Finns många idioter i spelet och xvm skapar fler gissar på att han satt med xvm modden och xvm sa att han hade en viss % chans att vinna och han började QQa pga det. Har sett det förut att folk börjat klaga på att deras lag har bara en viss % vinn chans.
För den ovetandes så är XVM en mod som visar allas "effiecency rateing" som har blivit väldigt viktigt i spelet funkar som typ gearscore i wot, Dock om du skulle vara spelaren som spelar mer aggresivt gör mycket skada och håller fiende laget borta från din bas blir din efficency crap, Campar du i base och skjuter folk som cappar blir din efficency awsum då den ger mer för cap reset än för något annat, Och att cappa ger ganska mycket efficency det också.
Sen baserat på efficency så visar XVM hur stor chans du har att vinna varje runda och oftast är det bättre att inte veta detta då man får som en sjunkande känsla om man ser typ 5 - 30% chans att vinna som drar sedan ner laget.
Och jag tycker att xvm är rentav idiotiskt när den berättar på det sättet att pga dessa spelares efficency kommer ditt game gå åt skogen blah blah, Har några i klanen som älskar xvm och när man spelar med dom ibland så blir det "ah we gonna lose this" och dem blir helt nere och spelar skit, Men ändå har man många gånger lyckas vinna med "10% chans" så jag tycker det är lite dumt att lita på efficency och xvm för mycket då allt kan hända.
Jag vet att det finns många gånger då XVM har helt rätt och laget med alla "röda" spelare i gick och dog och man förlorade eller att när man hade ett lag med 3 lila spelare i vann man stort. Men xvm har inte alltid rätt!