Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Hurr durr klart man tjänar på t110 men en t34 drar in lite mer per runda då den är en guld tank, Visst i bland drar man epic rundorna när ens t110 slår t34an men det är inte ofta och oftast då hade man dragit en lika epic runda på t34an (eller andra guld tanks) så har man dragit in mer ändå. Sen t110ans ammo är lite dyrare än guld tanksen.

Jag har förvisso ingen T34, började lira senare än många tror jag så träna crew gör jag i min T110. Jobbar på 3e färdigheten. Hade jag haft en T34 hade det nog ändå blivit T110 för att den är rolig samt att bli bättre i tier X. Är det så stor skillnad i cash grinden där? Gör man en usel match så är det klart det inte går bra alls med en T110 för cash men jag tycker det inte är ovanligt alls med bra resultat i T110. Dock så har jag inte haft min T110 så länge...

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Jag har förvisso ingen T34, började lira senare än många tror jag så träna crew gör jag i min T110. Jobbar på 3e färdigheten. Hade jag haft en T34 hade det nog ändå blivit T110 för att den är rolig samt att bli bättre i tier X. Är det så stor skillnad i cash grinden där? Gör man en usel match så är det klart det inte går bra alls med en T110 för cash men jag tycker det inte är ovanligt alls med bra resultat i T110. Dock så har jag inte haft min T110 så länge...

En dålig runda i t110 slutar oftast med negativa siffror, En dålig runda i en guld tank brukar sluta med att man går lite plus ändå.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

Vad roligt det är när någon hög tier bestämmer sig innan rundan startat att alla i laget är noobs och gör allt för att förstöra. Hände nyss en med t54 blockade spelare osv så de inte kunde backa in i skydd mm sen satt han o skrev typ "what did i say? Noob team!!!!" när andra dog :S Vettet stiger inte för ranken gör det i alla fall

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Vad roligt det är när någon hög tier bestämmer sig innan rundan startat att alla i laget är noobs och gör allt för att förstöra. Hände nyss en med t54 blockade spelare osv så de inte kunde backa in i skydd mm sen satt han o skrev typ "what did i say? Noob team!!!!" när andra dog :S Vettet stiger inte för ranken gör det i alla fall

Nä, det är det jobbiga. Så många med hög tier som inte vet vad dom gör eller bara är allmänt dåliga. :/

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS RX7800XT TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Finns många idioter i spelet och xvm skapar fler gissar på att han satt med xvm modden och xvm sa att han hade en viss % chans att vinna och han började QQa pga det. Har sett det förut att folk börjat klaga på att deras lag har bara en viss % vinn chans.

För den ovetandes så är XVM en mod som visar allas "effiecency rateing" som har blivit väldigt viktigt i spelet funkar som typ gearscore i wot, Dock om du skulle vara spelaren som spelar mer aggresivt gör mycket skada och håller fiende laget borta från din bas blir din efficency crap, Campar du i base och skjuter folk som cappar blir din efficency awsum då den ger mer för cap reset än för något annat, Och att cappa ger ganska mycket efficency det också.

Sen baserat på efficency så visar XVM hur stor chans du har att vinna varje runda och oftast är det bättre att inte veta detta då man får som en sjunkande känsla om man ser typ 5 - 30% chans att vinna som drar sedan ner laget.

Och jag tycker att xvm är rentav idiotiskt när den berättar på det sättet att pga dessa spelares efficency kommer ditt game gå åt skogen blah blah, Har några i klanen som älskar xvm och när man spelar med dom ibland så blir det "ah we gonna lose this" och dem blir helt nere och spelar skit, Men ändå har man många gånger lyckas vinna med "10% chans" så jag tycker det är lite dumt att lita på efficency och xvm för mycket då allt kan hända.

Jag vet att det finns många gånger då XVM har helt rätt och laget med alla "röda" spelare i gick och dog och man förlorade eller att när man hade ett lag med 3 lila spelare i vann man stort. Men xvm har inte alltid rätt!

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Finns många idioter i spelet och xvm skapar fler gissar på att han satt med xvm modden och xvm sa att han hade en viss % chans att vinna och han började QQa pga det. Har sett det förut att folk börjat klaga på att deras lag har bara en viss % vinn chans.

För den ovetandes så är XVM en mod som visar allas "effiecency rateing" som har blivit väldigt viktigt i spelet funkar som typ gearscore i wot, Dock om du skulle vara spelaren som spelar mer aggresivt gör mycket skada och håller fiende laget borta från din bas blir din efficency crap, Campar du i base och skjuter folk som cappar blir din efficency awsum då den ger mer för cap reset än för något annat, Och att cappa ger ganska mycket efficency det också.

Sen baserat på efficency så visar XVM hur stor chans du har att vinna varje runda och oftast är det bättre att inte veta detta då man får som en sjunkande känsla om man ser typ 5 - 30% chans att vinna som drar sedan ner laget.

Och jag tycker att xvm är rentav idiotiskt när den berättar på det sättet att pga dessa spelares efficency kommer ditt game gå åt skogen blah blah, Har några i klanen som älskar xvm och när man spelar med dom ibland så blir det "ah we gonna lose this" och dem blir helt nere och spelar skit, Men ändå har man många gånger lyckas vinna med "10% chans" så jag tycker det är lite dumt att lita på efficency och xvm för mycket då allt kan hända.

Jag vet att det finns många gånger då XVM har helt rätt och laget med alla "röda" spelare i gick och dog och man förlorade eller att när man hade ett lag med 3 lila spelare i vann man stort. Men xvm har inte alltid rätt!

Det är drygt med barn och folk med för låg iq/ självkänsla...

Efficiency blir även crap för arties tydligen, eftersom splash damage inte räknas med. Dock tycker jag att om man läser av win rate och efficency så stämmer det troligen oftast.

Det är puckat av folk att ge upp om de ser 10% möjlighet att vinna.. jag har vunnit flera sådana slag, och tyvärr även lyckats förlora någon gång då det varit 90% vinst chans. Det är bara att kämpa på och tippsa spelare om vart de borde gå och hoppas på det bästa.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650

Permalänk
Medlem

Efficiency rating < Win ratio
Känner mig betydligt tryggare med en 900 - 55% än en 1800 - 45%.
Och det är säkerligen det närmsta man kommer sanningen utan att behöva dra till med kvalitativ analys.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Det är ju också fel att säga "Alla som använder XVM är idioter". Winchance är ju precis som det säger, Chans. även med 25% chans att vinna så är det 1/4. Rätt stor chans ändå.

+Så ser man var man skulle behöva hjälpa med Försvar eller attack. Om 4 med 45% winratio går vänster och 3 med 60% winratio går höger så är det störst chans att man behöver hjälpa dom som gick vänster. Eftersom det inte är 100% säkert så är det fortfarande Chans och Tur att man valt rätt.

Vet man inte hur man använder XVM så blir det bara "ZOMFG LULZ WE LUSE NUBS", sen är där ju folk som är smarta också. Dra inte alla över en kamm (Heter det så?).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har spelat WoT sedan slutet av förra året men blev varse om XVM för en dryg vecka sedan (kör inga moddar överhuvudtaget). Likaså efficiency - först för någon månad sedan insåg jag att något sådant fanns.
Summa summarum, jag är knappast en "hardcore-WoT:are"...

Men när jag har spelat och stöt på en spelare som beteendemässigt avvikit, antingen genom att spela "mindre smart", varit otrevlig eller spammat chatten med "noob" i olika kombinationer - så har jag roat mig efteråt att kolla upp denna spelaren statistik och då funnit ett visst samband mellan (främst) win-ration och spelaren beteende.

Jag upplever nu även att samma samband finns när det gäller spelaren efficiency, framförallt bruket av uttrycket "noob". Anmärkningsvärt många av dessa som basunerar ut "noob" i chatten har en efficiency under 1000... Likaså, spelare vars spelstil i det närmaste måste kunna betraktas som "mindre smart" har oftast tresiffriga värden.

Så efficiency är kanske inte den mest precisa utvärderingen av en spelaren, men den kan ge en fingervisning...

Permalänk
Medlem

Aha då förstår jag..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jag tycker XVM kan vara ett bra verktyg om man använder det på ett vettigt sätt. Jag brukar dels kolla efter "bra" spelare i mitt eget lag och haka på dem men även hålla utkik efter det andra lagets bättre spelare och försöka slå ut dem först. Dock blir man lite deprimerad när man ser att hightier-tanksen i laget har <1000k effiency och 45% wins..

Sen så undrar jag hur en del spelare kan ha så otroligt låg win %, har sett ett gång som har mindre än 40%. Att man kan hmna strax under 50% kan jag förstå.. men under 40?

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | RTX 4070S | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Jag tycker XVM kan vara ett bra verktyg om man använder det på ett vettigt sätt. Jag brukar dels kolla efter "bra" spelare i mitt eget lag och haka på dem men även hålla utkik efter det andra lagets bättre spelare och försöka slå ut dem först. Dock blir man lite deprimerad när man ser att hightier-tanksen i laget har <1000k effiency och 45% wins..

Sen så undrar jag hur en del spelare kan ha så otroligt låg win %, har sett ett gång som har mindre än 40%. Att man kan hmna strax under 50% kan jag förstå.. men under 40?

