Geforce GTX 670 Problem, help!

Permalänk
Medlem

Geforce GTX 670 Problem, help!

Hej alla glada!

Nvidia Driver stopped responding and has recovered, fick jag ett par gånger under tiden jag spealde Battlefield 3 och en varningstriangel i högra hörnet.. Men jag tänkte skitsamma det är säkert ingen fara. Igår var jag innne i Diablo 3 helt plötsligt låser sig skärmen och ljudet börjar få ryck och datorn får blackscreen och stannar helt, jag startar om datorn och ser att grafikkortet är igång men att det är tydligen dött, För när jag gick in i enhetshanterarn så är det en variningstriangel på den och står att det inte funkar som det ska. Skärmen får massa olika konstiga linjer i färg typ rött, gult, grönt etc men mestadels röda. Jag har avinstallerat, installerat om alla drivrutiner och höllt på att försöka fixa men ingenting hjälper..

Låt oss säga att datorn är 3 veckor gammal, allt är nytt och knappt använd för jag åkte på semester 3 dagar jag köpte den och kom tillbaka förra fredan.

Jag testade att stoppa in mitt gamla grafikkort och det funkar utmärkt, men jag har ett problem till nu.. Ljudet vill inte funka alls vad jag än gör installerar om drivrutinerna eller whatnot så funkar det inte.

Har någon svar på vad gick snett och varför funkar inte ljudet?

Mvh!

P.S vill inte att det slutar såhär: http://i.imgur.com/fgup5.jpg

Permalänk
Skrivet av makilol:

Hej alla glada!

Nvidia Driver stopped responding and has recovered, fick jag ett par gånger under tiden jag spealde Battlefield 3 och en varningstriangel i högra hörnet.. Men jag tänkte skitsamma det är säkert ingen fara. Igår var jag innne i Diablo 3 helt plötsligt låser sig skärmen och ljudet börjar få ryck och datorn får blackscreen och stannar helt, jag startar om datorn och ser att grafikkortet är igång men att det är tydligen dött, För när jag gick in i enhetshanterarn så är det en variningstriangel på den och står att det inte funkar som det ska. Skärmen får massa olika konstiga linjer i färg typ rött, gult, grönt etc men mestadels röda. Jag har avinstallerat, installerat om alla drivrutiner och höllt på att försöka fixa men ingenting hjälper..

Låt oss säga att datorn är 3 veckor gammal, allt är nytt och knappt använd för jag åkte på semester 3 dagar jag köpte den och kom tillbaka förra fredan.

Jag testade att stoppa in mitt gamla grafikkort och det funkar utmärkt, men jag har ett problem till nu.. Ljudet vill inte funka alls vad jag än gör installerar om drivrutinerna eller whatnot så funkar det inte.

Har någon svar på vad gick snett och varför funkar inte ljudet?

Mvh!

P.S vill inte att det slutar såhär: http://i.imgur.com/fgup5.jpg

Fick samma förut, troligen drivrutinerna som suger dase. Testat att använda äldre eller de nya bete drivisarna?

Permalänk
Medlem

Det är ju definitivt ett hårdvarufel iallafall.
Första du borde göra är att kolla temperaturen på grafikkortet. Först i windows, sen när du kör BF3.
Om det är en färdigbyggd dator du köpt, skicka tillbaks den.
Sen hjälper det en hel del om du postar specs.

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem

Hej, nope har inte testat gamla drivrutiner är inte så bra på datorer så vill inte pajja något.. Dvs vet inte hur man gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xinux:

Det är ju definitivt ett hårdvarufel iallafall.
Första du borde göra är att kolla temperaturen på grafikkortet. Först i windows, sen när du kör BF3.
Om det är en färdigbyggd dator du köpt, skicka tillbaks den.
Sen hjälper det en hel del om du postar specs.

Processor: Intel(R) Core(TM) i5-3570K CPU @ 3.40GHz (4 CPUs), ~3.4GHz

Minnen: Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP
Chattkonversationen är avslutad

Moderkort: ASRock Fatal1ty Z77 Performance

Grafikkort: ASUS GeForce GTX 670 2048MB DirectCUII TOP

Men jag har bytt ut det nu mot AMD Radeon HD 6700 Series eftersom den inte vill funka? :/

P.S Den är inte färdigbyggd utan jag och en polare byggde ihop den eller ja Han gjorde det inte jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av makilol:

Processor: Intel(R) Core(TM) i5-3570K CPU @ 3.40GHz (4 CPUs), ~3.4GHz

Minnen: Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP
Chattkonversationen är avslutad

Moderkort: ASRock Fatal1ty Z77 Performance

Grafikkort: ASUS GeForce GTX 670 2048MB DirectCUII TOP

Men jag har bytt ut det nu mot AMD Radeon HD 6700 Series eftersom den inte vill funka? :/

P.S Den är inte färdigbyggd utan jag och en polare byggde ihop den eller ja Han gjorde det inte jag.

Vad för PSU (nätaggregat)?

De första sakerna som slår mig är att PSU'n inte orkar driva det (förmodligen inte detta, ett 400w+ ska inte ha problem) eller att grafikkortet är trasigt helt enkelt.
Om jag vore du skulle jag testat kortet i en annan dator, och då skicka tillbaka det och få ett nytt om det visar sig vara felet.
Annars prova byt ut PSU, den kan vara trasig också.

