Permalänk
Medlem

GTX 580 OC

Hej!

Jag ska köpa Thor lorride.
Den har ett GTX 580 OC 1,5 GB, det jag undrar hur mycket FPS den får om jag har ultra i BF3. Och hur höga inställningar jag kan ha om jag vill filma med FRAPS utan lagg.

Tack i förhand!

/John

Permalänk
Medlem
Citat:

Hej!

Jag ska köpa Thor lorride.
Den har ett GTX 580 OC 1,5 GB, det jag undrar hur mycket FPS den får om jag har ultra i BF3. Och hur höga inställningar jag kan ha om jag vill filma med FRAPS utan lagg.

Tack i förhand!

/John

Det brås på vilken upplösning du kör på din skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GurreX:

Det brås på vilken upplösning du kör på din skärm.

1980x1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av GurreX:

Det brås på vilken upplösning du kör på din skärm.

eller 1680x1080 eller vad de nu är

Permalänk
Avstängd
Skrivet av john1080:

eller 1680x1080 eller vad de nu är

1920x1080 eller 1680x1050 brukar det vara.:)

Permalänk

Jag hat ett gtx580 som är fabriksöverklockat. Kör även en 2500k i 4.0Ghz och jag vill minnas att jag låg runt 45-60 fps med ultra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av silicon111:

1920x1080 eller 1680x1050 brukar det vara.:)

Okej, tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överkill:

Jag hat ett gtx580 som är fabriksöverklockat. Kör även en 2500k i 4.0Ghz och jag vill minnas att jag låg runt 45-60 fps med ultra.

Okej, tack så mycket!

Det funkar för mig!

Permalänk
Medlem

Eller så kör du på High för du kommer inte se någon skillnad på det och ultra, plus att du får ut några mer fps.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av wankeer:

Eller så kör du på High för du kommer inte se någon skillnad på det och ultra, plus att du får ut några mer fps.

Du har en poäng där Ska nog göra det.
Tack.

Permalänk

Verkligen? Jag har också 2500k och 580, men jag får konstanta 60

Permalänk
Medlem
Skrivet av john1080:

Du har en poäng där Ska nog göra det.
Tack.

Sitter själv på ett 580 och det flyter på riktigt bra då, kör utan AA och det droppar inte ofta under 60-55 fps inte ens på stora banor där det händer mycket och skulle inte det räcka så kan man alltid överklocka det lite vilket jag misstänker jag måste göra till släppet av Armored kill.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem

jag kör ultra 1080p banor med 64spelare med vsync och får inte 60fps alltid runt 50

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Avstängd

Kan säga att 1500vRam inte räcker till alla maps. Varit uppe i 2.3GB~ med mitt GTX580 (3GB versionen). Har runtom 55fps i genomsnitt. Lägsta droppet runtom 45fps. (: Fungerar fint.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4dy:

jag kör ultra 1080p banor med 64spelare med vsync och får inte 60fps alltid runt 50

Slå adaptive-vsync och kör på high, problem solved

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Entusiast
Skrivet av BrutalOddball:

Verkligen? Jag har också 2500k och 580, men jag får konstanta 60

My ass...åtminstone inte om du spelar utomhus-kartor

Med min dator i signaturen så får jag konstant 60FPS utomhus med "drops" till 55FPS.

Till TS: Thor "Lorride" verkar ju ha GTX 680? http://cdon.se/hemelektronik/thor_lorride_v2_-_intel_i5-3570k... Det är ett mycket bättre grafikkort och du kommer få en konstant 60FPS i Ultra i så fall

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzanar:

My ass...åtminstone inte om du spelar utomhus-kartor

Med min dator i signaturen så får jag konstant 60FPS utomhus med "drops" till 55FPS.

Till TS: Thor "Lorride" verkar ju ha GTX 680? http://cdon.se/hemelektronik/thor_lorride_v2_-_intel_i5-3570k... Det är ett mycket bättre grafikkort och du kommer få en konstant 60FPS i Ultra i så fall

Det där är "v.2" Jag ska köpa "v.1"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzanar:

My ass...åtminstone inte om du spelar utomhus-kartor

Med min dator i signaturen så får jag konstant 60FPS utomhus med "drops" till 55FPS.

