Funkar det med minna andra komponenter?

Permalänk
Medlem

Funkar det med minna andra komponenter?

Hej!

Min dator börjar bli lite ringrostig, så jag ska skaffa ett nytt grafikkort. Jag har tittat på XFX Radeon HD 7870 2GB GDDR5 (http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=745860&CKS=PCW#extra) ... (Eller har någon något annat bättre allternativ så berätta gärna:) )
Jag hade velat få upp grafiken lite på BF3, någon som vet hur mycket jag kan få upp den ? Just nu kör jag på 800x600, och jag kan inte se vilken lvl folk är i =/
Men isåfall är frågan då om detta grafikkortet passar till minna andra komponenter.

Moderkort: Asus P5QPL-AM, G41, SOCKET-775 mATX, DDR2, GbLAN, PCI-EX(2.0)x16.

Processor: Intel core# 2 Quad Q8300 Quad Core, 2.5Ghz, Socket 775, 4MB, 95W.

Ram-minne: Corsair TWIN2X PC6400 DDR2 4GB kit CL5 kit W/2x 2GB XMS2-6400 dimm s, CL5-5-5-1.

Nätaggregat: Chieftec Super Series 650W PSU ATX 12V V2.3, 80 plus, Modular, 1x 6pin+.

Eller jag skulle kanske behöva byta ut något av de delarna också ?
Jag vet att jag har lite ram minne, men det enda problemet med det är väll att jag får starta om datorn då och då ?

Tack i förhand för hjälpen!
MVH Joel!

Permalänk

nej grejerna passar inte! du måste ha 2 stycken 6 pins kontakter från nätaggregatet, men i vilket fall som helst kommer du bli flaskad av CPU:n.

Permalänk
Medlem

Okej Tack så mycket för hjälpen!
Då får det bli nya saker av de också

Permalänk

De finns adaptrar så du kan få en 6pin kontakt till. Brukar följa med korten. 650w ska klara de kortet utan problem. Det kommer flaska, absolut. Men folk överskattar flaskhalsar. Sen om moderkort o cpu stödjer de så kan du klocka cpun. Då kommer flaskhalsen o minska. Sj kör jag ett hd7950 med en q6600@3.2ghz o de va ett väldigt lyft från mitt 9800gtx. De flaskar, men tkr de är värt de

Skickades från m.sweclockers.com