PayPal - "begränsningsgranskning" ?

Permalänk
Medlem

PayPal - "begränsningsgranskning" ?

Hej!

Är osäker om jag är i rätt forumdel, men vet inte riktigt vart jag ska vända mig.
Tänkte höra med er som använder PayPal om ni har någon erfarenhet av följande:

När jag loggar in på mitt PayPal- konto står det att "din kontoåtkomst har begränsats". För att lösa detta ombeds jag påbörja en "begränsningsgranskning" som innehåller följande fyra steg:

Bekräfta ditt kreditkort
Skicka in kopia på foto-id (körkort)
Kreditkortsutdrag
Adressbevis

Tycker detta känns obehagligt och är starkt kritisk till att lämna ut dessa uppgifter. (tycker det verkar helt sjukt att skicka in en kopia på körkortet osv. !)
Är det någon som har erfarenhet av detta och som gått igenom dessa steg och lämnat ut era uppgifter?

(Har inte varit i kontakt med PayPals suport ännu, då jag nyss upptäckt detta.)

Vänliga Hälsningar

Permalänk
Medlem

Fick jag också lov att göra, samma med min bror och mor, är väl standard antar jag för att va säker på att det är ditt konto och inte någon som försöker köpa i ditt namn etc.

Permalänk
Skrivet av Nr13:

Hej!

Är osäker om jag är i rätt forumdel, men vet inte riktigt vart jag ska vända mig.
Tänkte höra med er som använder PayPal om ni har någon erfarenhet av följande:

När jag loggar in på mitt PayPal- konto står det att "din kontoåtkomst har begränsats". För att lösa detta ombeds jag påbörja en "begränsningsgranskning" som innehåller följande fyra steg:

Bekräfta ditt kreditkort
Skicka in kopia på foto-id (körkort)
Kreditkortsutdrag
Adressbevis

Tycker detta känns obehagligt och är starkt kritisk till att lämna ut dessa uppgifter. (tycker det verkar helt sjukt att skicka in en kopia på körkortet osv. !)
Är det någon som har erfarenhet av detta och som gått igenom dessa steg och lämnat ut era uppgifter?

(Har inte varit i kontakt med PayPals suport ännu, då jag nyss upptäckt detta.)

Vänliga Hälsningar

Ingen aning om vad du ska göra tyvärr, men jag själv har problem med paypal oxå eftersom jag för en tid sedan blev utsatt för bedrägeriförsök där bedragaren på ett falskt vis hade skickat över en summa till mitt konto som var reserverat (fake allt ihop) men sedan återkallat sina pengar när han märkte att jag inte skulle gå på tricket och i samband med det så hamnade mitt paypalsaldo på 6USD- p.g.a pengakurserna hade ändrats skulle jag tro och då kräver paypal av mig att jag ska genomgå en process och sätta in pengar för att hamna på lägst 0.

Då skrev jag ett mail till paypal där jag förklarade att jag vägrar sätta över pengar till konto bara för att en bedragare skulle få sin totala summa tillbaka som han hade reserverat och därför gick mitt konto under noll och nämnde sedan att jag var villig att göra en rättsak av det hela, sedan har jag inte hört något mer mer från paypal...

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Fick jag också lov att göra, samma med min bror och mor, är väl standard antar jag för att va säker på att det är ditt konto och inte någon som försöker köpa i ditt namn etc.

Ja ok, skönt att höra att fler har erfarenhet av detta.
Jo det är klar, PayPal måste ju på något sätt försäkra sig om att jag är jag, så att säga.

Men du gick alltså igenom alla stegen, skickade in kopia på körkort och allt?

Tycker det känns osäkert, jag menar PayPal kan väl inte garantera till hundraprocent att inte dessa uppgifter kommer ut. Känns ju som risken för identitetsstöld ökar dramatiskt :S

Tack för snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nr13:

Ja ok, skönt att höra att fler har erfarenhet av detta.
Jo det är klar, PayPal måste ju på något sätt försäkra sig om att jag är jag, så att säga.

Men du gick alltså igenom alla stegen, skickade in kopia på körkort och allt?

