Permalänk
Medlem

Vilket Gtx 670 kort?

Hej alla!

Jag är ganska ny i datorbygge så jag ursäktar mig redan nu om det är något jag inte förstår:)

Jag har ett GTX 470 och är sugen på att uppgradera till en gtx670. Har kollat runt lite på olika modeller där man kan hitta grafikkortet för mellan 3500kr- 4300kr. Frågan är det Värt att lägga lite extra pengar på Asus gtx670 top versionen som har högre klockfrekvens eller räcker det med vilken annan gtx modell som helst? T.ex http://www.inet.se/produkt/5409469/gigabyte-geforce-gtx-670-2... Som är mycket billigare

Tack!

Permalänk
Medlem

Kör på gigabytes windforce, en dröm att klocka med

Permalänk
Medlem

Hade nog personligen kört på antingen DC2 eller Windforce, två likvärdiga kylare som båda är väldigt bra. Själv gillar jag ASUS starkt så jag hade nog kört på antingen DC2-versionen eller DC2T, men prisskillnaden mellan GTX670-DC2T och vilket GTX680 som helst känns så liten att man lika gärna kan köra på ett GTX680 istället. :s

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredde1337:

Kör på gigabytes windforce, en dröm att klocka med

oh, tack för snabba svaret! Men jag har aldrig klockat något förut.
Är det svårt? Något jag bör tänka på? Förutom att kortet kan bli förvarmt osv.
Vet du hur ljudnivån är på detta kort? Lite svårt att förklara på text kanske men tycker du att den är tyst eller låter ganska mycket? XD

Permalänk

Jag är belåten med mina (har 2 st - sli) gtx 670 windforce, kan rekommendera det. Har inte klockat korten, då jag inte anser det nödvändigt till mitt användningsområde. Spelar BF3 på ultra i 1080p utan lagg (vad jag märker av i alla fall). Tysta och svala är de också.

Visa signatur

TELEFON: Samsung Galaxy Note 10+ SURFPLATTA: iPad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Hade nog personligen kört på antingen DC2 eller Windforce, två likvärdiga kylare som båda är väldigt bra. Själv gillar jag ASUS starkt så jag hade nog kört på antingen DC2-versionen eller DC2T, men prisskillnaden mellan GTX670-DC2T och vilket GTX680 som helst känns så liten att man lika gärna kan köra på ett GTX680 istället. :s

hm, så då kanske det inte är värt och köpa en dc2top. hm..

Skrivet av Kinabatang:

Jag är belåten med mina (har 2 st - sli) gtx 670 windforce, kan rekommendera det. Har inte klockat korten, då jag inte anser det nödvändigt till mitt användningsområde. Spelar BF3 på ultra i 1080p utan lagg (vad jag märker av i alla fall). Tysta och svala är de också.

Fast, du kör ju iof sli.. jag kommer nog bara ha ett kort.

Den Gigabyte kortet jag länka nu är det en windforce kort? För windforce var väl dem korten som har 3fläktar?
Blir lite osäker när det inte står windforce på inet.
Har någon lust att länka en gtx 670 windforce?

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/produkt/5409469/gigabyte-geforce-gtx-670-2...

är by far det mest prisvärda gtx 670 kortet, jag personligen gillar asus kylare lite mer men den är inte värd den prisskillnaden.

Visa signatur

Citera gärna

ASRock Fatal1ty Z77 | i5 3570K @ 4,4 Ghz - Phanteks PH-TC14PE | 2-Way Sli GTX 680 | 16 Gb Corsair vengeance 1600 MHz | OCZ ZX Series 1250W | SSD - 1x128 GB - 1x256 | 2,7 TB - HDD | Antec P280 | G500 | Qpad MK-80 | G35

Permalänk
Medlem

Zotac AMP! 2GB GTX 670 - Grym kylning och rejält överklockat från fabrik, går även att klocka lite till!

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1241927

Eller

EVGA GeForce GTX 670 4GB Superclocked - Något överklockad från fabrik, 4GB grafikminne = framtidssäker för de mest krävande spelen i höga upplösningar & maxade inställningar!

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1241904

http://www.inet.se/produkt/5409492/evga-geforce-gtx-670-super...

