Permalänk

Gtx 480 överklocka

Detta är mitt system

Hur kan jag öka prestandan utan att slänga ut 1 krona

QuadCore Intel Core i5 760, 2933 MHz (22 x 133) -------------Noctua d14 kylning
NVIDIA GeForce GTX 480 (1536 MB)
Gigabyte GA-P55A-UD3 (3 PCI, 2 PCI-E x1, 2 PCI-E x16, 4 DDR3 DIMM, Audio, Gigabit LAN)
2 GB DDR3-1333 DDR3 SDRAM (9-9-9-24 @ 666 MHz) (8-8-8-22 @ 592 MHz) (6-6-6-16 @ 444 MHz)
2 GB DDR3-1333 DDR3 SDRAM (9-9-9-24 @ 666 MHz) (8-8-8-22 @ 592 MHz) (6-6-6-16 @ 444 MHz)

Jag har mSI AFTERBURNER INSTALLERAD

vad bör jag ändra på, och till hur mycket?!

http://imageshack.us/f/856/msiuv.jpg/

Visa signatur

Asus

Permalänk

Har du standard kylning på ditt GTX 480?

för då finns det inte mycket utrymme för över klockning då kortet blir hett som tusan... kan ju hända att om du höjer klock frekvensen samt shadern så kan kortet börja throttla och då får du sämre prestanda

Annars kan du höja GPU frekvensen med 25 och sedan kolla tempraturer och om kortet är stabilt i något test svit

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem

Nu var det ett tag sedan du gjorde denna tråden, men jag sitter på ett stock 480 och detta kortet klockar hur bra som helst, det blir lite varmt men det klarar de. Något du kanske får tänka på är att det kan bli lite mycket ljud från det när de ligger på högtryck men det är inte så farligt.

Om du vill ha hjälp med att klocka ditt 480 så skriv PM till mig.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuLLvaD3n:

Nu var det ett tag sedan du gjorde denna tråden, men jag sitter på ett stock 480 och detta kortet klockar hur bra som helst, det blir lite varmt men det klarar de. Något du kanske får tänka på är att det kan bli lite mycket ljud från det när de ligger på högtryck men det är inte så farligt.

Om du vill ha hjälp med att klocka ditt 480 så skriv PM till mig.

Lite onödigt att väcka en snart 6månader gammal tråd, speciellt som det var 1 månad sedan ts var aktiv senast på forumet...

Permalänk
Avstängd

Dubbelmoral här på forumet..

Alla säger ''sök för fan'' sen när någon söker....''Vf väcka en gammal tråd?''

Idiotiskt..

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av milla_66:

Lite onödigt att väcka en snart 6månader gammal tråd, speciellt som det var 1 månad sedan ts var aktiv senast på forumet...

Nu var det så att jag skrev att jag såg att det var ett tag sedan han hade gjort sin post? Varför inte svara i denna ändå? Läser någon annan denna tråd så kan de också skicka PM till mig? Förstår inte varför man måste vara så negativ? Onödigt?

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuLLvaD3n:

Nu var det så att jag skrev att jag såg att det var ett tag sedan han hade gjort sin post? Varför inte svara i denna ändå? Läser någon annan denna tråd så kan de också skicka PM till mig? Förstår inte varför man måste vara så negativ? Onödigt?

Jag å andra sidan är tacksam att du skrev svar... Sitter själv på ett Asus GTX480 med stock-kylare och sedan jag såg att det låg i 99% load i Guildwars 2 senaste stress-testet så har jag haft funderingar på att antingen överclocka eller köpa mig ett GTX670 istället... Finns det verkligen tillräckligt att hämta med överclockning ?

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Medlem

Nu kör jag förvisso allt under vatten, men jag har skrämt upp mina kort lite iallafall.
Målet är 4.2 GHz på cpu'n så är jag nöjd.

Så jo GTX480 är ju känt för att vara ett väldigt varmt kort, men med rätt kylning så kan det klocka väldigt bra

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXizoR:

Nu kör jag förvisso allt under vatten, men jag har skrämt upp mina kort lite iallafall.
Målet är 4.2 GHz på cpu'n så är jag nöjd.
http://www.bilddump.se/bilder/20120806193304-212.181.169.123....

