Permalänk
Medlem
Skrivet av Cybertsen:

och den kör jag mycket hellre än Tigern...

Jag springer hellre omkring med en murbräcka i ett Tier 10 game än att köra en tank.

Om du nu vill försöka dig på att sälja IS tanken, så får du utveckla varför du vill göra det.
Det enda den har som Tigern inte har, är mer alpha damage med de två 122mm kannonerna när skotten far i närheten på det man siktar på.

http://worldoftanks.eu/news/3316-olympic-gods-weekend/
Där finns hela posten om vad WG erbjuder denna helgen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Jag springer hellre omkring med en murbräcka i ett Tier 10 game än att köra en tank.

Om du nu vill försöka dig på att sälja IS tanken, så får du utveckla varför du vill göra det.
Det enda den har som Tigern inte har, är mer alpha damage med de två 122mm kannonerna när skotten far i närheten på det man siktar på.

http://worldoftanks.eu/news/3316-olympic-gods-weekend/
Där finns hela posten om vad WG erbjuder denna helgen.

Minst sagt konstig reaktion från din sida...vad är problemet?

Jag kör hellre IS före Tiger, likväl som jag kör IS-3 före Tiger II.
De sovjetiska vagnar verkar passa mig bättre, jag upplever dem som roligare.

Min referens är min egna spelglädjen - jag sade inget om bättre/sämre...så varför reagerade du som du gjorde?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cybertsen:

Minst sagt konstig reaktion från din sida...vad är problemet?

Jag kör hellre IS före Tiger, likväl som jag kör IS-3 före Tiger II.
De sovjetiska vagnar verkar passa mig bättre, jag upplever dem som roligare.

Min referens är min egna spelglädjen - jag sade inget om bättre/sämre...så varför reagerade du som du gjorde?

Skriver man" Det är även 50% rabatt på IS:en och den kör jag mycket hellre än Tigern... " Kan det ju vara trevligt med en motivation, eftersom det på dig verkade som IS är mycket bättre än tiger men det är alltså bara att du tycker den är roligare?. Hans reaktion kanske var aningen stark dock

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Ingen rabatt på T29? Surt, vill gärna köpa tillbaks min. Just nu får väl Tiger P forsätta att dra in Steel Walls.
Tier 7 heavies rankar jag T29 och Tiger P i topp. T29 lite högre på grund av kanonen.

Tiger H är den enda T7 heavy jag inte har kört ännu, ser fram emot det. Har nästan alla moduler upplåsta till den från andra tyska tanks och behöver bara dra in ett 3-400k till den.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Skriver man" Det är även 50% rabatt på IS:en och den kör jag mycket hellre än Tigern... " Kan det ju vara trevligt med en motivation, eftersom det på dig verkade som IS är mycket bättre än tiger men det är alltså bara att du tycker den är roligare?. Hans reaktion kanske var aningen stark dock

Hur jag upplever vagnarna brukar underligt nog ofta hänga ihop med bl.a. dess win-ratio...underligt
IS: 55% (150 matcher) respektive PzKpfw VI Tiger: 43% (143 matcher)

(tjuv)Kikar man på GooGeL:s statistik (gör antagandet att det är samma person här på SC som WoT p.g.a. hur versalerna G och L i nick:et används) så ser man att win-ration följer samma tendens här: IS (51%) vinner oftare än Tiger (46%).

Denna tendens vagnarna emellan kan även skönjas här, IS ligger ofta bättre till jämfört Tiger i de respektive grupperna.

Allt här i livet är givetvis inte statistik, men i detta fallet verkar den och min spelupplevelse i stort följas åt...

Och för att återknyta till din ursprungliga fråga i ämnet:
Jag tyckte mer om VK 3601 (H) än PzKpfw VI Tiger...57% versus 46%...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cybertsen:

Hur jag upplever vagnarna brukar underligt nog ofta hänga ihop med bl.a. dess win-ratio...underligt
IS: 55% (150 matcher) respektive PzKpfw VI Tiger: 43% (143 matcher)

(tjuv)Kikar man på GooGeL:s statistik (gör antagandet att det är samma person här på SC som WoT p.g.a. hur versalerna G och L i nick:et används) så ser man att win-ration följer samma tendens här: IS (51%) vinner oftare än Tiger (46%).

Denna tendens vagnarna emellan kan även skönjas här, IS ligger ofta bättre till jämfört Tiger i de respektive grupperna.

Allt här i livet är givetvis inte statistik, men i detta fallet verkar den och min spelupplevelse i stort följas åt...

Och för att återknyta till din ursprungliga fråga i ämnet:
Jag tyckte mer om VK 3601 (H) än PzKpfw VI Tiger...57% versus 46%...

Okej men får la se vad man tycker dumt att inte passa på att köpa tiger när den är så billig Sen blir det min första pansarvagn alla mina andra är typ snabba smidiga men med klent pansar Har mestadels franska tanks.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Nahh inte vet jag om det var en sån stark reaktion. Reagera bara på att nån försökte sig på en frispark i ett öppet forum.

Hemskt mycket folk som grindar TD's och meds just nu så det blir ganska snabba spel. Nya MM verkar något bättre, dock är det ganska trist att möta så hög tier med t ex GW Panther. Inte för att man kör så mycket gammal arty men med 3x är det fint att skilla upp crew.
Nya E-50 WG"m" har ett groteskt utseende. Istället för att sabba formen så borde dom ha "råkat" skala ned E-50 som de har gjort med nya ryska Obj. 268 som är IS-8 i botten, vad jag har förstått.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Nahh inte vet jag om det var en sån stark reaktion. Reagera bara på att nån försökte sig på en frispark i ett öppet forum...

Vad betyder "försökte sig på en frispark i ett öppet forum"?

Hur "försökte jag mig på en frispark" (vad nu det betyder) genom att skriva att jag föredrar en typ av vagn före en annan?

Permalänk
Medlem

Någon som är insatt i hur crews funkar. Jag har en M103 och en T34 och jag funderar på om man kan köra sin M103 crew i T34 utan begränsningar? Har hört att man ska kunna göra det med premium tanks, men inte säker.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | RTX 4070S | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Någon som är insatt i hur crews funkar. Jag har en M103 och en T34 och jag funderar på om man kan köra sin M103 crew i T34 utan begränsningar? Har hört att man ska kunna göra det med premium tanks, men inte säker.

Går det inte bara att skicka din crew till barracks och sen slänga in dom i T34an och träna om dom som vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Du kan köra en crew från en heavy i en premium heavy utan att dem får något minus och dem får expen från att dem kör i premiumen, Så har man en t110 och en t34 och vill träna sin crew är det bara att flytta dem och köra en runda för att få 2x exp eller när man ska grinda cash. :3

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Du kan köra en crew från en heavy i en premium heavy utan att dem får något minus och dem får expen från att dem kör i premiumen, Så har man en t110 och en t34 och vill träna sin crew är det bara att flytta dem och köra en runda för att få 2x exp eller när man ska grinda cash. :3

Kör precis så med min T110 och T34. Besättningen från T34 får spendera tid i barrackerna tills jag hittat något vettigt att göra med dom.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

Tycker det är synd att man inte kan stoppa in crew från något annat land i type 59, Hade jag tränat min T-54 (nu T-62A) crew i den.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Tycker det är synd att man inte kan stoppa in crew från något annat land i type 59, Hade jag tränat min T-54 (nu T-62A) crew i den.

Hur är T-62A jämfört T-54 - en värdig efterföljare?

Permalänk
Medlem

Meh är det bara jag som inte kan logga in?

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem
Skrivet av azezl:

Meh är det bara jag som inte kan logga in?

Samma här. Funkade för 30ish minuter.

Permalänk
Medlem

Connection lost för 5 min sen.. kan inte logga in efter det!

Min första match med en nyköpt T32 och server down.. lite trist men tanken i sig verkar vara Mkt dålig för sin class!

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem

Nu funkar det igen.

Permalänk
Medlem

Köpte tiger nu och efter 6 strider är jag väldigt nöjd, dock bara på första 88mm kanonen så har lite låg pen och så men blir ju bättre sen. Behöver inte vara lika feg med denna som franska Heavys

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Oj, ny patch.
Ja har inte kört speciellt mycket i sommar utan drog igång igår. Verkar vara bra timeat.
Någon som har nån koll än så länge på de nya tanksen? Vad är OP vad är skit?

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Oj, ny patch.
Ja har inte kört speciellt mycket i sommar utan drog igång igår. Verkar vara bra timeat.
Någon som har nån koll än så länge på de nya tanksen? Vad är OP vad är skit?

E-50m är skräp på medium sidan resten är ganska fina.

På td sidan har jag hört att de amerikanska (den med torn helst) ska vara ganska fina och den ryska ska också vara fin den franska har sjuk burst skada och den tyska har mest skada per skott men minst dpm (och den har ärvt den fina växellåda i fronten från e-100 (+ att den har sin motor i fronten också så dubbel eld chans!).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag ser fram emot patch 8.0... lite fysik!

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Ja frågan är vad man ska låsa upp först, ryska/amerikanska med eller gå mot T110E4.
Är även väldigt sugen på att fixa Bat.chat arty eller jaga vidare i franska TD trädet.
När får franska TDs revolver?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pope:

Kör precis så med min T110 och T34. Besättningen från T34 får spendera tid i barrackerna tills jag hittat något vettigt att göra med dom.

Skrivet av Saber:

Vadå, tjänar ni inte pengar i era T110?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krucix:

Ja frågan är vad man ska låsa upp först, ryska/amerikanska med eller gå mot T110E4.
Är även väldigt sugen på att fixa Bat.chat arty eller jaga vidare i franska TD trädet.
När får franska TDs revolver?

Sista vagnen. Tier 10 då.

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS RX7800XT TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Jag ser fram emot patch 8.0... lite fysik!

Ja, kolla precis på det. Någon aning om när den patchen kan tänkas komma? "soon".
Sen skumma ja nånstans om att dom jobbar på multicoresupport med, ser ja nästan fram emot lika mycket som fysik.

Kul iaf med 0.7.5, nya roliga mediums o tanks. ja fick lite nytändning till spelet nu
Sen sitter man på jobbet efter 4v semester och har sjukt tråkigt, allt är roligare än detta. Känner mig fan nästan bakfull efter att tvingats upp så tidigt

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weuffelhjaern:

Sista vagnen. Tier 10 då.

Ok, samma som med artyt då.

Permalänk
Medlem

Hur är det med tiger måste jag köpa de nya tracksen innan jag monterar nya tornet eller slipper man det?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Ja, kolla precis på det. Någon aning om när den patchen kan tänkas komma? "soon".
Sen skumma ja nånstans om att dom jobbar på multicoresupport med, ser ja nästan fram emot lika mycket som fysik.

Kul iaf med 0.7.5, nya roliga mediums o tanks. ja fick lite nytändning till spelet nu
Sen sitter man på jobbet efter 4v semester och har sjukt tråkigt, allt är roligare än detta. Känner mig fan nästan bakfull efter att tvingats upp så tidigt

Tror inte det finns något datum.. men det kan ju inte vara allt för långt bort. Många andra spel som kommer i höst så WoT vill nog då passa på att hålla kvar och locka fler.

Mjo, samma här förresten. Första dagen efter 3 veckor semester på jobbet.. har dock 3(!) veckor kvar till hösten och vintern

Edit: Jag fick lite nytändning när jag just gick med i en klan för ett par veckor sedan. BoF. Folk mellan ~30-65, avslappnad och rolig klan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Vadå, tjänar ni inte pengar i era T110?

Hurr durr klart man tjänar på t110 men en t34 drar in lite mer per runda då den är en guld tank, Visst i bland drar man epic rundorna när ens t110 slår t34an men det är inte ofta och oftast då hade man dragit en lika epic runda på t34an (eller andra guld tanks) så har man dragit in mer ändå. Sen t110ans ammo är lite dyrare än guld tanksen.

Visa signatur