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom Rosa | MB: ASUS M5A99FX PRO R2.0 | CPU: AMD AM3+ FX-8120 @ 4,1 GHZ | CPU Cooler: Corsair H80i @2x Akasa Viper Fläktar | GPU: CrossfireX @MSI R7970 Lightning 3GB+HIS IceQ Boost Clock HD7950 3GB | Ram: Crucial DDR3 BallistiX Tactical 1866mhz 9-9-9-27 8GB (2x4gb) | PSU: Enermax Maxrevo 1200W | Hårddiskar: OCZ Trion SSD 480GB | Western Digital Caviar Black 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaksylt:

http://www.inet.se/produkt/5409469/gigabyte-geforce-gtx-670-2...

är by far det mest prisvärda gtx 670 kortet, jag personligen gillar asus kylare lite mer men den är inte värd den prisskillnaden.

Kör med windforce och det funkar riktigt bra. Tycker kortet är tyst.
I bf3 fungerar det riktigt bra med fin fps och inget lagg. har inte så hög upplösning 1080 gånger vad det nu är;) och instälning ultra, är iof "autoultra" så jag misstänker att spelet inte är helt maxat. Har inte kollat fps så mycket med dom få gånger jag har gjort det har det hoppat mellan 80 - 160 beroende på vad som händer.
Fasr det viktigaste är att spelet känns smidigt och det gör dt med det kortet.

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaksylt:

http://www.inet.se/produkt/5409469/gigabyte-geforce-gtx-670-2...

är by far det mest prisvärda gtx 670 kortet, jag personligen gillar asus kylare lite mer men den är inte värd den prisskillnaden.

Tack, jag ska nog fundera på denna istället för asus kortet nu

Skrivet av Macke93:

Zotac AMP! 2GB GTX 670 - Grym kylning och rejält överklockat från fabrik, går även att klocka lite till!

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1241927

Eller

EVGA GeForce GTX 670 4GB Superclocked - Något överklockad från fabrik, 4GB grafikminne = framtidssäker för de mest krävande spelen i höga upplösningar & maxade inställningar!

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1241904

http://www.inet.se/produkt/5409492/evga-geforce-gtx-670-super...

Jag kollade lite på amp kortet förut men har läst lite reviews om att man måste "repair" den först innan man använder den.
Vet inte om det är nå fabriktionsfel på den?
Jag kan egnetligen ingenting om grafikkort hur stor skillnad blir det om man har 4gb minne istället för 2gb?
Är det bara till så att man kan maxa inställningarna?

Skrivet av TheGiant:

Kör med windforce och det funkar riktigt bra. Tycker kortet är tyst.
I bf3 fungerar det riktigt bra med fin fps och inget lagg. har inte så hög upplösning 1080 gånger vad det nu är;) och instälning ultra, är iof "autoultra" så jag misstänker att spelet inte är helt maxat. Har inte kollat fps så mycket med dom få gånger jag har gjort det har det hoppat mellan 80 - 160 beroende på vad som händer.
Fasr det viktigaste är att spelet känns smidigt och det gör dt med det kortet.

oh, tack! Ska fundera starkt på gigabyte kortet nu istället. Kankse springer ut och köper ett idag
Jag har läst lite om något som kallas för whinecoil, har du problem med det kortet du har?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nadesico:

Hej alla!

Jag är ganska ny i datorbygge så jag ursäktar mig redan nu om det är något jag inte förstår:)

Jag har ett GTX 470 och är sugen på att uppgradera till en gtx670. Har kollat runt lite på olika modeller där man kan hitta grafikkortet för mellan 3500kr- 4300kr. Frågan är det Värt att lägga lite extra pengar på Asus gtx670 top versionen som har högre klockfrekvens eller räcker det med vilken annan gtx modell som helst? T.ex http://www.inet.se/produkt/5409469/gigabyte-geforce-gtx-670-2... Som är mycket billigare

Tack!

Har ett windforce 670 som klockar sig självt till 1137mhz

Visa signatur

PC# intel Core i5-3570k @ stock | Corsair H60 | MSI Z77A-S01 | Corsair Vengeance 8gb LP | NZXT HALE90 750W 80+ | Fractal Design R3 | SSD A-Data 120Gb+1TB Seagate Barracuda 7200RPM | Gigabyte och Gainward Gtx 670 SLI |

Permalänk
Medlem
Skrivet av nadesico:

Tack, jag ska nog fundera på denna istället för asus kortet nu

Jag kollade lite på amp kortet förut men har läst lite reviews om att man måste "repair" den först innan man använder den.
Vet inte om det är nå fabriktionsfel på den?
Jag kan egnetligen ingenting om grafikkort hur stor skillnad blir det om man har 4gb minne istället för 2gb?
Är det bara till så att man kan maxa inställningarna?

oh, tack! Ska fundera starkt på gigabyte kortet nu istället. Kankse springer ut och köper ett idag
Jag har läst lite om något som kallas för whinecoil, har du problem med det kortet du har?