Till TS: Thor "Lorride" verkar ju ha GTX 680? http://cdon.se/hemelektronik/thor_lorride_v2_-_intel_i5-3570k... Det är ett mycket bättre grafikkort och du kommer få en konstant 60FPS i Ultra i så fall

ooh jisses droppar du 5 fps och märker de bara det är en större bedrift än vad din dator klarar av

Permalänk
Entusiast
Skrivet av markus9090:

ooh jisses droppar du 5 fps och märker de bara det är en större bedrift än vad din dator klarar av

Det har jag aldrig sagt men den gör fortfarande det för jag har mätit med Fraps.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzanar:

Det har jag aldrig sagt men den gör fortfarande det för jag har mätit med Fraps.

Fortfarande helt otoligt att du skriver om de då det ingår i "felmarginalen"!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av markus9090:

Fortfarande helt otoligt att du skriver om de då det ingår i "felmarginalen"!

Jaså? Visste inte att det fanns en "felmarginal" i Fraps, så du menar att det kan visa 55FPS även om det är 60FPS?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Om du ska spela med anti-alising på 4x så drar det ner fpsen rejält, oavsett rigg egentligen. Annars kan du spela med allt annat på ultra och anistropic filtering på 16x och få höga fps. Jag märker t.ex. på min rigg att jag kan spela med allt på ultra och 16x i 1920x1080 och få 70+ fps på conquest 64 stora maps, men så fort jag drar igång anti alising så sjunker det markant med fps.

Så jag får helt enkelt välja om jag vill spela med bra flyt eller spela för att det är grafiskt snyggt men inte ha samma flyt. Hoppas det gav dig en liten inblick i hur det fungerar med bf, dock skiljer det sig såklart från rigg till rigg.

Och gällande fraps, jadu, då handlar det om hårddiskar också, hur fort dem kan skriva över dina recordings, och om du spelar in på samma hårddisk som du spelar ifrån, då laggar det mycket mer än om du spelar in på en disk som spelet INTE körs ifrån. Spelar du in på en SSD disk så kommer det flyta MYCKET bättre än om du spelar in på en mekanisk disk. Du får testa dig fram på hur du får bäst flyt gällande inspelningar, genom att prova spela in med olika mkt FPS och ta lock framerate, half size eller full size osv.

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3.6K Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem

Jag har ett 580 3gb oklockat på låga 772 mhz och 1544 mhz. Kör Bf3 på ultra i 1920x1080 eller vad fan full-hd är. Flyter på perfekt. Får aldrig märkbara fps-drops. (personligen ser jag inte skillnad mellan 60 fps och 55 fps, men jag är ju inte övermänsklig så...). Ligger på runt 60 fps. Får väl mäta sen igen när Armored kill kommer med riktigt stora banor. Ett 580 räcker jävligt långt. Ett 680 är naturligtvis bättre men tänk på att ett 580 va det snabbaste kortet på marknaden med en gpu för ett par månader sedan.

Kollade nyss. Körde ALLT på högsta. Ligger på 60 fps på lugna bitar. När det hettar till kan jag som minst gå ner till typ 40 fps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gregger:

Jag har ett 580 3gb oklockat på låga 772 mhz och 1544 mhz. Kör Bf3 på ultra i 1920x1080 eller vad fan full-hd är. Flyter på perfekt. Får aldrig märkbara fps-drops. (personligen ser jag inte skillnad mellan 60 fps och 55 fps, men jag är ju inte övermänsklig så...). Ligger på runt 60 fps. Får väl mäta sen igen när Armored kill kommer med riktigt stora banor. Ett 580 räcker jävligt långt. Ett 680 är naturligtvis bättre men tänk på att ett 580 va det snabbaste kortet på marknaden med en gpu för ett par månader sedan.

Kollade nyss. Körde ALLT på högsta. Ligger på 60 fps på lugna bitar. När det hettar till kan jag som minst gå ner till typ 40 fps.

Tror inte många SER skillnad på 60 och 55 fps, men däremot kan man känna när fpsen är lägre, man känner det i musen och rörelsena på bilden, allt ska synkas perfekt och ske ganska instant, märker man att t.ex. skärmen reagerar "långsammare" än vad man drar musen så blir det jobbigt för en gamer.

Alla känner inte av detta och långt ifrån alla bryr sig, men som sann gamer så märker man av när det.. ja, laggar.

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3.6K Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √