Inlägg på Facebook angående Moskéer i Sverige.

Permalänk
Medlem

Inlägg på Facebook angående Moskéer i Sverige.

http://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=101510062618...

Skrev nyss detta inlägg angående Moskéer i Sverige, tyck till, gilla gärna och skriv gärna något i tråden om vad ni tycker :)!

Permalänk
Medlem

Jag säger oavkortat nej till religiösa byggnader, allt från kyrkor och moskéer till pyramider och tomteverkstäder.
Jag vill inte betala för dem och jag vill inte höra kyrkklockor eller något som stör friden.

Vill man bygga en samlingslokal så kan man få göra det; som möjligtvist är ansluten till ett lägenhetskomplex för göra allt lite smidigare.

Det är iaf. min åsikt!

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk

Det finns en liknande tråd som berör minareter och om dessa ska få byggas eller ej:
http://www.sweclockers.com/forum/91-akademiska-amnen-arbetsli...

Min åsikt är att det är för mycket trams om religioner, religioner ska ses som sagoberättelser och argument för eller emot någon kring det är detsamma. Alltså vem som helst ska få bygga vad den vill på sin egen mark om den följer lagstiftningen med hänsyn av höjd, miljöpåverkan etc. Om det sedan är en tomteverkstad eller en kristen kyrka spelar absolut inte någon roll.
De ska för övrigt få lika mycket bidrag. I princip alla föreningar med många medlemmar kan i sverige få bidrag om de bara vet om hur man söker det, förutom föreningsbidrag så kan de få bidrag för att köpa fastigheter och bygga nya hus.
En religiös religion ska än en gång då behandlas som vilken föreningen som helst.

Alltså religiösa föreningar ska inte få mer pengar, men de ska hellre inte få mindre pengar. Så muslimska föreningar ska enligt mig få bidrag till deras moskeer, så länge som andra föreningar får det för likande byggnader.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madsoul:

Jag säger oavkortat nej till religiösa byggnader, allt från kyrkor och moskéer till pyramider och tomteverkstäder.
Jag vill inte betala för dem och jag vill inte höra kyrkklockor eller något som stör friden.

Vill man bygga en samlingslokal så kan man få göra det; som möjligtvist är ansluten till ett lägenhetskomplex för göra allt lite smidigare.

Det är iaf. min åsikt!

NEJJJJJJJJJJJ.... Jag ska ha min jävla pyramid om det är så det sista jag gör!!!!!

Permalänk
Avstängd

Nej till moskéer på Svensk mark. Snusförnuftiga "alla får tro vad de vill"-svenskar kommer för eller senare inse att en starkt sammanhållen, fanatiskt ideologisk tro kommer köra rakt över vår slappt apatiska acceptans. Förhoppningsvis innan Islam blir vår nya statsreligion.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Klingon:

Nej till moskéer på Svensk mark. Snusförnuftiga "alla får tro vad de vill"-svenskar kommer för eller senare inse att en starkt sammanhållen, fanatiskt ideologisk tro kommer köra rakt över vår slappt apatiska acceptans. Förhoppningsvis innan Islam blir vår nya statsreligion.

Foliehatt much? Innan det händer måste du få in ett muslimskt parti i riksdagen som får majoritet. Det lär märkas ett par tre år innan. Eller kommer de förklä sig så helt plötsligt sliter halva riksdagen av sig förklädnaden och inför sharia utan förvarning? Gömde Juholt en koran i mustaschen? Eller var han egentligen emot det och det var därför han blev borttrollad?

Tur att du ser sanningen och talar om det för resten av oss. Det vore ju katastrof om Illuminatijuderymdödlorna, eh jag menar muslimerna tog över världen.

Att ta bort religionsfrihet är samma sak som att ta bort åsiktsfrihet. Jag vill då inte leva i en xenofobisk fasciststat.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av Klingon:

Nej till moskéer på Svensk mark. Snusförnuftiga "alla får tro vad de vill"-svenskar kommer för eller senare inse att en starkt sammanhållen, fanatiskt ideologisk tro kommer köra rakt över vår slappt apatiska acceptans. Förhoppningsvis innan Islam blir vår nya statsreligion.

Sverige anpassar sig efter deras invånare och det lär dröja innan islam får någon större makt i sverige, problemet är dock att det finns folk som särbehandlar religioner ifrån andra sagoberättelser och rollspel. Och då använder argument som religionsfrihet, för att kunna inskränka på andras individers frihet att inte särbehandla någon.

