Permalänk
Medlem

Steam fungerar inte!

Någon mer som inte kommer in på steam? Vet inte vad som har hänt men det är fruktansvärt irriterande.
Köpte New Vegas igår på steam och är ju grymt sugen på att spela det nu, men det är helt stopp! New Vegas startar inte, inte heller Skyrim eller Dead Island. När jag gick in på steams hemsida för att felsöka tänkte jag att jag provar att logga in där. Får upp en ruta att jag befinner mig på en ny dator och måste ange säkerhetskod. Det är samma dator som jag satt på igår och då var det inga problem med steam!?
Har i alla fall angett koden de skickade till mig. Tre stycken mail för övrigt, varav två var samma kod och det sista en annan. Var bara den sista som fungerade.

Någon som råkat ut för detta tidigare, hur gjorde ni då?
Tacksam för snabb hjälp, så jag hinner spela lite innan sambon kommer hem och måste ha uppmärksamhet!

Permalänk
Medlem

Kan de ha något med att jag laddade ner steam-appen till android idag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Kan de ha något med att jag laddade ner steam-appen till android idag?

Kan vara samma problem som mig?

Prova köra Ctrl Alt Del och välj alternativet längst ned ( Task manager ) sedan Processes och skrolla ner tills du ser Steam.exe elr liknande med Valve alt. ett steam spel och välj End process. Sedan startar du Steam pånytt. Själv få´r jag göra detta nästan varje gång jag ska köra cz, vet inte varför det blir så men för mig funkar det

Permalänk
Skrivet av napahlm:

Någon mer som inte kommer in på steam? Vet inte vad som har hänt men det är fruktansvärt irriterande.
Köpte New Vegas igår på steam och är ju grymt sugen på att spela det nu, men det är helt stopp! New Vegas startar inte, inte heller Skyrim eller Dead Island. När jag gick in på steams hemsida för att felsöka tänkte jag att jag provar att logga in där. Får upp en ruta att jag befinner mig på en ny dator och måste ange säkerhetskod. Det är samma dator som jag satt på igår och då var det inga problem med steam!?
Har i alla fall angett koden de skickade till mig. Tre stycken mail för övrigt, varav två var samma kod och det sista en annan. Var bara den sista som fungerade.

Någon som råkat ut för detta tidigare, hur gjorde ni då?
Tacksam för snabb hjälp, så jag hinner spela lite innan sambon kommer hem och måste ha uppmärksamhet!

Jag får ett felmeddelande om att Steam Cloud inte svarar när jag försöker starta Skyrim, så något verkar skumt... Och det dumma programmet fortsätter kasta det felmeddelandet i huvudet på mig även om jag klicka spela ändå.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk

Det framgår inte tydligt vad det är som inte fungerar. Är det spelen som inte startar eller går det inte att logga in på Steam överhuvudtaget?

Koderna får du för att du har Steam Guard aktiverat, varje gång du loggar in från en ny dator/mobiltelefon eller en ny webbläsare får du en kod till din e-post som du måste ange. På detta viset kan ingen som inte har tillgång till din e-post kapa ditt konto.

Permalänk
Medlem

Steam har varit nere men är nu uppe igen!

Visa signatur

1. I7-2600K@3.4, 8GB DDR3, Corsair SSD GT 120GB, 2xIntel 120 SSD, 1xGTX580
2. E8400@4.23,4GB Corsair PC8500,1xG2 SSD 80GB,2x150GB Raptor@RAID0,HD4870

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexbriss:

Det framgår inte tydligt vad det är som inte fungerar. Är det spelen som inte startar eller går det inte att logga in på Steam överhuvudtaget?

Koderna får du för att du har Steam Guard aktiverat, varje gång du loggar in från en ny dator/mobiltelefon eller en ny webbläsare får du en kod till din e-post som du måste ange. På detta viset kan ingen som inte har tillgång till din e-post kapa ditt konto.

Det gick inte att starta klienten ens. På så vis fungerade ingenting. Men visst ska det gå att spela sina steam-spel även utan att klienten är online?

Hur som haver det fungerar nu igen när jag startade datorn i morse för att se. Kan det ha varit något med deras server? Men då tycker man att de borde gå ut med infon på deras hemsida.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Har du fått det att fungera så gå över till Steams Offline läge om du inte har behov att vara Online när du spelar.
Spar mycket frustration.

Personligen tröttnade jag på Steam för länge länge sedan, så jag gjorde backups på mitt uppdaterade Duke Nukem Forever och Fallout New Vegas via Steam till SID/SIM filer. Dessa använde jag med ett program som heter Phoenix för att packa upp senare, ersatte EXE filerna och voilá aldrig mer Steam.

Tänk vad blåst man kände sig när man satte i skivorna till Duke Nukem Forever och Fallout New Vegas och fick reda på att de var Steam baserade. Något som Webhallen aldrig skrev i beskrivningen när jag förbokade. Men nu är det bara tuta och köra och spelen flyter på så mycket bättre utan äckliga Steam.