Spelar man random kan man ha riktig otur med lagen. En skitbra spelare kan ofta inte rädda ett skitlag.

Edit såg nu att jag ligger på 1087 vinster 1087 förluster så jag är la en medelmåtta Kan någon med den grejen kolla vad jag har för effektivitetspoeng? ( jonatanset heter jag i spelet)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

... <1000k effiency ...

God dammit!

Skrivet av jOnÄTÄn:

Kan någon med den grejen kolla vad jag har för effektivitetspoeng? ( jonatanset heter jag i spelet)

1043, här är sidan.
900-1200 Average players (~ 32%)

Permalänk

Haha. Jag har visst 1198.26... Nära nära, men inte fint nog för att kvala in bland de bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

De spelarna som har otroligt låg wr kör ofta med bots. En guldtank går ofta plus trots att den bara står i basen och blir förstörd. Kör boten hundra matcher på en dag så har man dragit in en mille, utan personlig ansträngning. Wr blir däremot låg då guldtanks ofta hamnar i översta kvartilen i många matcher och därmed har en stor inverkan på lagets prestation.
Sen att man ser spelare med låg wr utan guldtanks beror nog till största delen på att de är 4 år eller har en riktigt lömsk och mordlysten uppkoppling.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weuffelhjaern:

Det är ju också fel att säga "Alla som använder XVM är idioter". Winchance är ju precis som det säger, Chans. även med 25% chans att vinna så är det 1/4. Rätt stor chans ändå.

+Så ser man var man skulle behöva hjälpa med Försvar eller attack. Om 4 med 45% winratio går vänster och 3 med 60% winratio går höger så är det störst chans att man behöver hjälpa dom som gick vänster. Eftersom det inte är 100% säkert så är det fortfarande Chans och Tur att man valt rätt.

Vet man inte hur man använder XVM så blir det bara "ZOMFG LULZ WE LUSE NUBS", sen är där ju folk som är smarta också. Dra inte alla över en kamm (Heter det så?).

Sa bara att xvm skapar fler idioter, Folk som ger upp pga att ett program säger att näe du har ingen chans att vinna ge upp.
Bara för att en spelare har låg efficency så betyder inte det att han kan hjälpa till nog mycket att vända striden.

Finns en spelare som är en "unicum" men han är känd som en av de sämsta spelarna i spelet, Allt han gör är att campa i basen och deffar.

Hur vet du att spelarna med 60% win är inte folk som bara nöter company och clan wars och blir "carried" av deras lag och dem spelar bra när dem är i sitt lag men när man delar dem i grupper kanske det inte går lika bra?

Jag tycker fortfarande att XVM är lika bra som gearscore i WoW.
Kanske dem borde börja köra matchmakeing efter efficency i stället precist som wow tog in gearscore för instanser.
Då skulle ju casuals hamna med casuals och leets med leets.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Sa bara att xvm skapar fler idioter, Folk som ger upp pga att ett program säger att näe du har ingen chans att vinna ge upp.
Bara för att en spelare har låg efficency så betyder inte det att han kan hjälpa till nog mycket att vända striden.

Finns en spelare som är en "unicum" men han är känd som en av de sämsta spelarna i spelet, Allt han gör är att campa i basen och deffar.

Hur vet du att spelarna med 60% win är inte folk som bara nöter company och clan wars och blir "carried" av deras lag och dem spelar bra när dem är i sitt lag men när man delar dem i grupper kanske det inte går lika bra?

Kanske dem borde börja köra matchmakeing efter efficency i stället precist som wow tog in gearscore för instanser.

Sen missar ju också flera att om dina lägre tier är låg % men de andra ok så kan det ge en sned fördelning. Jag har vunnit flera slag där jag haft 10% chans... men det är tråkigt att se sina top tier med låg % och låg efficiency.. då blir det ofta problem.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Då skulle ju casuals hamna med casuals och leets med leets
.

Hur skulle man bli bättre då? Känns ju som man lär sig mer och blir bättre genom att studera "leets", att bara sitta o spela mot andra jämn skickliga gör ju bara att man känner sig bättre än man är eller har jag fel?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

På gott och ont. Klart där är Rating-Farmers men jag sa aldrig att dom med 60% alltid var bra, jag sa att det är en mycket större chans att dom är bättre än dom med 45%. Och visst, det kan skapa en del idioter, men som jag sa, vet man inte hur man använder den (eller gearscore) så blir det alltid gnäll.

Matchmaking med mix av Vikt och Efficiency hade nog varit nära nog perfekt, Så att man hade fått in likgiltiga Stridsvagnar med någorlunda likgiltig "skill".