Tycker det känns osäkert, jag menar PayPal kan väl inte garantera till hundraprocent att inte dessa uppgifter kommer ut. Känns ju som risken för identitetsstöld ökar dramatiskt :S

Tack för snabbt svar

Sant, men finns nog inget ställe som kan garantera 100% säkerhet, hade inget körkort för tillfället men det räckte med bild på en faktura som var skickad till min adress i mitt namn sen den där kontokorts koden.

Men jag tog det mesta via telefon för orkade inte vänta 1-2 dagar på svar när jag ville föra över pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TokigaSmurfeN:

Ingen aning om vad du ska göra tyvärr, men jag själv har problem med paypal oxå eftersom jag för en tid sedan blev utsatt för bedrägeriförsök där bedragaren på ett falskt vis hade skickat över en summa till mitt konto som var reserverat (fake allt ihop) men sedan återkallat sina pengar när han märkte att jag inte skulle gå på tricket och i samband med det så hamnade mitt paypalsaldo på 6USD- p.g.a pengakurserna hade ändrats skulle jag tro och då kräver paypal av mig att jag ska genomgå en process och sätta in pengar för att hamna på lägst 0.

Då skrev jag ett mail till paypal där jag förklarade att jag vägrar sätta över pengar till konto bara för att en bedragare skulle få sin totala summa tillbaka som han hade reserverat och därför gick mitt konto under noll och nämnde sedan att jag var villig att göra en rättsak av det hela, sedan har jag inte hört något mer mer från paypal...

Usch, låter otrevligt.
Men hade du verifierat ditt konto hos PayPal på något sätt?

mvh

Permalänk
Skrivet av Nr13:

Usch, låter otrevligt.
Men hade du verifierat ditt konto hos PayPal på något sätt?

mvh

Ja mitt konto är "verifierat" på alla sätt man kan vilket också är när man betalar 15 kr för en 4 siffrig kod:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av TokigaSmurfeN:

Ja mitt konto är "verifierat" på alla sätt man kan vilket också är när man betalar 15 kr för en 4 siffrig kod:)

Ja ok. Precis, den där koden för 15 kronor har jag också verifierat med, men verkar inte som det räckte.
Bara för tydlighetens skull så har du alltså verifierat "kreditkortsutdrag", "adressbevis", foto id osv? (ursäkta mig att jag är så tjatig)

mvh

Permalänk
Skrivet av Nr13:

Ja ok. Precis, den där koden för 15 kronor har jag också verifierat med, men verkar inte som det räckte.
Bara för tydlighetens skull så har du alltså verifierat "kreditkortsutdrag", "adressbevis", foto id osv? (ursäkta mig att jag är så tjatig)

mvh

Nejdå ingen fara, jag skulle be dig att skriva den Exakta mailadressen från paypal som skickat dessa krav till dig då den falska är 99.9% samma som orginala men kan hjälpa dig att urskilja dem:p

Permalänk
Medlem

Om du inte har några pengar på ditt paypalkonto så är det ju bara att stänga ner kontot och öppna upp ett nytt.
Jag hade inte delat med mig av den informationen till NÅGON på internet. Men jag har hört att Paypal brukar göra så ibland, antagligen för att jävlas.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Jag hade inte delat med mig av den informationen till NÅGON på internet. Men jag har hört att Paypal brukar göra så ibland, antagligen för att jävlas.

De är en bank, det är ganska logiskt att de vill ha ID bevis. Brukar svenska banker tillåta att du använder de helt utan ID?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TokigaSmurfeN:

Nejdå ingen fara, jag skulle be dig att skriva den Exakta mailadressen från paypal som skickat dessa krav till dig då den falska är 99.9% samma som orginala men kan hjälpa dig att urskilja dem:p

Jag ombeds alltså göra detta inne på min sida hos PayPal efter jag loggat in, så det är inget mail jag fått

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

De är en bank, det är ganska logiskt att de vill ha ID bevis. Brukar svenska banker tillåta att du använder de helt utan ID?

Bankerna har som policy att de ALDRIG frågar efter dessa uppgifter online. Varför skulle paypal fråga efter dom utan anledning? Om man blivit utsatt för bedrägeri av nån sort och anmält detta kan jag förstå att de vill att man bekräftar kopplingen till sitt kreditkort, vilket kan göras på annat sätt. Men annars finns det ju ingen anledning alls.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Bankerna har som policy att de ALDRIG frågar efter dessa uppgifter online. Varför skulle paypal fråga efter dom utan anledning? Om man blivit utsatt för bedrägeri av nån sort och anmält detta kan jag förstå att de vill att man bekräftar kopplingen till sitt kreditkort, vilket kan göras på annat sätt. Men annars finns det ju ingen anledning alls.

Som jag har förstått det är inte PayPal en bank, utan en sorts mellanhand (de lyder alltså inte under de lagar och regler som banker gör).

Hur som helst har jag varit i kontakt med PayPal och håller på att försöka lösa det hela.
Det problemet kretsar runt är i korthet följande:

Samma dag som jag öppnade PayPal- kontot beställde jag en produkt från en utländsk sida (Själva anledningen till att jag öppnade kontot hos PayPal var ju för att just kunna köpa denna produkt och göra en så säker överföring som möjligt, då många rekommenderar just PayPal för detta ändamål). Priset på produkten låg nära en övre köpgräns för vad ett nyöppnat konto kunde hantera, i och med detta kickade säkerhetssystemet hos PayPal igång och där av begränsningsgranskningen. Denna syftar i sin tur till att säkerställa att mitt namn hör ihop med det kortnummer jag angett (så att ingen obehörig använder mitt namn eller kortnummer).
Det dom nu vill att jag ska skicka in är något som styrker att det verkligen är mitt kortnummer. Det är här kreditkortsutdraget/ foto id osv. kommer in i bilden. Längre än såhär har jag inte kommit än, då jag fortfarande inte vill lämna ifrån mig kopia på körkort/bankkort eller liknande.

Kan uppdatera i morgon, då jag hoppas att problemet är löst, om intresse finns?

Permalänk
Medlem

Själv har jag ett Paypal konto som blev spärrat för att någon annan skulle ha loggat in på det (i princip helt omöjligt vid det tillfället). Detta var länge sedan, men mitt konto var under granskning läääänge efter att jag hade skickat in bevis, allt har stått på klart från min ände. När man sedan kontaktar Paypal supporten så får man inte något svar alls??
Nu gråter jag inte floder eftersom jag bara hade runt 8€ på kontot, men helt otroligt vilket oseriöst beteende från ett sådant stort företag.
www.paypalsucks.com finns nog av en anledning

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk

Jag har fått göra liknande saker för ett par stora webshoppar utomlands. Och nej det var inga scam mail utan en verefiering om att jag var köpare och ägare av kortet. Ett konto utdrag från banken kan de inte göra mycket med och körkortet kan de heller inte trolla så mycket med.

Förstår inte problemet med det hela??

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mytos:

Själv har jag ett Paypal konto som blev spärrat för att någon annan skulle ha loggat in på det (i princip helt omöjligt vid det tillfället). Detta var länge sedan, men mitt konto var under granskning läääänge efter att jag hade skickat in bevis, allt har stått på klart från min ände. När man sedan kontaktar Paypal supporten så får man inte något svar alls??
Nu gråter jag inte floder eftersom jag bara hade runt 8€ på kontot, men helt otroligt vilket oseriöst beteende från ett sådant stort företag.
www.paypalsucks.com finns nog av en anledning

Jag håller med, i mitt fall är det ju fruktansvärt irriterande då min betalning har dragits tillbaka pga. denna granskning som verkligen drar ut på tiden. Vidare tycker jag det är väldigt otydligt vad det är de vill ha, man får dubbla budskap när man först läser på deras hemsida och sedan pratar med någon på telefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasBoot_swe:

Jag har fått göra liknande saker för ett par stora webshoppar utomlands. Och nej det var inga scam mail utan en verefiering om att jag var köpare och ägare av kortet. Ett konto utdrag från banken kan de inte göra mycket med och körkortet kan de heller inte trolla så mycket med.

Förstår inte problemet med det hela??

