Permalänk
Medlem

GTX 680 för 1079kr

Vågar man slänga iväg en beställning då jag är sugen på att köra SLI?

http://www.dagspris.se/PartDetail.aspx?q=p:4635562

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Vågar man slänga iväg en beställning då jag är sugen på att köra SLI?

http://www.dagspris.se/PartDetail.aspx?q=p:4635562

inte på lager (kommer nog aldrig komma in på lager heller)
dessutom har jag inte sett någon som köpt därifrån på forumet beställ något billigt som kostar typ 300 kr och är i lager enligt dem och ser om du får det innan du chansar på o förlora de pengarna till en hittills okänd butik som verkar ha en bot som skriver i priserna

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

"Vi förbehåller oss för tryckfel, ändringar av priser och specifikationer utan varsel."

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

"Totalbelopp: 3.520,04"

Permalänk
Medlem

Fanns ett 570 för 1300kr också

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hmm undra om man ska beställa p välja hämta i buik

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd

Det har varit massa tryckfel i senaste veckorna.

Permalänk
Medlem

ingen faktura?

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Måste vara fel. Den kan ju inte vara så billig eller? Det kortet kostar väl annars typ 4-5k?
Skulle dom sälja för 1000 spänn hade jag köpt direkt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenix:

ingen faktura?

mp-butiken erbjuder klarna faktura.

Permalänk

skulle vara kul att få veta vad dem e lagligttvugna att göra vid sådana tryckfel!

Visa signatur

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!

Permalänk
Inaktiv

Om man beställer när det kostar så lite kan dom väl juridiskt inte ändra priserna för dig efter du beställt?

Permalänk
Medlem

enligt mig skriker det scam på hela sidan

Permalänk

google is my friend!
Prisangivelser i reklam och på hemsidor är inte bindande.
Har du däremot fått ett ordererkännande med det "billiga" priset så är det att anse som ett avtal mellan dig och säljaren, och han får därför svårt att neka dig att få köpa varan till detta pris. Det skulle i så fall vara ett avtalsbrott. Det kan dock finnas skäl att bryta mot ett dyligt avtal, t.ex. om det borde varit helt uppenbart för dig att priset måste varit felaktigt. Detta är dock en tolkningfråga, och något för ARN att ta ställning till om ni inte kommer överrens. ARN har i tidigare fall varit ganska stränga med vad som anses som "helt uppenbart".

Visa signatur

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon188021:

Om man beställer när det kostar så lite kan dom väl juridiskt inte ändra priserna för dig efter du beställt?

Eftersom att du omöjligt kan handla ett gtx 680 för 1100kr i god tro så kan de ta bort din order, eller ge dig möjlighet att betala fullpris. Om det skulle stå 3500kr så hade du kunnat hävda att du handlade i god tro och trodde att priset bara är nedsatt, när det är så billigt som 1000kr så är det dock för tydligt att det är något fel med priset.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Dagspris är en seriös butik som har några småbutiker här och var, i Örebro heter den "Pece data". Så lurad ska du inte bli.

Skrivet av capkekken:

skulle vara kul att få veta vad dem e lagligttvugna att göra vid sådana tryckfel!

Ingenting om de reserverar sig för felskrivningar osv, vilket de har gjort.

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Inaktiv

Mpbutiken skriver som följer på sin sida:

2. Pris
Alla priser är angivna i svenska kronor exklusive frakt. Vid bekräftad beställning kan priserna endast ändras av omständigheter som Mp Butiken inte råder över, t ex väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. och ev vid fel av inläsning av priserna från leverantörerna

Så ja, det kan göra ungefär vad de vill även om du råkar beställa en produkt där någon knappat in priset fel.

EDIT: MpButiken verkar för tillfället sälja samtliga nya häftiga produkter för runt 200 kronor. Kan tänka mig att något har blivit fel i någon inläsning och det saknas nollor.

Permalänk
Medlem

Jag upptäckte dessa "felskrivningar" i morse. Och fann lösningen på Comega datas hemsida: http://www.comegadata.se/
En leverantör som angivit fel priser, och det i kombination av att alla webbföretag bara kopierar andras priser så har vi en härva utav billiga produkter som inte kommer att skickas till någon!

Permalänk
Inaktiv

Har försökt tidigare, ingen chans att sånt här går igenom. Tyvärr.

De har lagen på sin sida. En orderbekräftelse gör dem inte skyldiga dig någonting.

Permalänk
Medlem

Fel överallt. VAD HÄNDER MED VÄRLDEN?!

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av KlyfftPotatis:

Fel överallt. VAD HÄNDER MED VÄRLDEN?!

Leverantören stavade fel och skickade ut filer till försäljarna.

Permalänk
Avstängd

Det här har pågått i veckor, komponenterna är grymt billigare än vad de ska vara. Det är ju inte så att återförsäljarna vill gå i minus med mening.

Permalänk
Medlem

Beställ du ett 680 för det priset, men välj faktura som betalsystem isåfall.

Förbered dig också på att du -inte- kommer få kortet för det priset, om du ens får ett kort alls.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Jag förväntar mig inte att få nåt kort.. men man kan ju alltid chansa

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------