Men ja, Jag håller med dig.

Skrivet av jOnÄTÄn:

Hur skulle man bli bättre då? Känns ju som man lär sig mer och blir bättre genom att studera "leets", att bara sitta o spela mot andra jämn skickliga gör ju bara att man känner sig bättre än man är eller har jag fel?

Jo, men där är inte många nog som vill lära sig, av vad jag märkt. Så många som bara skriver i sitt egna språk så ingen annan förstår eller rusar in och dör ensam och kallar sedan resten för "noobs".

Matchmaking är bland det svåraste man kan göra, men Ratings är bland det bästa man kan köra det genom, tycker jag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har för mig att jag läste någonstanns att 7.5 skulle ha en förbättrad MM, men jag vetitusan alltså. Fortfarande kvarstår problemet med artillery, och främst när MM trycker in 7 st Tier 7-8 i på vardera sida.. det är hänt många gånger sedan patchen.

I övrigt tycker jag att MM verkar förbättrad på vissa områden. T.ex. så är det många fler matcher med endast Tier 8-10 som känns mest rättvist då. Kanske beror detta endast på att det är så många fler Tier 10s i kön än innan 7.5?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om en vecka eller två bör jag ha IS-7, och då har jag T110 sedan tidigare som tier 10. Jag kan inte lyckas bestämma mig för vad jag skall ta efter det. Jag skulle vilja gå för E-100 eller Maus men... de tycks vara så otroligt sunkiga med låg mobilitet och dålig pen samt att deras pansar inte känns som att det är värt så mycket nu med nya T10 tds.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Om en vecka eller två bör jag ha IS-7, och då har jag T110 sedan tidigare som tier 10. Jag kan inte lyckas bestämma mig för vad jag skall ta efter det. Jag skulle vilja gå för E-100 eller Maus men... de tycks vara så otroligt sunkiga med låg mobilitet och dålig pen samt att deras pansar inte känns som att det är värt så mycket nu med nya T10 tds.

Kör på en Medium eller TD, Tycker Heavies är mer eller mindre värdelösa nu med de nya Tier 10.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

7.5 har gjort så att det bara skiljer 2 tiers från din tank, uppåt och neråt.
Så kör du en 8a så kan du få möta allt från tier 6 till tier X.
Utom arty och light tanks, dem har en egen lista dem går efter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krucix:

7.5 har gjort så att det bara skiljer 2 tiers från din tank, uppåt och neråt.
Så kör du en 8a så kan du få möta allt från tier 6 till tier X.
Utom arty och light tanks, dem har en egen lista dem går efter.

Låter ju bra, men hur blir det när man har nötter som spelar platoons med tier10 och en tier5 tex?
Avskyr när ja ser en T10 med en T1a tex i ena, och ännu värre i mitt lag.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Låter ju bra, men hur blir det när man har nötter som spelar platoons med tier10 och en tier5 tex?

Inte mycket att göra åt, bara att gilla läget...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

I extrema fall, speciellt där en pluton har en tier X och två tier I så ska man helt sonika anmäla dem för unfair play.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mm har nog gjort det någon gång tror jag, när man stört sig extra mycket på dem.
Satt och fundera på hur mm skulle hantera mupp platoons, räkna ut ett medel som dom sedan placerades i, men hade sett lite dumt ut med en tierX tillsammans med tier4-5 tanks om medlet blev 5 säg

Är nog bara snällt att bita ihop och acceptera att det kommer sådana matcher ja

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte varför WG inte bara inför en begränsning i hur en platoon kan sättas ihop, på samma sätt som hur MM fungerar. Att om man själv väljer att köra med sin IS-3 (tier 8) så kan ens platoon-medlemmar endast välja av de tanks som uppfyller MM-reglerna?

Att joina med en loltraktor+Maus är ju så förbannat "old".

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hoppas kunna få ett "second opinion" gällande Panther 2.

Har nu elitat min Panther 1 och funderar att gå vidare till P2.an.
Spelade P1.an främst som sniper men kände aldrig riktigt att det var en rolig vagn.

I samma tier som P2.an kör jag sedan tidigare T-44 - en vagn jag verkligen tycker om. Håller även på att forska mig fram till M26 Pershing.

Mitt problem är alltså att det aldrig "klickade" mellan mig och min Panther 1...

• Hur är det med Panther 2 - blir den roligare/bättre än Panther 1?

• Jämfört med T-44 (eller M26 Pershing), blir man bara besviken på Panther 2?

Permalänk
Medlem

Jag tyckte Panther 1 var rolig, och Panther 2 ännu roligare.

Inte spelat T-44 eller pershing så inget att jämnföra med.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.