Skickades från m.sweclockers.com

Problemet är att det är bristande information när man skapar ett konto, om att en sådan här granskning är nödvändig vid aningen större köpesummor. Sedan tycker jag som sagt att det är otydligt vad exakt det är de vill ha och hur man skall få fram denna information utan att lämna ut sådant man inte ska lämna ut (tänker exempelvis på hela kortnumret som man inte ska lämna ut, fyra sista går dock bra).

Slutligen är det bara jag som försöker vara väldigt försiktig med vilken information jag lämnar ut.
" Better safe than sorry" Right?

Permalänk

Mitt första köp var på 4kkr med paypal och klara mig från granskning. Jag primtal ut ett konto utdrag med transaktionen där beloppet var reserverat. Scanna in det med mitt körkort och mäkla tillbaka. Andra gången skrev jag ut orderbekräftelsen och scanna in och mäkla över.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Vad jag minns loggar man väl in på sitt Paypal-konto och laddar upp de dokument de efterfrågar. När jag gjorde det var det "upplåst" på ett par timmar. Är du osäker så kontakta Paypal.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem

Har kopplat mitt kontokort till PayPal, så av någon anledning är det väldigt svårt att få fram ett "kontokortsutdrag" (tydligen inget man gör via internet banken har jag fått erfara när jag kontaktade dem).

Mitt köp är på strax över 10k så måste ju verifiera skiten på fem olika sätt. Det mest irriterande är väll att de har dragit tillbaka köpet, så antagligen måste jag krångla en massa med butiken där jag köpt varan och vänta ytterligare en dryg månad.
PayPal var ju inte tillstymmelsen till "enkelt" och smidigt...

Btw har jag ju självklart varit i kontakt med PayPal flera gånger, där får jag olika direktiv varje gång.

Det löser sig säkert, men tar ju tid och energi att reda ut det hela...

Permalänk
Avstängd

Jag har skapat ett PP konto för att kunna köpa saker från ebay. Jag kopplade dock inte min riktiga kreditkort då jag inte känner mig bekväm med att ge PP den informationen. Jag startade e-kort och kopplade den, vilket enligt PP kundtjänst skulle vara OK. Hur som helst så följde jag alla steg för att lyfta begränsningen med att verifera kreditkortet, skicka in foto id m.m. men nu så begär de kontoutdrag. Det här skriver de till mig " Detta kan vara en screenshot om du har kortet kopplat till din internetbank. På sidan behöver alltså en månads kontohändelser synas, samt kortnumret och ditt namn."

Ni som har Swedbank och alla andra banker vet att det inte går att ta fram den här informationen via internetbank. Jag har kontaktat Swedbank men är tveksam om de kommer hjälpa mig att tillgodose PP med de information som de begär vilket enligt mig är overkill. Någon som kan hjälpa mig?

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem

Om du ska skicka in en bild på ditt kreditkort så kan du ta och märka över en rad med fyra nummer. Detta kunde jag göra när jag behövde skicka in en bild till en annan sida.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mAster9:

Om du ska skicka in en bild på ditt kreditkort så kan du ta och märka över en rad med fyra nummer. Detta kunde jag göra när jag behövde skicka in en bild till en annan sida.

Jag använde som sagt e-kort. Dessutom finns det ingen bank som tillhandahåller dessa information direkt på internetbank så vitt jag vet. -> "månads kontohändelser synas, samt kortnumret och ditt namn."

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nr13:

Hej!

Är osäker om jag är i rätt forumdel, men vet inte riktigt vart jag ska vända mig.
Tänkte höra med er som använder PayPal om ni har någon erfarenhet av följande:

När jag loggar in på mitt PayPal- konto står det att "din kontoåtkomst har begränsats". För att lösa detta ombeds jag påbörja en "begränsningsgranskning" som innehåller följande fyra steg:

Bekräfta ditt kreditkort
Skicka in kopia på foto-id (körkort)
Kreditkortsutdrag
Adressbevis

Tycker detta känns obehagligt och är starkt kritisk till att lämna ut dessa uppgifter. (tycker det verkar helt sjukt att skicka in en kopia på körkortet osv. !)
Är det någon som har erfarenhet av detta och som gått igenom dessa steg och lämnat ut era uppgifter?

(Har inte varit i kontakt med PayPals suport ännu, då jag nyss upptäckt detta.)

