Codemasters avslöjar Grid 2

Permalänk
Medlem

För arkad håller jag mig till trackmania 2

Visa signatur

4770k | GTX 760 | 32GB Dominator platinum 2133MHz | OCZ Vertex 4 256GB | Dell U3011 | Asus MG279Q

Permalänk
Skrivet av Superlight:

Äntligen! Visste dock redan att det skulle annonseras snart men frågan var bara när de skulle göra det.
Synd att multiplayer delen är borttagen på ettan annars hade jag fortfarande spelat.

Finns ju alternativ, tex Tunngle att lira över. Brukar finnas lite spelare att lira med. Inget olagligt heller, blir ju "lan" över internet bara.

Visa signatur

ASUS P8Z68-V | Intel i7 2600K @4,5GHz | Corsair VENGEANCE 1600MHz 2x4GB | GTX570 DC2 | Systemdisk: WD Black 500GB 6.0Gbit + OCZ Agility 3 60GB med SRT | Dell U2711 H-IPS 2560x1440 | Corsair 550w| Antec P280 | ASUS Essence STX -> H/K 970 + Dynavoice M-65 & Denon AH-D1100 | Övrig hårddiskplats: 2xWD 1TB + WD 640Gb & 1TB Hitachi | Driving Force GT & Xbox 360 controller

Permalänk

Fint! Ettan var riktigt snyggt och hade en härlig känsla!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

gött. Har alltid gillat kategorin bilspel, men Grid var den första gjorde att jag verkligen såg på kategorin på ett helt annat sätt. Efter det har jag alltid kikat lite extra på kommande bilspel - Grid, Dirt 2, Dirt 3 och NFSHP hör till favoriterna, så klart att jag kommer sikta in mig på Grid 2 också!

Rewind funktionen var ju smått genialisk. Visst den kan kännas billig i vissa fall, men faktum är att det helt klart mest frustrerande med bilspel är att ett enda litet misstag kan sabba ett 15 minuters race och i praktiken förstöra roligheten i ett spel - not so much sedan Grid

Permalänk
Medlem

Trevligt! GRID är utan tvekan det man har spelat mest, speciellt driftingen, helt underbar känsla med en G27.
Hoppas verkligen att dom inte fuckar upp detta nu, se bara hur det gick för need for speed serien, gick utför efter underground 2.

Permalänk
Medlem

Härligt! Ettan var grym så nu har jag stora förhoppningar! Codemasters spel har alltid varit favoriterna i kategorin bilspel

Visa signatur

MSI Z270I :: Intel Core i5 7600K :: Corsair Vengeance LP 16GB :: Samsung 960 EVO (m.2) :: MSI GeForce 1070 OC
Inet fraktfritt

Permalänk
Permalänk
Medlem

Första var bra, hoppas detta är bättre

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Kan inte tänka mig att det är förrenderat utan det är väl ingame? EGO-motorn bör kunna spela upp det där. Jag har spelat Dirt 3 både på xbox och på PC och xbox versionen motsvarar väl low på PC. Dirt 3 ser riktigt bra ut på högsta på PC så jag förväntar mig att Grid 2 kommer ha den nivån av grafik ingame.

Permalänk
Medlem

påminner mig om burnout

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk

Trevligt ! har väntat ett tag på uppföljaren av 1an. Kom ihåg att jag var väldigt nära på klara ettan någon bana kvar och så sista varvet så for jag in i en kant och förlorade, någon dag senare kom jag på att man kunde spola tilllbaka....

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dispersion:

"GRID 2 won’t feature a cockpit view – Codemasters claims that only the 5% of racing gamers use it" Saaay whaaat? alla jag känner använder det och det ger ju 210% bättre känsla. Jag fattar fan inte hur man kan spela bilspel med "3rd person" vinkel.

