Permalänk
Medlem

Dayz- Lingor Island

Hejsan!

Jag har precis installerat Lingor Island till Dayz, men jag har lite problem :/

1. Ibland står det så här när jag ska gå in på en server: Arma 2 Dayz problem You can not play/edit this mission; It is dependent on downloadable content that has been deleted........

2. När jag kommer in på en server så "blinkar skärmen". Det är svart i 10 sekunder sen i 1 sekund ser jag min spelare, och så håller det på..

3. Jag har version 1.62 och det fungerar på vissa servrar, men på de flesta står det att required är 1.62.95... Jag vet inte hur man uppdaterar^^

Tack i förhand
//Chernaus

Permalänk
Medlem

Lär dig uppdatera, problem solved.

Permalänk
Medlem

Skaffa sixupdater, här får du länk(ar). Med sixupdater kan du enkelt uppdatera Arma2 för senaste patchen samt DayZ. Dock måste du ha Net_Framework 4 installerat.

Dayzmod.com
Net_Framework 4

Permalänk

Hmm... Följer denna guide "http://www.youtube.com/watch?v=ryHXHExEwY0" till punkt och pricka men får fortfarande inte till det.
Jag märker att när man startat spelet och går in på expansions så saknar jag expansionen "lingor island 032" även fast att jag laddade ner filerna som länkarna tar mig till, någon som har varit med om ngt liknande problem?

Permalänk

Löste det! Om det blir samma sak för er att ni endast ser 5 servers som ni inte kan joina, så bocka ur "dayZ" i "expansions" och starta om spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Lär dig uppdatera, problem solved.

Om du nu vet hur man gör så kan du ju hjälpa grabben istället för att leka coolast i stan med ditt "lär dig uppdatera" argument.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

1. "You can not play/edit this mission; It is dependent on downloadable content that has been deleted".

Detta betyder att du inte har igång de moddar som servern kör, kolla din genväg där du startar Dayz Lingor (hägerklicka på ikonen och välj egenskaper).
I Mål: fältet ska du titta på om det står typ så här -mod=@lingor;@dayz_lingor har du -mod=@lingor;@dayz_lingor;@Dayz
istället så ska du ta bort ;@dayz för du ska inte köra både Lingor dayz och dayz samtidigt vilket kan bli problem.
Typ så här Mål: Typ så här

"C:\Program Files\Bohemia Interactive\ArmA 2\Expansion\beta\arma2oa.exe" -beta=Expansion\beta;Expansion\beta\Expansion -nosplash -mod=@lingor;@dayz_lingor

Och i fältet Starta i: ska det se ut så här

C:\Program Files\Bohemia Interactive\ArmA 2

och INTE till din Expansion/beta sökväg.
Om detta är din Intallationsmapp för Arma 2 annars ändrar du den till din riktiga sökväg.

2. Om du följer ovanstående så ska det nog fungera annars är det fel på din Lingor Dayz installation.

3. Gå in på http://www.arma2.com/beta-patch.php för att uppdatera till den senast (eller den du vill ha) Arma 2 beta patchen, det står högst
upp på sidan i ett grönt fält.

Eller kolla denna http://dayzlingor.tk/content.php?121-how-to-play för senaste versionen:

//Hoppas att det fungerar

Permalänk

Vad betyder Lingor?