Så jo GTX480 är ju känt för att vara ett väldigt varmt kort, men med rätt kylning så kan det klocka väldigt bra

Har ju som sagt bara stock kylaren

Om grafikkortet bränner, gäller garantin? hehe

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjulstad:

Har ju som sagt bara stock kylaren

Om grafikkortet bränner, gäller garantin? hehe

Inte helt säker, men tror de tillåter överklockning.
Men visar det sig att överklockningen är orsaken till att kortet gått sönder så lär man inte få ut ett nytt på garantin.
Jag tror dock inte att de kollar efter skadorna och försöker se om du överklockat det.

Ha i åtanke att jag bara spekulerar

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjulstad:

Jag å andra sidan är tacksam att du skrev svar... Sitter själv på ett Asus GTX480 med stock-kylare och sedan jag såg att det låg i 99% load i Guildwars 2 senaste stress-testet så har jag haft funderingar på att antingen överclocka eller köpa mig ett GTX670 istället... Finns det verkligen tillräckligt att hämta med överclockning ?

Det finns hur mycket prestanda som helst att plocka hur ett 480 men läs vidare så skriver jag mer om det senare i posten

Skrivet av eXizoR:

Nu kör jag förvisso allt under vatten, men jag har skrämt upp mina kort lite iallafall.
Målet är 4.2 GHz på cpu'n så är jag nöjd.
http://www.bilddump.se/bilder/20120806193304-212.181.169.123....

Så jo GTX480 är ju känt för att vara ett väldigt varmt kort, men med rätt kylning så kan det klocka väldigt bra

Mitt 480 klockar helt galet, jag vet inte om jag har fått en bra krets eller vad men här har du en pic.

Lite svårt att se på bilden men Core Clock ligger på 907 shader 1814 och memory 2157 och jag kör på stock kylare.

Skrivet av eXizoR:

Inte helt säker, men tror de tillåter överklockning.
Men visar det sig att överklockningen är orsaken till att kortet gått sönder så lär man inte få ut ett nytt på garantin.
Jag tror dock inte att de kollar efter skadorna och försöker se om du överklockat det.

Ha i åtanke att jag bara spekulerar

Överklockning går ganska sällan på garanti men det är lika sällan man kan se att du har klockat kortet för att ha sönder det. Sen så är det faktiskt ganska svårt att lyckas bränna ett kort. Du ska inte pilla för mycket på ström bara. Det jag har gjort är att jag har flashat Bios vilket är lite krångligare, men jag tycker verkligen att du ska sätta dig och pilla lite i MSI afterburner för du kan få ut ganska bra med prestanda igenom där.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuLLvaD3n:

Det finns hur mycket prestanda som helst att plocka hur ett 480 men läs vidare så skriver jag mer om det senare i posten

Mitt 480 klockar helt galet, jag vet inte om jag har fått en bra krets eller vad men här har du en pic.

http://i1257.photobucket.com/albums/ii517/Pontus_Andersson/cl...

Lite svårt att se på bilden men Core Clock ligger på 907 shader 1814 och memory 2157 och jag kör på stock kylare.

Överklockning går ganska sällan på garanti men det är lika sällan man kan se att du har klockat kortet för att ha sönder det. Sen så är det faktiskt ganska svårt att lyckas bränna ett kort. Du ska inte pilla för mycket på ström bara. Det jag har gjort är att jag har flashat Bios vilket är lite krångligare, men jag tycker verkligen att du ska sätta dig och pilla lite i MSI afterburner för du kan få ut ganska bra med prestanda igenom där.

Hur högt har du höjt volten för att uppnå dom resultaten`? Anledningen till att du flashade biosen?

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjulstad:

Hur högt har du höjt volten för att uppnå dom resultaten`? Anledningen till att du flashade biosen?

Höjde den till 1213 och ja det är därför jag kör med flashat bios

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuLLvaD3n:

Höjde den till 1213 och ja det är därför jag kör med flashat bios

Okey.. Kunde du inte höja volten utan att flasha bios med andra ord? Jag har kollat och kan höja volten redan.. Synd att kylaren låter så sjukt mycket bara.. :((

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Medlem

Skulle vara kul att se skärmdumpar från MSI Afterburner på hur ni har ställt era GTX 480 kort.. Vore väldigt uppskattat faktiskt, för jag får inget stabilt :/

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB