Razer naga,Låser sig, dubbelklickar..ger ingen response ibland

Permalänk
Medlem

Razer naga,Låser sig, dubbelklickar..ger ingen response ibland

Hejsan jag har fått ett litet problem med min razer naga då den börjar hänga sig eller fastna så
man kan bara dra med den i en linje och inte upp och ner (Bästa sättet jag kan förklara det)

Plus så har jag fått ett innehelvetes störande moment då min mus börjar dubbelklicka..

Dessa problem händer utanför spel och innanför

Har installerat drivers.

Har om-installerat Oset

Har av installerat drivers.

Har dragit musen i vägen.

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

det är ett vanligt problem med razer möss.
det kommer efetr en tids användning(1+ år)
har en naga själv, den har börjat låta bli att fungera med usb kontakten ibland
så jag måste då koppla i och ur den :C

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem

Relativt känt problem om man söker lite. Inte sett någon lösning på problemet förutom RMA.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem

Bra då blir det inte razer igen, någon mus som kan rekommenderas?

Orkar inte gå igenom rma och sådant..(är 15 år)

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Xenoz:

Orkar inte gå igenom rma och sådant..

Grattis, du spelar Razers affärsmodell rätt i händerna.

Visa signatur
Permalänk

Har du rengort sensorn? Dubbelklickningen vet jag ingenting om, men min mus fastnar i diagonalt läge ibland och om jag bara blåser bort skit från sensorn lite snabbt så försvinner det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaoskadosk:

Har du rengort sensorn? Dubbelklickningen vet jag ingenting om, men min mus fastnar i diagonalt läge ibland och om jag bara blåser bort skit från sensorn lite snabbt så försvinner det.

hmmm...Ska testa det

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om du ändå tänkt skippa RMA så kan du ju öppna den, hittade följande på YT http://www.youtube.com/watch?v=d-53dC4E81Q . Jag har själv inte tittat igenom den så kan inte svara för innehållet. Finns dock en hel drös med How-to-fix-your-Razer-Naga - Double Clicking-videos.

Permalänk
Medlem

bara att göra RMA, även om du inte vill ha en likadan. Gör man dåliga produkter så ska man veta om det också.

du kan ju alltid sälja den.

Visa signatur

"Det här systemet fungerar urkasst." - operatör.
"Hur ska det fungera då?" - jag
"Gör så att det fungerar som jag vill." - operatör.
/facepalm

Permalänk

Har en Deathadder som dubbelklickar, men vad jag vet är det bara 1 års garanti på den och då är det väl kört?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:

Logitech G9x är något att rekommendera. Har också hört att Qpad och Mionix möss är bra.

http://www.logitech.com/sv-se/mice-pointers/mice/5092
http://www.mionix.net/
http://www.qpad.se/

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Medlem

Om du nu ska köpa en ny så skulle jag kolla på R.A.T. 7/9

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

Jag gick från razer till qpad på impuls. Gillar min qpad även om jag tycker den är lite för lätt. Den kunde vägt lite mer helt enkelt. Logitech gör bra möss. de jag/brorsan haft (500 och 518 tror jag) fungerar än även om vi båda har dem liggande som reservmöss nu för tiden.

Jag har iaf köpt min sista razer produkt. Jag har haft flera och inte varit helt nöjd med någon förutom musmattan som är helt ok.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk

Kan säga att jag har haft ett razer tangentbord där det låste sig på random knappar i tid och otid. Var tvungen att pluga in och ur USB kontakten för att det skulle släppa.

Gick 3 veckor sen kastade jag skiten, gg 900kr

Skulle aldrig köpa eller rekommendera en razerprodukt till någon. (undantag för musmattorna)

Permalänk
Medlem

Hehe, Ska kolla lite på dom där dubbelklicknings videorna..men blir nog en ny mus..har inte orken att sitta o fixa saker

Lider av kroniskt lathet.

Visa signatur

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Xenoz:

Hehe, Ska kolla lite på dom där dubbelklicknings videorna..men blir nog en ny mus..har inte orken att sitta o fixa saker

Lider av kroniskt lathet.

Tror nog de flesta i din ålder lider av just den sjukdomen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keng:

Har en Deathadder som dubbelklickar, men vad jag vet är det bara 1 års garanti på den och då är det väl kört?

3 års reklamationsrätt har du på alla elektronik, så nej, det behöver inte vara kört.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:

Jag rekommenderar Mionix Naos 5000 eller Logitech G500, om du gillar den stilen mer.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xenoz:

Hejsan jag har fått ett litet problem med min razer naga då den börjar hänga sig eller fastna så
man kan bara dra med den i en linje och inte upp och ner (Bästa sättet jag kan förklara det)

Plus så har jag fått ett innehelvetes störande moment då min mus börjar dubbelklicka..

Dessa problem händer utanför spel och innanför

Har installerat drivers.

Har om-installerat Oset

Har av installerat drivers.

Har dragit musen i vägen.

Hade detta problem. Rengjorde lasern, samt tog bort gummiringen runtom lasern, på undersidan utav musen. Aldrig haft det problemet igen. Vad det gäller dubbelklick så måste du rengöra kontakterna under musknappen. Att trycka in toalettpapper och dra vänster och höger fungerar för cirka 200klick tills du måste göra det igen. (:

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

Samma problem har börjat uppstå med min Mamba 2012, blir att åka ner till Media Markt och byta den. Brukar få slippa RMA processern där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaoskadosk:

Det är ett problem med mjukvaran. Det räcker med att du lyfter musen en kort stund så försvinner det.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken