Hög temp i load med gtx 670

Permalänk
Medlem

Hög temp i load med gtx 670

Har ett nyligen inköpt msi gtx 670 + arctic cooling accelero xtreme 3, som framtill dags dato har fungerat felfritt. Jag monterade den nya kylaren då jag inte var nöjd med referenskylaren eftersom den förde ett djävla liv och detta gjordes i lördags. låg på stabila 29 grader i idle, och 55 i load, men idag när jag startade datorn och skulle spela crysis 2, så steg tempen till 90-100 grader i load, när jag kom in i menyn. Jag kör med senaste drivrutinerna från nvidia. Övrig spec på min dator är följande:

i5 ivy bridge 3570
16 gb ram
antec khuler 620
corsair tx 750
asus p8z77 LX

Det känns inte riktigt bra. Kör med afterburner med fläkten inställd på max hela tiden. Bifogar bild

http://www17.speedyshare.com/QWGa5/download/Temp.jpg

Permalänk
Hedersmedlem

Har du monterat kylaren själv? Kolla så att den inte glappar / sitter löst.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Ska ta loss den och kolla, jag monterade den själv, möjligt att jag gjorde något galet, dock så borde väl det märkas direkt? datorn har stått på sedan lördags. Det är möjligt att jag har överdoserat med kylpasta, ska ta och rengöra den för säkerhets skull när jag ändå tar ut den.

Permalänk
Medlem

Jag har en Accelero Xtreme Plus 2 på mitt GTX580 och den är så överlägsen alla andra kylare på marknaden så då tvivlar jag på att du gjort rätt vid monteringen.

Visa signatur

Corsair 800D | Asus Maximus IV Extreme-Z | Corsair Vengeance 8GB 1600mhz | Intel i5 2500k @ 4,3ghz | ASUS GTX670 DCUII | BenQ XL2410T 120hz | Corsair AX 1200W |

Permalänk
Medlem

Mycket riktigt hade jag felmonterat det. Valde fel distanser. Nu är jag nere på en bättre nivå.

Skickades från m.sweclockers.com