Sedan din åsikt över att inte tillåta moskéer på svensk mark, så visst kan man ha den extrema åsikten att folk inte ska få bygga vad de vill. Jag ser dock inget positivt med detta och islam är inget närstående hot i sverige som vi behöver vara rädda för. Behandlar vi religioner "rätt" så får dessa ingen makt, försöker religioner inskränka på vår frihet så får man då ta ituv med saken. Att agera innan och inskränka på folks frihet ser jag inte som positivt då detta knappast gör samhället bättre för invånarna.

*edit*
Jag tycker det är dags att ta bort religionsfrihet ur lagstiftningen och istället köra med åsiktfrihet, mötesfrihet och vad som finns till hands. Där arbetsgivare inte ska få diskrimera någon p.g.a. dens verklighetstolkning, såvida den inte är riktigt extrem och negativ för arbetet. (det finns en massa knepiga, religiösa extremfanatiker som vanliga psykopater)

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Kunde inte läsa något på gruppen förutom det länkade inlägget eftersom jag inte orkade logga in men jag har spontant lite svårt att förstå logiken i varför man kampanjar för "NEJ TACK ! Till moské i Sverige" i stället för till exempel "NEJ TACK ! Till religösa byggnader i Sverige".

Permalänk
Entusiast
Skrivet av _Akta:

Kunde inte läsa något på gruppen förutom det länkade inlägget eftersom jag inte orkade logga in men jag har spontant lite svårt att förstå logiken i varför man kampanjar för "NEJ TACK ! Till moské i Sverige" i stället för till exempel "NEJ TACK ! Till religösa byggnader i Sverige".

Det beror på att den växande xenofobin i Sverige har utsett muslimerna till syndabockar. De är roten till allt som är fel i landet och världen. Klassiskt retoriskt knep av missnöjespartier att hitta en viss grupp och sedan beskylla din för allt som är fel. Historiskt sett har det varit både judar, romer, katoliker, protestanter och så vidare. Tittar man runt så hittar man liknande retorik lite överallt i världen. Mycket intressant koncept att möta blind extremism med en annan form av blind extremism.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Kan förstår den kritiska synen på religiösa byggnader, tycker dock inte att man ska förbjuda dem. Men det borde finnas strängare lagar och stadgar inom stiftelser man bör kontrollera. Till exempel vart kommer pengarna ifrån? Kan det bidra till segregation? Finns det radikala grunder?

Hatar att säga det här men jag ser hellre att farbror staten finansierar och styr en moské än något radikalt samfund. Det kanske gör mer gott än ont. Uppdrag granskning hade ju en rätt bra bild om vad som kan pågå tyvärr.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zotamedu:

Det beror på att den växande xenofobin i Sverige har utsett muslimerna till syndabockar. De är roten till allt som är fel i landet och världen. Klassiskt retoriskt knep av missnöjespartier att hitta en viss grupp och sedan beskylla din för allt som är fel. Historiskt sett har det varit både judar, romer, katoliker, protestanter och så vidare. Tittar man runt så hittar man liknande retorik lite överallt i världen. Mycket intressant koncept att möta blind extremism med en annan form av blind extremism.

Tyvärr fungerar det ju inte att gå och vissla med händerna i byxfickorna och hoppas att den "extrema" parten ska bli snäll och liberal och vilja passa in om man ger den nog med utrymme och eftergifter.

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför moskébygge upprör så mycket. Skattepengar går ofta till saker som inte direkt gynnar en själv (och jag har svårt att tro att detta skulle vara någon större del av skattepengarna), så det argumentet köper jag inte riktigt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skattepengar ska inte gå till religiösa organisationer, varken till kristendom eller islam. Religion är en privat angelägenhet och ska sådeles bekostas av "brukaren" själva.

Permalänk
Medlem

Så länge kristna samfund får bygga deras byggnader med skattefinansierade medel på mark i länder där islam (eller någon annan religion för den delen) är huvudreligionen och båda parter möts med samma acceptans så ser jag inget problem alls.

Permalänk

För min del tycker jag att svenska muslimer borde kunna modernisera sig såpass att de inhyser sina möten i redan befintliga lokaler som de får hyra med medlemmarnas ekonomiska minne. Vill de bygga moskéer så får de gärna göra det, men i så fall medelst sponsring och insamling, inte genom skattemedel.

