengeance / 650W platinum / Asus p8z68-v pro gen 3 / 1 tb hdd / Lian li pc 05an

Permalänk
Entusiast

Detta är inte en guide, detta är ett galleri.. som skulle få typ 1.6 är min gissning, kanske upp mot 2 eftersom du har silvertejp med. Det finns en hel hög ..ehm.. folk? som skulle ge dig en femma bara för att du bygger med silvertejp

Permalänk

Bara att börja leta bakom friggebodar och i havet efter plastbitar och trägrejer.

Visa signatur

"Vem är hårddisk, och vad gör han i min dator?"

Permalänk
Visa signatur

OS: Win 7 | Chassi: Antec 1200 | Mobo: M3A32-MVP Deluxe Wi-fi | Cpu: Amd Phenom II 940 x4 @ 3.0 Ghz | Gpu: Nvidia 560 ti 448 core | 8 gb blandad ddr2-ram | Psu: Corsair 620W HX | Citera för svar

Permalänk
Medlem

Haha

Visa signatur

ASUS Maximus Gene V -//- Intel Core i5 3570K 4,2GHz -//- 24GB Corsair Vengeance DDR3 1600MHz
ASUS Geforce GTX 970 STRIX -//- 256+128GB ADATA SSD / 3+2TB WD Black -//- Silverstone Temjin TJ08