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem

PSUn är på 650 eller starkare, jag tror grafikkortet är pajj helt enkelt.. men jag fattar inte varför försvann ljudet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av makilol:

PSUn är på 650 eller starkare, jag tror grafikkortet är pajj helt enkelt.. men jag fattar inte varför försvann ljudet?

Kan vara bra att veta exakt vilket agg det är, då att det står 650 watt eller liknande på det betyder inte att det är ett bra agg

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Kan vara bra att veta exakt vilket agg det är, då att det står 650 watt eller liknande på det betyder inte att det är ett bra agg

Hx650W Crosair professional series

https://www.inet.se/produkt/6900268/corsair-hx-650w-80-bronze...

Permalänk
Medlem

Har nu formaterat datorn helt och hållet och försökt att stoppa i Geforce igen men jag får samma problem, kan det vara så att när grafikkortet gick pajj att den pajjade ljudet med? Jag fattar fortfarande inte varför ljudet inte vill funka? Någon som vet svaret vad jag skall göra? Börjar få flipp på skiten

Permalänk
Hjälpsam

Angående ljudet högerklicka på högtlarikonen längst ned till höger, och kolla att ljudkortet är valt som uppspelare.
Angående grafikkortet, testa att gå ned till PCI v 2,0 i BIOS.

Skrivet av ApemanT:

Advanced mode
Advanced-fliken
System agent nånting
NB PCIe configuration
Välj den slot du använder och sätt till Gen2

Och ska tilläggas att det fungerar utmärkt flera timmar nu.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Tack för svaret kompis men jag tror att grafikkortet är dött, såsom den har skadat moderkortet.

Permalänk
Medlem

Klocka ner grafikkortet lite grann. Har läst att DC2T-versionen av GTX670 ska vara lite för högt överklockad ur lådan och det är helt enkelt därför drivrutinerna slutar svara.

Permalänk
Skrivet av Ninjaflipp:

Klocka ner grafikkortet lite grann. Har läst att DC2T-versionen av GTX670 ska vara lite för högt överklockad ur lådan och det är helt enkelt därför drivrutinerna slutar svara.

Tror ja inte har klockat mitt kort så mycket ja kan. Det susar på i 1300mhz utan problem i bf3 inga problem för mig.;)

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunner357:

Tror ja inte har klockat mitt kort så mycket ja kan. Det susar på i 1300mhz utan problem i bf3 inga problem för mig.;)

Grafikkort är olika och det kan mycket väl vara det som är problemet för TS eftersom det är andra som har haft samma problem, så jag skulle pröva det först så att han vet säkert vad problemet är.

Permalänk

Klart prova kan man alltid:) hoppas det löser sig för ts.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

Hur kan jag klocka ner det, eftersom datorn vill inte ta emot det? Så fort jag sätter in det så står det att jag inte har något grafikkort inne oavsett vad jag gör

Är inte så high på datorer så vet faktiskt inte hur man skall göra det, om nu det går?

Permalänk
Medlem
Skrivet av makilol:

Hur kan jag klocka ner det, eftersom datorn vill inte ta emot det? Så fort jag sätter in det så står det att jag inte har något grafikkort inne oavsett vad jag gör

Är inte så high på datorer så vet faktiskt inte hur man skall göra det, om nu det går?

Enklaste sättet borde väl vara att dra ner Hz:en i MSI Afterburner, men om nu inte datorn hittar kortet så funkar det nog inte. Men du kan ju alltid prova...
http://event.msi.com/vga/afterburner/download.htm

Permalänk
Medlem

Testa att ladda ner MSI Afterburner och se om det upptäcker din GPU

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.

Permalänk
Medlem

Skall göra det, får ni svar strax!

Permalänk
Medlem

Men vänta, om grafikkortet har redan pajjat tror ni det hjälper att klocka ner det sen blir det bra igen?

Permalänk
Medlem

Nä, om det har pajat blir det nog lite krångligare än så... att datorn skulle boota med grafikkortet inkopplat men att den inte upptäcker något grafikkort låter lurigt, är du säker på att du har kopplat in kabeln från skärmen in i grafikkortet och inte i moderkortet? Det kan du kolla lätt genom att kolla om kabeln är inkopplad i ett vågrätt eller lodrätt uttag.

Permalänk
Medlem

Har du anslutit de extra strömförsörjningskablarna till grafikkortet?

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar grabbar men det kortet går inte att rädda den är pajj och moderkortet pajja med det, chainreaction. Nu åker hela datorn strax till inet för utbyte

Permalänk
Hjälpsam

Ta en extrakoll att det sitter ordentligt monterat innan du skickar in det.
Det räcker att det sitter aningen fel i PCIe platsen för att det skall gå fel.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

haha han envisas med att det är paj!

Permalänk
Medlem

Har nog fått likadan problem som mig. Fick lämna tillbaka mitt. Köpte Gigabyte gtx 670oc.

http://www.sweclockers.com/forum/61-stationara-datorer-suppor...

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem

Mycket ni kunde om datorer era särungar Men aja, tack för alla onödiga svar