Skrivet av Klingon:

Tyvärr fungerar det ju inte att gå och vissla med händerna i byxfickorna och hoppas att den "extrema" parten ska bli snäll och liberal och vilja passa in om man ger den nog med utrymme och eftergifter.

Den citerade texten ovan går ju att applicera på er med. Så vad är bra och vad är dåligt? Jag har träffat såväl muslimer som nationalister av olika slag och jag måste säga att nationalisterna lämnar en betydligt otäckare känsla efter sig än vad muslimerna gör. De muslimer jag träffat och talat med i såväl Sverige som i utlandet har jag kunnat prata öppet med och jag har inte mötts av någon form av aggression när jag uttryckt mina aversioner mot religion samt min egen ateism. Jag möts allt som oftast av vänlighet.

Uttrycker man sina aversioner mot nationalismen så har stämningen blivit snabbt aggressiv och väldigt fanatisk, både i verkligheten och på nätet. Det går inte att få er att fatta att ni inte har patent på sanningen och ni är totalt döva för vad andra människor tycker och känner. De Sverigedemokrater jag känner är helt omöjliga att diskutera med och samtalen avslutas allt som oftast med aggressivt beteende plus en rejäl offerkofta i sann Sverigedemokrats-anda.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Klingon:

Nej till moskéer på Svensk mark. Snusförnuftiga "alla får tro vad de vill"-svenskar kommer för eller senare inse att en starkt sammanhållen, fanatiskt ideologisk tro kommer köra rakt över vår slappt apatiska acceptans. Förhoppningsvis innan Islam blir vår nya statsreligion.

Öhhh, leker du "finn fem fel"? Stark sammanhållen? Nej. "Fanatisk ideologisk tro"? "Slapp acceptans"? Tre fel bara där. Islam är inte "starkt sammanhållen", du blandar ihop islam med islamism och "slapp apatisk acceptans" hittar du bara på.

Givetvis får folk göra vad fanken de vill på egen mark. Staten ska inte betala sånt, klaga på det i stället för att vara en okunnig xenofob.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Klingon:

Tyvärr fungerar det ju inte att gå och vissla med händerna i byxfickorna och hoppas att den "extrema" parten ska bli snäll och liberal och vilja passa in om man ger den nog med utrymme och eftergifter.

Jag tror du blandar ihop islam med nationaldemokraterna nu. Eller i vart fall islam med politisk islam. Ungefär som att blanda ihop socialdemokrater med rysk-ortodoxa kyrkan eller liknande.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MBY:

Öhhh, leker du "finn fem fel"? Stark sammanhållen? Nej. "Fanatisk ideologisk tro"? "Slapp acceptans"? Tre fel bara där. Islam är inte "starkt sammanhållen", du blandar ihop islam med islamism och "slapp apatisk acceptans" hittar du bara på.

Givetvis får folk göra vad fanken de vill på egen mark. Staten ska inte betala sånt, klaga på det i stället för att vara en okunnig xenofob.

Jag förstår att det är den ekonomiska belastningen som är mest angelägen för en liberal. Jag tycker dock att det är ett beklämmande naivt sätt att se på saken.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Klingon:

Tyvärr fungerar det ju inte att gå och vissla med händerna i byxfickorna och hoppas att den "extrema" parten ska bli snäll och liberal och vilja passa in om man ger den nog med utrymme och eftergifter.

Nej därför bör man belysa den extrema delen så att resten ser att den är dålig. Detta gäller alla extremister så väl religiösa som politiska. Det verkade fungera bra i Storbritanien där BNP tappade mycket på att vara med i några stora offentliga debatter så alla kunde se vilket gäng nötter det är. Fast sen måste det ju skötas på ett korrekt sätt också och inte som info24 och trådar på Flashback som utgår från att alla brott begås av invandrare och sedan använder sina egna påståenden som bevis.

Jag har inte sett mycket till extrem islamism i Sverige. Det finns några tomtar men de brukar bli utstötta av andra muslimer. Då ser man mer av kristen extremism och fundamentalism men den är inte lika PK att skylla på.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hakkenarsk:

Uttrycker man sina aversioner mot nationalismen så har stämningen blivit snabbt aggressiv och väldigt fanatisk, både i verkligheten och på nätet. Det går inte att få er att fatta att ni inte har patent på sanningen och ni är totalt döva för vad andra människor tycker och känner. De Sverigedemokrater jag känner är helt omöjliga att diskutera med och samtalen avslutas allt som oftast med aggressivt beteende plus en rejäl offerkofta i sann Sverigedemokrats-anda.