Nej mitt kort är tyst som en mus....inget coilwhine vad jag hört iaf.

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Entusiast

Själv har jag Asus DC2T och jag vill ha det så tyst som möjligt, även när jag kör SLI i framtiden så då är det bra att kunna maxa fläktarna utan att höra dom in-game när man behöver kylningen

Men kortet kostar ju lite mer och Gigabytes kort är för tillfället det mest prisvärda och klockar som andra har sagt mycket bra

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar! Kommer nog köpa ett windforce kort istället för asus
Egentligen spelar jag mest starcraft 2 och då fungerar ju gtx 470 välidgt bra. Men har kommit i en såndär period när man får ryck och vill köpa massa nytt
Så är det nog nice med nytt kort när Guild wars 2 kommer och eventuellt om jag vill spela max pain 3 och alla nya spel ^^

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

EVGA har ju överklocknings garanti, man behöver bara registra kortet på deras hemsida.

Och en sak som TS borde tänka på är vilket sorts chassi du kommer ha kortet i. DC2 och Gigabyte korten har kylare som bara vispar runt luften i chassit, dvs de kommer inte blåsa ut varmluften av sig själv, så då kommer du behöva ett ventilerat chassi.

Annars så tycker jag ju att EVGA har bra kort då de kör med referens design på kylaren låter kanske lite högre i idle, men kommer aldrig kunna låta lika högt som DC2 eller Gigabyte's kort med öppen kylar lösning.

Iaf, här EVGA Helt i referens design
Eller
EVGA med större kretskort = bättre ström fördelning och annat jox (är inte så speciellt insatt)

Visa signatur

Kom ihåg att ''Citera" mig ifall ni vill ha svar

Intel i5-4460 | GTX 760 | MSI B85M G43 | Crucial Ballistix 8GB | Intel 335 SSD

Permalänk
Medlem

Kan varmt rekommendera Gigabyte 670 Windforce.Köpte ett förra veckan då jag tröttnade på mina 2x Radeon 6950 i CF. Crysis 2 flyter som en dröm, otroligt läckert med DX11+HighRes patches. BF3 flyter som smör med Ultra/High inställningar. Kör klockat, boost klocken går till 1202Mhz. Kör custom fancurve i EVGA precision x och kortet går aldrig över 58 grader. Blir ev ett till i framtiden, för lite feteSLI action:-) Köp säger jag bara!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av nadesico:

Jag kollade lite på amp kortet förut men har läst lite reviews om att man måste "repair" den först innan man använder den.
Vet inte om det är nå fabriktionsfel på den?
Jag kan egnetligen ingenting om grafikkort hur stor skillnad blir det om man har 4gb minne istället för 2gb?

Zotac AMP! kortets recension när dom måste "laga" det är säkerligen bara ren otur att dom fått ett defekt, har läst flertalet andra tester om det kortet och det har aldrig nämnts något om att det är trasigt i dessa tester, AMP! versionen låter något mer än Gigabyte Windforce & Asus DCII Top, dock är AMP! kortet omkring 10 grader kallare i load än dessa två

4GB minne behövs i dagens läge enbart om du kör trippla skärmar & högsta möjliga upplösning och extrema inställningar, så 2GB räcker till i princip allt om du kör på en skärm som de flesta !

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom Rosa | MB: ASUS M5A99FX PRO R2.0 | CPU: AMD AM3+ FX-8120 @ 4,1 GHZ | CPU Cooler: Corsair H80i @2x Akasa Viper Fläktar | GPU: CrossfireX @MSI R7970 Lightning 3GB+HIS IceQ Boost Clock HD7950 3GB | Ram: Crucial DDR3 BallistiX Tactical 1866mhz 9-9-9-27 8GB (2x4gb) | PSU: Enermax Maxrevo 1200W | Hårddiskar: OCZ Trion SSD 480GB | Western Digital Caviar Black 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av willaim:

EVGA har ju överklocknings garanti, man behöver bara registra kortet på deras hemsida.

Och en sak som TS borde tänka på är vilket sorts chassi du kommer ha kortet i. DC2 och Gigabyte korten har kylare som bara vispar runt luften i chassit, dvs de kommer inte blåsa ut varmluften av sig själv, så då kommer du behöva ett ventilerat chassi.

Annars så tycker jag ju att EVGA har bra kort då de kör med referens design på kylaren låter kanske lite högre i idle, men kommer aldrig kunna låta lika högt som DC2 eller Gigabyte's kort med öppen kylar lösning.

Iaf, här EVGA Helt i referens design
Eller
EVGA med större kretskort = bättre ström fördelning och annat jox (är inte så speciellt insatt)

Skrivet av siefer:

Kan varmt rekommendera Gigabyte 670 Windforce.Köpte ett förra veckan då jag tröttnade på mina 2x Radeon 6950 i CF. Crysis 2 flyter som en dröm, otroligt läckert med DX11+HighRes patches. BF3 flyter som smör med Ultra/High inställningar. Kör klockat, boost klocken går till 1202Mhz. Kör custom fancurve i EVGA precision x och kortet går aldrig över 58 grader. Blir ev ett till i framtiden, för lite feteSLI action:-) Köp säger jag bara!

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Macke93:

Zotac AMP! kortets recension när dom måste "laga" det är säkerligen bara ren otur att dom fått ett defekt, har läst flertalet andra tester om det kortet och det har aldrig nämnts något om att det är trasigt i dessa tester, AMP! versionen låter något mer än Gigabyte Windforce & Asus DCII Top, dock är AMP! kortet omkring 10 grader kallare i load än dessa två

4GB minne behövs i dagens läge enbart om du kör trippla skärmar & högsta möjliga upplösning och extrema inställningar, så 2GB räcker till i princip allt om du kör på en skärm som de flesta !

Det verkar som dem flesta gillar windforcen mer och den är billigare än amp! så det blir nog den
Jag kommer ha två skärmar och den tredje är till min min recievern (hemmabio). Så jag kommer inte köra tre skärmar för spel samtidigt.

Ny fråga!

När jag ska byta grafikkort måste jag avinstallera det gamla gtx 470? Eller är det bara trycka in nya kortet och uppgradera drivisarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av willaim:

EVGA har ju överklocknings garanti, man behöver bara registra kortet på deras hemsida.

Och en sak som TS borde tänka på är vilket sorts chassi du kommer ha kortet i. DC2 och Gigabyte korten har kylare som bara vispar runt luften i chassit, dvs de kommer inte blåsa ut varmluften av sig själv, så då kommer du behöva ett ventilerat chassi.

Annars så tycker jag ju att EVGA har bra kort då de kör med referens design på kylaren låter kanske lite högre i idle, men kommer aldrig kunna låta lika högt som DC2 eller Gigabyte's kort med öppen kylar lösning.

Iaf, här EVGA Helt i referens design
Eller
EVGA med större kretskort = bättre ström fördelning och annat jox (är inte så speciellt insatt)

Känns lite överdrivet med ventilerade chassie nojor... Har 2 fläktar inluft och en fläkt utluft (120mm) och några problem med värme har jag intw. Kanske är en Nzxt H2 ventilerad men det känns inte så då många andra har sextielva fläktar kors och tvärs....;)

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheGiant:

Känns lite överdrivet med ventilerade chassie nojor... Har 2 fläktar inluft och en fläkt utluft (120mm) och några problem med värme har jag intw. Kanske är en Nzxt H2 ventilerad men det känns inte så då många andra har sextielva fläktar kors och tvärs....;)

Jag råka ha en NZXT H2! Då bör det inte vara några problem

Permalänk
Medlem

Jag skulle köra på ett evga referens. Visst, ingen speciell kylare eller någon jättehög överklock men det skiljer ju ändå 5-800kr mellan det och de dyrare modellerna.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av nadesico:

Hej alla!

Jag är ganska ny i datorbygge så jag ursäktar mig redan nu om det är något jag inte förstår:)

Jag har ett GTX 470 och är sugen på att uppgradera till en gtx670. Har kollat runt lite på olika modeller där man kan hitta grafikkortet för mellan 3500kr- 4300kr. Frågan är det Värt att lägga lite extra pengar på Asus gtx670 top versionen som har högre klockfrekvens eller räcker det med vilken annan gtx modell som helst? T.ex http://www.inet.se/produkt/5409469/gigabyte-geforce-gtx-670-2... Som är mycket billigare

Tack!

