Permalänk

med 1243.52 som värde i den uträknaren får man vara nöjd med att klassas som en bra spelare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cybertsen:

Hoppas kunna få ett "second opinion" gällande Panther 2.

Har nu elitat min Panther 1 och funderar att gå vidare till P2.an.
Spelade P1.an främst som sniper men kände aldrig riktigt att det var en rolig vagn.

I samma tier som P2.an kör jag sedan tidigare T-44 - en vagn jag verkligen tycker om. Håller även på att forska mig fram till M26 Pershing.

Mitt problem är alltså att det aldrig "klickade" mellan mig och min Panther 1...

• Hur är det med Panther 2 - blir den roligare/bättre än Panther 1?

• Jämfört med T-44 (eller M26 Pershing), blir man bara besviken på Panther 2?

Vanliga Panthern har en intressant ping kannon, 75mm L/100. Grym pen men helt värdelös damage men snabb RoF.
Gjord utav pappkartong och den börjar brinna mer än sällan, om inte annat blir man ammo rackad. Ytterliggare en tysk tank som inte alls gör sig rättfärdig rent historiskt.
Kändes seg att köras när jag tog mig förbi den mot Panther II, på den tiden fanns inte clutch braking t ex.

Panther II är helgrym (med extra moduler, 100% crew och all skrot dom vill kränga på dig genom research) bara man kör "sniper eller peek-a-boo och inte börjar "tanka" damage. Utan man ska vara den där irriterande myggan som ingen får tag i. Då lyser den som solen.
Enda spettet i den maskinen är dess låga alpha damage i långa 88'an, samt dålig armor.

E-50, där bli allting bara bättre och sen kan man dinga lite skott. Tar man sikte på att brawla till ett bra ställe för att tvärnita deras heavies osv att komma till position vid start, så kan man spika hem matchen på 2min.
E-50m WG Ed. testade jag lite i betan och den har en grym kannon men saknar DPM. Groteskt ful i jämnförelse med vanliga E-50.

Sixth sense är rekommenderat att man fixar först enligt mig iaf på tyska meds i och med deras stora och höga profil och dåliga camo values. Tyska meds gillar att bli one shottade av arty när dom knackar på från ovan så tänk på det där med position.

1426 har jag, dock är det väl skrapat ihop ända nerifrån tier 1 kan jag tänka mig.
Win/loss ratio är ganska ointressant. Vad man har för hit ratio och skada totalt per match kan vara intressant. För mig som lirar mest ensam så kan jag ju inte påverka utgången helt själv även om jag nu vore super bra på något sätt. Även fast man lirar i kompani så kan det ju gå dåligt. Speciellt efter några WoT öl. D:
http://wot-dossier.appspot.com/ är bättre för att kolla hur det har gått för en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Vanliga Panthern har ...(text)... gått för en.

OK, får nog prova Panter II:an.

http://wot-dossier.appspot.com ... inte bra ... ser nu att jag tillbringat förvånansvärt mycket tid i vissa av vagnarna
I övrigt, intressant verktyg...

Permalänk

T-44 och pershing är rätt kul att köra, jag har inte testat panther II men den är väl mer en sniper än dom andra 2.

Visa signatur

ROG Strixt Z390-H | Intel I9-9900k | MSI RTX 2080ti | Corsair RM850W | Kingston HyperX DDR4 3200MHz 32GB | ASUS PG349Q | Corsair MP500 M.2 SSD | Kingston HyperX SSD | Samsung SSD 850 PRO |

Permalänk
Medlem

föredrar pershing före panther 2 alla dagar i veckan.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

I mitt tycke så meds på hög tier...

Jänkarna kan utnyttja terrängen bäst av alla helt klart. Har nog kanske bästa allround meds på t8 plus.
Ryssarnas, med erfarenhet från Type 59'an så ska man vara med hela tiden i matchen och flanka eller vänta på en bredsida för att diska ut damage. Gillar inte riktigt deras lågprofil tanks även om det nu ger fördel i olika lägen. Saknar själv cirka 50k exp till T-44.

Franska, hit'n'run. Avlasta sitt revolver magasin på nån ensam stackare gör en ganska glad. :b Jag har en Bat Chat men hann inte mer än skaffa den så kom den där olidliga nerfen som gjorde att man knappt kunde skjuta nånting ifall man stod lite lätt i snedbana uppåt. Mja, sen var det ju lite annat. Nu är det ju tier 10 meeen, har inte satt in mig riktigt i den.
Tyskarnas, har jag redan lullat om i tidigare post. Ah, förutom att E-50 kan också användas som en murbräcka med hjälp från spall liner och crew skills eller utan för att ramma sönder tanks. Maus, E-100, T-95 och kanske E-75/vk45 är lite för tunga för att köra dansk skalle på men, resterande är illa ute om du kommer i 50 blås.

EDIT: I princip så ska man försöka satsa på en medium som passar ens spelstil.

Permalänk
Medlem

Sugen på att börja med TD igen vilken nation är roligast där? (ej franska då jag har så många franska tanks redan) På ryska trädet har jag fram till su85 (som jag aldrig blev riktigt vän med då den hade kass pricksäkerhet) sen är det inte så mycket TD grejer upplåst för min del skall jag fortsätta där eller är de andra nationernas vettigare?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

prova amerikanska turret TDs, hade en kannon match med M18 Hellcat igår
Har T30n som gör bra med skada men som inte tål något alls, hoppas på T110E4.
Hmm fick 1615,18 i rating, konstigt med tanke på att jag inte campar bas eller capar så mycket.
Nickar Xrusade...

Permalänk
Medlem

M18 är kul att köra, man kunde kanske önska sig en lite värre kanon, men å andra sidan har man en satans fart när man omgrupperar. M18 är den roligaste TD att köra tycker jag iaf.

Permalänk
Medlem

Håller med om att m18 är rätt kul, dock tål man inget och lite damage. Har inte lärt mig riktigt hur man kör den. Men det bästa är att hålla sig lite bakom alla andra (och fly om den fronten förloras).

Har inte provat andra TD från andra lag, men torn känns som bättre än att men blir av med bandet och kan inget göra.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Det där effiency-verktyget räknar ju lite märkligt måste jag säga. Jag antar att den effiency som syns i t.ex. XVM är ens medeleffiency? Lite orättvist för dem som spelar mycket med low-mid tiers utöver hightiers. T.ex så har jag runt 2300-2400 med min IS-7 samt IS-4 men en bra bit under 1000 med mina lägre tanks..

Om jag ska ge mig in i medium tier-8 debatten så har jag erfarenhet av T-44 och Pershing. Dock körde jag T-44 innan den fick tillgång till den kanon den har nu, men trots det så tycker jag den är riktigt trevlig. T-44 har bättre armor än Pershing, medan Pershing har mycket bättre gun-depression som underlättar oerhört, speciellt mot T-44 som har i princip noll.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | RTX 4070S | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Ser du det via XVM eller går det att kolla på sidan som angavs?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krucix:

Ser du det via XVM eller går det att kolla på sidan som angavs?

Jag kör med XVM in-game och har där 1500. I sidan som länkades kan man se effiency för alla tanks och massa annan nyttig info.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ok, får studera den närmare och se vilken tank det är som drar upp reps drar ner.
Men som du säger så drar högre tier tanks säkerligen upp rating.

Permalänk
Medlem

Crap, sänkte mig till 1613 igår tydligen :/

Permalänk
Medlem

VK 3601(H) är den absolut trevligaste tanken jag har kört än så länge, den passar min spelstil prefekt.
Annas är KV1 med HE kanonen mycket rolig att köra, och det är rätt kul att 1shot ramma lowtier fiender.

Om nån har lust att köra lite plutoon med t5-7 så lägg till mig!
/ludde

Permalänk
Medlem

Ok det låter som jag bör satsa på Aerikanska Turrent TD trädet altså?

Skrivet av Minimupp:

VK 3601(H) är den absolut trevligaste tanken jag har kört än så länge, den passar min spelstil prefekt.
Annas är KV1 med HE kanonen mycket rolig att köra, och det är rätt kul att 1shot ramma lowtier fiender.

Om nån har lust att köra lite plutoon med t5-7 så lägg till mig!
/ludde

Fixat.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cybertsen:

Hoppas kunna få ett "second opinion" gällande Panther 2.

Har nu elitat min Panther 1 och funderar att gå vidare till P2.an.
Spelade P1.an främst som sniper men kände aldrig riktigt att det var en rolig vagn.

I samma tier som P2.an kör jag sedan tidigare T-44 - en vagn jag verkligen tycker om. Håller även på att forska mig fram till M26 Pershing.

Mitt problem är alltså att det aldrig "klickade" mellan mig och min Panther 1...

• Hur är det med Panther 2 - blir den roligare/bättre än Panther 1?

• Jämfört med T-44 (eller M26 Pershing), blir man bara besviken på Panther 2?

Skaffade själv nyligen Panther 2 (igen, hade den även i beta, måste ju nu även skaffa den sista av Meds), det är lite blandad kärlek. Den är pricksäker och snabb om man hittar en fin backe att få upp farten i. Nackdelen är annars att den sällan kommer upp i hastighet samt att den känns otroligt vek (även om den inte är pershing vek), dock med vinklad front emot Fi så kan skotten studsa en del.

Dock hade jag grymt kul med panther 1 även om den också lider av samma problem så var det en grymt rolig sniper när man fick tillfälle att spela den som den som sig bör.

T-44 håller jag med dig om, den var riktigt kul och fortfarande en av de tanks som jag har högst Win % i, iofs lite beroende på sällskapet

Som en sidoparentes så tycker jag däremot att T-54 och Type59 har blivit alldeles för lätta att penetrera, numera går även skott från Tier7 igenom front om man inte är ordentligt vinklad (eller om de helt enkelt är dåliga skyttar).

Permalänk
Medlem

Härligt! Stod med min T-50 i bra spott-läge och sa att jag inte flyttar mig när de bad mig eftersom jag ansåg mig redan stå bra. Då blev jag TK-ad istället. Ibland är det väldigt upplyftande detta spelet.

Permalänk
Medlem

Har en fråga till er.
Hur fungerar detta med crew träning egentligen.
Byter jag från en tank till en annan blir statsen röda samt de går ner med 25%. bygger de upp sig igen sedan eller vaddå?
Byta mellan olika nationalitet funkar inte vad jag förstår. samt man skall ha med crew till meds etc.
Snälla ge mig en ingående förklaring på detta om någon vet. wikin tycker jag inte hjälper mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Har en fråga till er.
Hur fungerar detta med crew träning egentligen.
Byter jag från en tank till en annan blir statsen röda samt de går ner med 25%. bygger de upp sig igen sedan eller vaddå?
Byta mellan olika nationalitet funkar inte vad jag förstår. samt man skall ha med crew till meds etc.
Snälla ge mig en ingående förklaring på detta om någon vet. wikin tycker jag inte hjälper mycket.

Du måste träna om dem.
Via crew tabsen och det finns 3 alternativ för "retraining" 80 90 och 100%.
80% är gratis.
90% kostar credits.
100% kostar guld.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Du måste träna om dem.
Via crew tabsen och det finns 3 alternativ för "retraining" 80 90 och 100%.
80% är gratis.
90% kostar credits.
100% kostar guld.

Dvs sec skill blir helt nollad också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Nej, bara Första. t.ex Driver är 100% med 100% repair och 95% Clutch breaking -> träna till nästa tank -> 90% med 100% repair och 95% clutch breaking.

Afaik.

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS RX7800XT TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Bara grund skillen blir dragen till 80 90 eller 100% beroende av val, Allt annat blir kvar på whutever det var.
Och alla skills funkar som vanligt även fast crewn är på 80% - 100%.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

type 62 blir ny kinesisk premium light.. blir garanterat ett köp

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidas:

type 62 blir ny kinesisk premium light.. blir garanterat ett köp

hmm kanske skaffar den behöver en pengamaskin För t. 59 än är rätt bra ekonomi i eller ?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

hmm kanske skaffar den behöver en pengamaskin För t. 59 än är rätt bra ekonomi i eller ?

Skickades från m.sweclockers.com

jo, det är den. Dock är den derfad och den drar in mindre pengar nu. Utan prem i en match som går halvbra blir det oftast 20k-40k och i sällsynta fall över 50k (men tycker dom har ändrat mer sen dom två senaste patcherna för man får inte lika mycket pengar). Har i för sig inte kört så hårt med den det senaste.

type 62 kan vara bra tills någon/några tycker den är overpower som type 59 var.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Uj vad man ser fram emot 8.0. Fysiken verkar ju otroligt rolig och till viss del verkar den nya grafiken trevlig, även om jag personligen gärna drar ner inställningarna så att jag ser bättre.

http://www.youtube.com/watch?v=hTYtOe_fru4&feature=player_emb...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

En fråga till alla erfarna WOTare.

Spelade betan men har i princip inte kört det sen dess fram till denna vecka då jag vart lite sugen och införskaffade mig premium igen:).

Har väldigt stora problem med dem två träden jag går nu och undrar vad man skall köra för att få tankar som är dugliga till nånting för just nu är jag minst sagt besviken på hur underpowered träden jag gått är och vad jag läst mig till blir det inte bättre förns tier VII =/.

Kör franska medium, är på amx40 och det måste vara den slöaste tanken i spelet, gör ingen skada heller inte ett dugg roligt.

Kör även ryska TDs och har en SU85b som inte tål nånting, har halvkass accuracy och blir helt överkörd av HTs på samma tiers.

Vad är bra att köra för att inte bli less på en gång? (letar inte efter träd med 1op tank utan bara nått där dem flesta tanks klarar sig hyffsat)

Visa signatur

1.r4 - SSD 80GB - Raptor - Asus dc2 770 - AX850 - Vengeance 8gb - FX-8350 som hatar OC -corsair h110
2. PHII X3 - Gtx260 - SP 850W - WD Caviar black - Crucial 8gb
Ipad3, Lumia 920, Wii U, ps3, SGS3

Permalänk
Medlem

Du skulle nog ha kört tvärt om, dvs franska TDs och ryska meds
Nej men skämt och sido så blir inte Franksa meds roliga föränn tier V nu med nya ELC AMX.
Ryska TDs har ofta mycket at skjuta med men sämre acc så du får vänta tills du får upp din crew på högre skilll för att du ska träffa bättre.