Cykelhopp ut i vattnet - fångade jag känslan?

Permalänk
Medlem

Otroligt bra!

Permalänk
Medlem

Ser riktigt kul ut! Har hoppat med cykel en hel del i mina dar men detta har jag inte provat än

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Sötast

Riktigt mysig

Permalänk
Skrivet av Flux69:

Hmmm, vad denna film har att göra på Sweclockers är dock en gåta, hör mer hemma på typ flashback

"Forum > Ljud, bild och kommunikation > Foto"
Det är väl inte så konstigt?

Permalänk
Medlem

Otroligt snyggt ihopsatt!

Edit: -1 för spindeln. Jävla odjur! :S

Permalänk
Medlem

Riktigt jäkla bra.

Permalänk

Snyggt ! Lite häftigare trick till nästa gång bara Men 5 av 5 stjärnor

Permalänk
Medlem

Solnedgång som avslut var en tanke jag fick. Fin film.

Visa signatur

i7 6700K, GTX 970, ASUS Z170-A, 16GB RAM, Samsung 840 EVO 250GB,

Permalänk
Skrivet av matnojje:

I vilket fall som ser det askul ut.

Haha jo jag kände mig som en gnällig tant när jag satt och undrade Jag skulle i alla fall inte ha gjort det utan suspensoar

Permalänk
Skrivet av Sannapulsen:

Grymt! HAr länge tänkt på att göra samma sak men med en flytväst runt cykeln. VAd är det för material du har runt cykeln? flyter den bra med det? och gör det inte ont att få cykeln över sig elelr landa på den? Kanon bra film!

Vi använde rörisolering som vi fäste runt ramen och styret på cykeln. Det var inte att få cykeln på sig som gjorde ont, snarare alla mag- och ryggplask!

Skrivet av 4everapple1:

Du fångar känslan bra tycker jag! Har dock lite kritik, som du dock bad om.

Vad har du exporterat med för inställningar? Det känns helt fel iallafall, som att du har alldeles för låg bitrate.
Var inte rädd för att gå över 1Gb, 3 minuter i DSLR HD borde ta en-ett par Gb.

Sen var slow motionen fin men testa att köra ramping när cykeln är i luften för att sega ner det extra och ge det ännu mer overklighetskänsla över det.

Annars fint arbete med glidecamen och tracken, gillar verkligen när folk använder rätt verktyg. Det ser helt enkelt mycket bättre ut då.

Tack för tipsen! Ska se efter och kolla om det är något jag ska förändra! Vet du av någon bra guide/tutorial om detta?

Skrivet av Jeppe.-:

Kanonbra! Snyggt redigerat! Vilken cykel är det?

Vi använde bara en kompis gamla dirtcykel, mer än så vet jag inte

Permalänk
Medlem

Det där skulle inte jag våga göra själv, verkar inte så najs att få cykeln över sig...
Najs filmat dock

Permalänk

hehe vi gjorde likadant på en brygga när jag var yngre fast vi hade en bmx hoj typ 14" hjul eller nått och ett långt jävla rep fastbunden i den att dra upp den med.

fast det var iofs på den gammla hedliga tiden när hojarna var i stål och inte aluminium så våra hoj vägde säkert mer än eran även att den va mindre.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Subdubwise:

"Forum > Ljud, bild och kommunikation > Foto"
Det är väl inte så konstigt?

Tror ärligt talat den rubriken refererar till annat än att man laddar upp sina filmer där man gör "Jackass" liknande saker

Permalänk
Medlem

http://existenz.se/

fjärde uppifrån

tänkte bara berätta att din film ligger på existenz.se

Ser förövrigt riktigt j***a bra ut :=)

Permalänk
Medlem

Älskar såna här klipp, får mig vilja kravla ur kryptan och faktiskt göra något produktivt jag med. Jag och några kompisar byggde en flytbrygga med hopptorn förra sommaren som vi hade skitkul med, snodde stora 200literstunnor från en cidertillverkare på ön där flickvännens familj bor och byggde ett trallgolv av lastpallar, hade hur roligt som helst. Filmen påminde mig hursomhelst om det minnet och det är kul att se att sweclockers forumiter gör mer än att sitta och filma sina snyggaste bf3kills

Riktigt snyggt arbetat med vinklar, klipp och effekter, har egentligen inga negativa kommentarer förutom att jag personligen tycker klippen filmade från styret upp i ansiktet på personen som sitter på cykeln är lite trista. Jag föredrar när man ser det från sidan, men många andra uppskattar ju sånt och man kan inte glädja alla.

Fem av fem toasters.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaptoit:

Älskar såna här klipp, får mig vilja kravla ur kryptan och faktiskt göra något produktivt jag med. Jag och några kompisar byggde en flytbrygga med hopptorn förra sommaren som vi hade skitkul med, snodde stora 200literstunnor från en cidertillverkare på ön där flickvännens familj bor och byggde ett trallgolv av lastpallar, hade hur roligt som helst. Filmen påminde mig hursomhelst om det minnet och det är kul att se att sweclockers forumiter gör mer än att sitta och filma sina snyggaste bf3kills

Riktigt snyggt arbetat med vinklar, klipp och effekter, har egentligen inga negativa kommentarer förutom att jag personligen tycker klippen filmade från styret upp i ansiktet på personen som sitter på cykeln är lite trista. Jag föredrar när man ser det från sidan, men många andra uppskattar ju sånt och man kan inte glädja alla.

Fem av fem toasters.

åh nej då, alltid 4 av 5 toasters;)

Permalänk

Riktigt fin film! Jag är dock stundtals lite tveksam till redigeringen och klippningen, men för det mesta såg det riktigt bra ut. Jag älskar verkligen glidecam-scenerna!

Din film påminner en del om dessa videos:
http://www.youtube.com/watch?v=sogCtOe8FFY
http://www.youtube.com/watch?v=B3GribQCg6c

Hur som helst, fyra av fem pannkakor!

Permalänk
Medlem

Sköna övergångar såg riktigt proffesionellt ut. Vet inte varför många ogillar musiken, jag tyckte den var helt okej.
Puss scenen och hur låten gick ''kiss me godnight'', var kanske lite chessy.

Själv var jag med några vänner och badade i en strand FULL av fågelskit så lite avis på ert sköna ställe :P.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 || Corsair HX- 750W || MSI P67A-GD55 || i5 2500K || 2*4GB Corsair Vengence 1600MHz CL9 || Gigabyte 560 ti soc || Samsung Spinpoint F3 HD103SJ || CM Hyper 212+ || 3x Gentle Typhoon 1450rpm

SonyVaio Pro 13 ||

Permalänk

Snyggt Pjo! Inspelat vid Norrdelen i Bjuråker va? Tyckte jag såg bror min också.

Permalänk
Medlem

Jag är oftast svårimponerad men det var en riktigt tuff filmsnutt må jag säga. Fick titta utan ljud men verkade grymt bra ändå, tittar igen med ljud när jag kommer hem.

Har inte mycket att invända, mer än att det var lite mycket kliché med valet av kameravinklar, t.ex. filma i solglasögon och i markhöjd bakom när cykeln leds. Men sådant måste man ju få ha med.

Permalänk

Riktigt härlig film, bra redigerad och visade den svenska sommarens bästa sida!

Permalänk
Skrivet av Flux69:

Tror ärligt talat den rubriken refererar till annat än att man laddar upp sina filmer där man gör "Jackass" liknande saker

Syftet med tråden var ju att be om kritik ang hur filmen är gjort, så varför inte? Var det "hej jag har en film på youtube klicka gärna på like" så skulle det vara en annan sak.

Permalänk
Medlem

Hur fick ni upp cykeln igen varje gång?

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk

Nu tror jag att du är lite ute och cyklar..........förlåt.. Kunde inte låta bli :/

Skickades från m.sweclockers.com