Sverigedemokraterna är inte nationalister.

För övrigt ska min aversion mot moskéer i Sverige inte ses som att jag sitter och spyr galla över islam, så är inte fallet. Jag är tämligen ointresserad av vad denna rörelse som är religiös såväl som kulturell och politisk innebär i de nationer där den traditionellt har sin hemvist.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madsoul:

Jag säger oavkortat nej till religiösa byggnader, allt från kyrkor och moskéer till pyramider och tomteverkstäder.
Jag vill inte betala för dem och jag vill inte höra kyrkklockor eller något som stör friden.

Vill man bygga en samlingslokal så kan man få göra det; som möjligtvist är ansluten till ett lägenhetskomplex för göra allt lite smidigare.

Det är iaf. min åsikt!

Instämmer helt! Markytan går att nyttja till bättre saker.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zotamedu:

Nej därför bör man belysa den extrema delen så att resten ser att den är dålig. Detta gäller alla extremister så väl religiösa som politiska. Det verkade fungera bra i Storbritanien där BNP tappade mycket på att vara med i några stora offentliga debatter så alla kunde se vilket gäng nötter det är. Fast sen måste det ju skötas på ett korrekt sätt också och inte som info24 och trådar på Flashback som utgår från att alla brott begås av invandrare och sedan använder sina egna påståenden som bevis.

Jag har inte sett mycket till extrem islamism i Sverige. Det finns några tomtar men de brukar bli utstötta av andra muslimer. Då ser man mer av kristen extremism och fundamentalism men den är inte lika PK att skylla på.

Nu är du ute och svävar rejält här. Ifall det vore politiskt korrekt att lägga skulden för diverse problem på islam skulle det politiskt korrekta etablissemanget stötta SD, vilka knappt gör någonting annat. I stället har SD en tämligen negativ vinkling i media. Media i gemen är inte speciellt islamkritisk. Jag kan inte på rak arm komma på någon imam som fått ett liknande mediadrev efter sig som pastor Åke Green efter hans uttalanden om homosexuella.

Permalänk
Medlem

Varför ska staten ge bidrag till att bygga någon kyrka, moské eller dylikt där huvudsysslan är att sprida lögner?

Sen att det är slöseri med pengar är en annan sak

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Klingon:

Nu är du ute och svävar rejält här. Ifall det vore politiskt korrekt att lägga skulden för diverse problem på islam skulle det politiskt korrekta etablissemanget stötta SD, vilka knappt gör någonting annat. I stället har SD en tämligen negativ vinkling i media. Media i gemen är inte speciellt islamkritisk. Jag kan inte på rak arm komma på någon imam som fått ett liknande mediadrev efter sig som pastor Åke Green efter hans uttalanden om homosexuella.

Ja SD har en negativ vinkling i media precis som de vill. Går ju inte att leva på att vara underdog om man inte är utstött och kan säga att man är mobbad av alla andra.

Jodå det dyker upp lite nu och då när någon imam klampar i klaveret och säger dumheter. Fast det är väl inte så konstigt att det inte riktigt får samma genomslag eftersom muslimer är en minoritet. Vi hör inte mycket om rabbiner som säger dumheter eller hinduistiska munkar heller för den delen. Just Åke Gren gick ju in för att provocera genom att bjuda in media till predikan och dessutom skicka ut den till tidningar. Det var först efter han fått skiten publicerad som någon polisanmälde. Han sökte alltså aktivt själv upp det enorma mediadrevet. Om någon annan anstränger sig för att reta upp allt och alla som kommer de garanterat också lyckas med det.

Det krävs en rätt stor foliehatt för att seriöst tro att islamism kommer slå igenom att att sharialagar kommer införas så som vissa extrema grupperingar hävdar. Jag tror snarare att motsatsen är ett större problem.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zotamedu:

Ja SD har en negativ vinkling i media precis som de vill. Går ju inte att leva på att vara underdog om man inte är utstött och kan säga att man är mobbad av alla andra.

Så de föredrar att konstant kämpa i medial motvind trots att det egentligen är politiskt korrekt att kritisera islam - SDs huvudsakliga fråga? Du tror inte att propagandavärdet för det enda oreserverat islamkritiska partiet i riksdagen hade varit högre ifall de fick media med sig? Att få medias nyhetsrapportering emot sig handlar om att vara politiskt inkorrekt, det borde framgå tydligt.

