Använda fler än 2 skärmar

Permalänk
Medlem

Använda fler än 2 skärmar

Jag har 2 skärmar kopplat till mitt grafikkort, utan några problem.
Jag köpte nyligen en tv, och tänkte idag att jag kan kan koppla den till min dator med HDMI..

Problemet är dock att jag inte lyckas utvidga till fler än 2 skärmar..
Jag använder i nuläget ett GTX560 Ti 448.
Behöver jag ett till likadant grafikkort i SLI för att köra 3 skärmar?

Permalänk
Medlem

Tyvärr behövs 2 kort om du ska köra 3 skärmar. Detta problem har lösts med GTX600-serien.

Permalänk
Medlem

Du kan köpa ett billigt slavkort om du hade tänkt kolla film, surfa eller bara använda den som extra skärm. Dock kan den ej fungera i spel då detta är ett slavkort.

Visa signatur

Laptop 4 - 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazz:

Tyvärr behövs 2 kort om du ska köra 3 skärmar. Detta problem har lösts med GTX600-serien.

Tack för svar, tyvärr var de det jag anade..
Så antingen gå för ett likadant och köra SLI, eller ett nytt GTX 6xx..
Visst har jag rätt att man inte kan köra SLI mellan olika modeller?!

Skrivet av Superlight:

Du kan köpa ett billigt slavkort om du hade tänkt kolla film, surfa eller bara använda den som extra skärm. Dock kan den ej fungera i spel då detta är ett slavkort.

Att jag kan köpa ett billigt grafikkort och köra parallellt?
Som jag då bara har kopplar till min TV och spela upp film där och sånt, utan problem?

Permalänk
Medlem

Köp typ detta, ett 8800GT. Inte farligt dyrt, kan användas som dedikerat Physx-kort om önskas.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700x RAM: 16GB (2x8192MB) 3200 MHz
Grafik: Zotac GTX 1080 Moderkort: Gigabyte GA-AB350N-Gaming WIFI (rev. 1.0)
Chassi: Fractal Design Core 3000 Svart PSU: Corsair CX750M

Permalänk
Skrivet av Cait:

Tack för svar, tyvärr var de det jag anade..
Så antingen gå för ett likadant och köra SLI, eller ett nytt GTX 6xx..
Visst har jag rätt att man inte kan köra SLI mellan olika modeller?!

afaik så går det väll slia olika typer av kort detta enda är väll att det kortet som har långsammast klocks kommer styra den totala klocken tills du OCar dom i så fall men kan vara helt ute och cyklar har aldrig SLIat själv så bara vad jag tror iaf

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Medlem
Skrivet av nothingtoxic:

afaik så går det väll slia olika typer av kort detta enda är väll att det kortet som har långsammast klocks kommer styra den totala klocken tills du OCar dom i så fall men kan vara helt ute och cyklar har aldrig SLIat själv så bara vad jag tror iaf

Nepp, du kan inte köra SLI med två olika kort. Men om två likadana kort har olika klockfrekvenser så används det långsammare.

Permalänk
Skrivet av milo_:

Nepp, du kan inte köra SLI med två olika kort. Men om två likadana kort har olika klockfrekvenser så används det långsammare.

ah ok men då hade jag iaf 1 rätt att det kort som är långsammare så andvänds den klock iaf, man lär sig nya grejer var dag byte som sagt från HD5870 till ett GTX690 så slapp och tänka på sli brygger och dylikt och inte direkt svårt att klocka upp och förbi stock k680 klocks heller

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Medlem
Skrivet av nothingtoxic:

ah ok men då hade jag iaf 1 rätt att det kort som är långsammare så andvänds den klock iaf, man lär sig nya grejer var dag byte som sagt från HD5870 till ett GTX690 så slapp och tänka på sli brygger och dylikt och inte direkt svårt att klocka upp och förbi stock k680 klocks heller

Egentligen kan man köra med två olika kort men då samarbetar de inte. Istället kopplar du korten till varsin skärm och kan endast utföra skrivbordsarbete, i spel räknas det fortfarande som ett kort. Med AMD kan man faktiskt använda två olika kort från samma generation och köra CrossFire.

Permalänk
Skrivet av milo_:

Egentligen kan man köra med två olika kort men då samarbetar de inte. Istället kopplar du korten till varsin skärm och kan endast utföra skrivbordsarbete, i spel räknas det fortfarande som ett kort. Med AMD kan man faktiskt använda två olika kort från samma generation och köra CrossFire, då klockas det snabbare kortet ned till det långsammare. Alltså ett 7970+7950=2x7950.

ahh så var det, det var AMD det går att köra 2 olika kort blandar ihop dom med olika saker känns ju som nVidia är lite mer känslig för olika deslag kort och skärmar.

tänkte testa köra stero surround med den ville inte lägga upp en bild då 2 skärmar är 1920x1080 och 1 är 1680x1050 den vägrar lägga upp den lilla skärmen till gruppen även fast man drar ner upplösningen på dom 2 andra :/

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]