Jag hade också ett GTX 470 och uppgradera för en vecka sen till Gigabyte GTX 670 WF OC. Vilken skillnad det är. Från ett jetplan till ett svalt och tyst kort som presterar. Du skulle slagit till när CDON hade swec-rea.. Fick det för 3k x)

Satsa på Gigabyte WF om du vill ha kvalité. Aldrig mer referensmodeller!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dajms:

Jag hade också ett GTX 470 och uppgradera för en vecka sen till Gigabyte GTX 670 WF OC. Vilken skillnad det är. Från ett jetplan till ett svalt och tyst kort som presterar. Du skulle slagit till när CDON hade swec-rea.. Fick det för 3k x)

Satsa på Gigabyte WF om du vill ha kvalité. Aldrig mer referensmodeller!

oh, jag missade den rean
Tack! För jag känner lite som att jag slänger kanske pengar på ett grafikkort som jag kasnke inte riktigt behöver.
Har precis varit bortrest och sen kommit hem och shoppat loss på hifiklubben haha.
Men det känns lite bättre nu när du skriver att det är stor skillnad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nadesico:

oh, jag missade den rean
Tack! För jag känner lite som att jag slänger kanske pengar på ett grafikkort som jag kasnke inte riktigt behöver.
Har precis varit bortrest och sen kommit hem och shoppat loss på hifiklubben haha.
Men det känns lite bättre nu när du skriver att det är stor skillnad!

Du kommer inte dra 60+ fps KONSTANT i bf3 (Ultra, 1080p). I eldstriderna kan det dimpa till 45.. men annars 55-70... Jag mekka om lite och kör en slags High-inställning där jag har ultra på texturer och high på allt annat. Då är jag alltid över 60. Om jag jämför det med 470'n som svettades vid medium så är det en jävla investering. Skönast är dock temperaturen. Idlar i 31° nu och i load åker den upp till... uhm.. inte kollat så noga, men 50-60 kanske. Mitt 470 hade 91° i load och lät som en dammsugare x)

Jag är toknöjd i alla fall (:

Permalänk
Medlem

Jag körde på DC2TOP när jag skulle välja. Visst, några hundralappar dyrare men eftersom mitt kort presterar bättre än vissa 680 nu efter klockning samt att tempen aldrig går över 60grader efter lite fantweak genom MSI afterburner så anser jag det som extremt värt.

Bara skita i två krogrundor så har man tjänat in pengarna

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dajms:

Du kommer inte dra 60+ fps KONSTANT i bf3 (Ultra, 1080p). I eldstriderna kan det dimpa till 45.. men annars 55-70... Jag mekka om lite och kör en slags High-inställning där jag har ultra på texturer och high på allt annat. Då är jag alltid över 60. Om jag jämför det med 470'n som svettades vid medium så är det en jävla investering. Skönast är dock temperaturen. Idlar i 31° nu och i load åker den upp till... uhm.. inte kollat så noga, men 50-60 kanske. Mitt 470 hade 91° i load och lät som en dammsugare x)

Jag är toknöjd i alla fall (:

På en höft samma som mitt DC2TOP, körde på 64 player CQ server med B2K kartorna och efter att ha kollat grafen i Afterburner så dippade jag som lägst till 53fps, men då är mitt som sagt lite klockat också.

Detta med 1080p på Ultra(inkl. 4xMSAA och 85 i FOV)

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Permalänk
Avstängd

Gigabyte 670 Windforce
klockar sig själv till 1150mhz och minnet går att blåsa upp till 7000mhz (+1000mhz)
grymt kort för pengarna
jag ska köpa ett till

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av nadesico:

Det verkar som dem flesta gillar windforcen mer och den är billigare än amp! så det blir nog den
Jag kommer ha två skärmar och den tredje är till min min recievern (hemmabio). Så jag kommer inte köra tre skärmar för spel samtidigt.

Ny fråga!

När jag ska byta grafikkort måste jag avinstallera det gamla gtx 470? Eller är det bara trycka in nya kortet och uppgradera drivisarna?

Windforce blir ett bra val!

Ja, du ska avinstallera dina gamla drivrutiner först, sedan installera gtx 670 som manualen säger, ladda hem de senaste drivisarna online är ett tips

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom Rosa | MB: ASUS M5A99FX PRO R2.0 | CPU: AMD AM3+ FX-8120 @ 4,1 GHZ | CPU Cooler: Corsair H80i @2x Akasa Viper Fläktar | GPU: CrossfireX @MSI R7970 Lightning 3GB+HIS IceQ Boost Clock HD7950 3GB | Ram: Crucial DDR3 BallistiX Tactical 1866mhz 9-9-9-27 8GB (2x4gb) | PSU: Enermax Maxrevo 1200W | Hårddiskar: OCZ Trion SSD 480GB | Western Digital Caviar Black 1TB