Skrivet av Zotamedu:

Det krävs en rätt stor foliehatt för att seriöst tro att islamism kommer slå igenom att att sharialagar kommer införas så som vissa extrema grupperingar hävdar. Jag tror snarare att motsatsen är ett större problem.

Vad är det du menar med motsatsen? Är det ett större problem att vi inte kommer få sharialagar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madsoul:

Jag säger oavkortat nej till religiösa byggnader, allt från kyrkor och moskéer till pyramider och tomteverkstäder.
Jag vill inte betala för dem och jag vill inte höra kyrkklockor eller något som stör friden.

Vill man bygga en samlingslokal så kan man få göra det; som möjligtvist är ansluten till ett lägenhetskomplex för göra allt lite smidigare.

Det är iaf. min åsikt!

Du betalar inte för några moskeer. De är finansierade privat.

Permalänk
Avstängd

Äh, låt människor göra vad dom vill sålänge det inte drabbar mig eller nån annan, samt att jag inte behöver betala för det. Att förbjuda moskéer är ju bara tramsigt. Viktigare saker som man bör motarbeta när det gäller religion är exempelvis halalslakt och könsstympning (omskärelse) av barn.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Klingon:

Jag förstår att det är den ekonomiska belastningen som är mest angelägen för en liberal. Jag tycker dock att det är ett beklämmande naivt sätt att se på saken.

Var får du luft ifrån?

Eventuell ekonomisk belastning är det _enda_ "problemet" som skulle vara någorlunda objektivt och mätbart. Du har ju för övrigt inte redogjort för några andra problem annat än att insinuera smått fantastiska saker som att moskéer leder till att Sverige får sharialagar och att du inte kan skilja på islam och islamism.

Noterar gör jag också att du verkar tämligen ointresserad av att reda ut felaktigheterna i dina inlägg för att i stället hemfalla till insinuationer och halmgubbar.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Klingon:

Så de föredrar att konstant kämpa i medial motvind trots att det egentligen är politiskt korrekt att kritisera islam - SDs huvudsakliga fråga? Du tror inte att propagandavärdet för det enda oreserverat islamkritiska partiet i riksdagen hade varit högre ifall de fick media med sig? Att få medias nyhetsrapportering emot sig handlar om att vara politiskt inkorrekt, det borde framgå tydligt.

Vad är det du menar med motsatsen? Är det ett större problem att vi inte kommer få sharialagar?

SD är ett typiskt missnöjesparti och de lever på sin roll som underdog och de plockar symaptiröster på att vara "mobbade". Därför vill de fortsätta vara utstötta. De tackar till och med nej till debatter för att de senare ska kunna gråta ut om hur utanför de är.

Nej den växande främlingsfientligheten är ett större och mer reellt problem än det högst fiktiva scenariot att vi skulle få något som ens liknade sharialagar i Sverige.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

SD är ett typiskt missnöjesparti och de lever på sin roll som underdog och de plockar symaptiröster på att vara "mobbade". Därför vill de fortsätta vara utstötta. De tackar till och med nej till debatter för att de senare ska kunna gråta ut om hur utanför de är.

Nej den växande främlingsfientligheten är ett större och mer reellt problem än det högst fiktiva scenariot att vi skulle få något som ens liknade sharialagar i Sverige.

Växer verkligen främlingsfientligheten? Jag får uppfattningen att det är det motsatta, speciellt när allt fler idag umgås med personer med olika ursprung. Observera att jag inte säger att den minskar, bara det att jag är tveksam till att den ökar, då jag upplever det motsatta. (speciellt emot 80-talet)

Angående hot så ser jag "humanisterna" som det stora hotet, jag syftar då på de "humanister" med den osunda verklighetsförenkling att vi är skyldiga att hjälpa andra även om vi så stupar på köpet. Likaså när dessa börjar prata om diskriminering när folk inte särbehandlas rätt. -Neka någon jobb p.g.a. ursprung är diskriminering, neka någon jobb p.g.a. denna vägrar följa uppsatta riktlinjer som klädkod på arbetstid är inte diskriminering.
Så jag ser "humanisterna" som problemet, vilket kan leda till att mer konstiga lagar och regler införs som man kunde beskylla invandrare för.

Min uppfattning av SD väljare är att i princip alla tycker SD inte för någon vettig politik, dock är det få i sveriges som tycker att sveriges integrationspolitik fungerar bra. Där vissa ser att en röst på SD kan leda att integrationspolitiken går i rätt riktning, även om de inte vill att den ska bli såsom SD vill.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".