Vänliga Hälsningar

Hur är det meningen att du ska verifiera ditt kreditkort? Om de ber om kreditkortsnummer så bör du absolut inte ge ut den. Den tillsammans med ditt personnummer är allt man behöver för att handla på internet.

Skrivet av Marcusk:

De är en bank, det är ganska logiskt att de vill ha ID bevis. Brukar svenska banker tillåta att du använder de helt utan ID?

Ingen svensk bank ber om dessa uppgifter online. Någonsin.

Låter lite som bedrägeri för mig. Med samtliga dessa uppgifter är det inte alls svårt att köpa saker och ting i TS namn. Får de kreditkortsnummer och personnummer/körkortsnummer så är det fritt fram. Dock vet jag att det finns vissa företag som faktiskt kräver in sådana saker.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mithras:

Hur är det meningen att du ska verifiera ditt kreditkort? Om de ber om kreditkortsnummer så bör du absolut inte ge ut den. Den tillsammans med ditt personnummer är allt man behöver för att handla på internet.

Ingen svensk bank ber om dessa uppgifter online. Någonsin.

Låter lite som bedrägeri för mig. Med samtliga dessa uppgifter är det inte alls svårt att köpa saker och ting i TS namn. Får de kreditkortsnummer och personnummer/körkortsnummer så är det fritt fram. Dock vet jag att det finns vissa företag som faktiskt kräver in sådana saker.

Jepp och PayPal är en av de. Man behöver använda sunt förnuft, jag tror inte PayPal är ute efter att scamma en. Dock så har de riktigt irriterande åtgärder för att bli medlem. Men det med all rätt med tanke på hur mycket bedrägerier som försiggår.

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Hedersmedlem

Använt Paypal med bundet kreditkort i många år, aldrig något problem. Man bör skilja på skumraskföretag och erkända PayPal. Tror ni verkligen att betalning via PayPal funnits parallellt med kortbetalning på många utländska sidor om de varit skurkar? Ebay använder det som sin huvudsakliga betalningsmetod. Det är dessutom klart säkrare än enbart kreditkort eftersom du aldrig behöver lämna ut kortuppgifterna till fler än PayPal.

Nu vet jag att det finns pirater som har ett horn i sidan till PayPal eftersom de stoppat betalningar via dem för många olagliga sidor. Bara det borde väl visa att de står på rätt sida lagen?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MultiMan:

Använt Paypal med bundet kreditkort i många år, aldrig något problem. Man bör skilja på skumraskföretag och erkända PayPal. Tror ni verkligen att betalning via PayPal funnits parallellt med kortbetalning på många utländska sidor om de varit skurkar? Ebay använder det som sin huvudsakliga betalningsmetod. Det är dessutom klart säkrare än enbart kreditkort eftersom du aldrig behöver lämna ut kortuppgifterna till fler än PayPal.

Nu vet jag att det finns pirater som har ett horn i sidan till PayPal eftersom de stoppat betalningar via dem för många olagliga sidor. Bara det borde väl visa att de står på rätt sida lagen?

Fick du också skicka in kontoutdrag? Hur löste du det?

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av amanito:

Fick du också skicka in kontoutdrag? Hur löste du det?

Nej. Anslöt bara mitt Visa-kort och aktiverade det sedan med koden man får (fick?) via kontoutdraget efter några dagar. Samma sak när jag bytte till Mastercard. Enda gången det var besvärligt var när jag bytte efternamn, då var jag tvungen att skicka kopia på körkortet för att visa bytet.

Edit: Fungerar likadant fortfarande: https://www.paypal.com/helpcenter/main.jsp;jsessionid=nhN0QF0...

Du måste vara ett specialfall, eller specialkort.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

Jepp och PayPal är en av de. Man behöver använda sunt förnuft, jag tror inte PayPal är ute efter att scamma en. Dock så har de riktigt irriterande åtgärder för att bli medlem. Men det med all rätt med tanke på hur mycket bedrägerier som försiggår.

Absolut inte PayPal själva, jag var mer inne på spåret att det är falska epost som skickats ut. Kan man inte skilja på ett falskt och ett äkta PayPal-mail och skickar in både kreditkortsnummer och en bild på sitt körkort så kan det gå extremt illa.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |