ASUS kundsupport är under all kritik.
Jag va ute i köptagen för lite drygt ett och ett halvt år sedan.
Hade bestämt mig för att denna gång skaffa mig
en laptop från tidigare stationära. Jag hade sparat länge och väl för
att kunna köpa en prestanda laptop i det övre segmentet. Efter mycket om
och men blev det en ASUS G73-jh som jag köpte. Jag var till början
fruktansvärt nöjd med mitt köp. Efter ca 5mån tyckte jag den börja bli seg och
hade väldigt höga temperaturer både idle och arbete. Så lämna in den första gången.
Det tog ca 3 veckor att få tillbaka den med lagad fläkt bla.
Efter ytterligare 6 månader (förra hösten) började den bråka igen och jag
fick på nytt skicka in den vilket tog ca 3 veckor igen. Det visade sig att det
va ungefär likadant problem igen.
Allt va bra tills i våras då den började bli seg igen (längre laddningstider och
sämre respons). Så i maj lämna jag in den igen. Då fick jag besked om att
dom väntade på delar och den skulle vara klar i slutet av juni.
När slutet av juni närmar sig ringer jag supporten och här efter. Då är det fördröjning på
delarna till datorn och dom vet inte när det kommer. Jag blir ombedd att återkomma igen.
Sedan dess har jag ringt och mailat deras support och fått olika besked varje gång. Ett tag va
det att jag skulle få en utbytes maskin och ibland om att jag ska få min maskin lagad.
Nu är det aug och jag har fortfarande ingen dator. Jag kommer aldrig att köpa en ASUS maskin
igen och vill verkligen varna andra för deras support! Har man betalt för en
laptop det inte står Eldorado på förväntar man sig lite support när den gång på gång går sönder.
Bara för att dra fn parallell så hade jag lite problem med min iPod som jag vände mig till Mac om. Där gick det väldigt smidigt och dom följde även upp ärendet per mail efteråt och kollade så allt fungerat. Det är väldigt trevligt än att man själv ska ringa och maila och verkligen behöva tjata om sitt ärende.
//jonasforever
jonasforever