Permalänk
Skrivet av zabera:

"GRID 2 won’t feature a cockpit view – Codemasters claims that only the 5% of racing gamers use it" Saaay whaaat? alla jag känner använder det och det ger ju 210% bättre känsla. Jag fattar fan inte hur man kan spela bilspel med "3rd person" vinkel.

mm ricktigt segt kör ochså mellan cockpit och huv beroende på om det är för mycket bröte i bilen eller inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av zabera:

"GRID 2 won’t feature a cockpit view – Codemasters claims that only the 5% of racing gamers use it" Saaay whaaat? alla jag känner använder det och det ger ju 210% bättre känsla. Jag fattar fan inte hur man kan spela bilspel med "3rd person" vinkel.

Tråkigt för er som gillar den vyn, tydligen kan man inte få allt.
Tillhör dock inte de "5%" som kör cockpit-vyn, gillar hood och bumper mer, 3:e person vyn förstår jag inte heller hur man kan spela i.

Permalänk
Medlem

Äntligen! Säger som många andra, 1:an var ju extremt skoj, bra grafik och känsla.

Det där med ingen cockpit view verkar ju väldigt skumt, tror nog att det vore konstigt om det inte ändrar
sitt beslut.

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk

Nice, kul med en ny "halv simulator". Tröttnat på allt annat just nu

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Detta kan bli riktigt bra, gilla första grymt mycket.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Grid är mitt absoluta favorit spel då det kommer till bil spel ^^

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem

Var överlycklig tills jag läste det om cockpitview, riktigt tråkigt då jag tyckte om den i första

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av zabera:

Jag fattar fan inte hur man kan spela bilspel med "3rd person" vinkel.

Skrivet av Coke_Smurf:

3:e person vyn förstår jag inte heller hur man kan spela i.

Då jag gillar 3:e persons-vy så kan jag iaf förklara vad jag gillar, och det är att få se bilen göra allt jag ber den göra. Bilar är ju inte bara till för att köras, vissa av oss gillar att se dem in action också.
Sen kan väl sägas att jag tycker man får bättre uppsikt över vad som händer rent generellt, ogillar att vara låst till att bara se vad som händer rakt framför bilen i cockpit view.

Sen hänger det ju lite på vad det är för spel också. Är det simulator som spelas med ratt så känns cockpit/hood/bumper vettigare, men är det mer arkad som kan spelas med tangentbord eller gamepad så är det 3rd person som gäller.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Tycker körkänslan är så stel och tråkig i Grid 1. Jag gav aldrig spelet någon större chans. Varför kommer det aldrig ett spel liknande Gran Turismo eller Forza Motorsport till pc. Där man lagt ner stor möda på variation och framförallt en realistiskt körkänsla istället för alla överdrivna effekter. För mig så lever bilspelen på pc oftast mest på hemmamoddare som kan skapa lite variation.

Toca 3 var nog sista bra bilspelet som Codemaster gjorde enligt mig.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Skrivet av Coke_Smurf:

gillar hood och bumper mer.

bumper är favorit så länge man ser analog mätare (helst båda om spel har de så) i mitten av bilden är mums

Visa signatur

cm HAF 922|x6 1090t @3.7ghz|noctua NH-C12P SE14|8gb xms3 1600 cl9|asus M4A89TD pro|HIS 7970|240gb SSD|samsung 840 500gb avlastar C:\|2x2tb till annat|HX 750watt|AOC U2868PQU|TTbord MX svart mus mx518. MammaPappaLådda overkill :D >>>P8H77-I> i5 3450-S @2.8>XMS3 8gb>HIS 7850 2gb<overkill.>CX430watt>noctua NH-L9i>intel 320 80gb>Bitfenix liten.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xinux:

Nu är det ju dock möjligt att även om det är ovanligt, så kan det vara bra grafik på PC ändå
Någon som vet hur det var med första spelet på den punkten?

Tycker alla i Codemasters bilspel ser likadana ut grafikmässigt Matt och liksom döda färger Svårt och förklara.

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

Va

Skrivet av igelkotte:

Tycker körkänslan är så stel och tråkig i Grid 1. Jag gav aldrig spelet någon större chans. Varför kommer det aldrig ett spel liknande Gran Turismo eller Forza Motorsport till pc. Där man lagt ner stor möda på variation och framförallt en realistiskt körkänsla istället för alla överdrivna effekter. För mig så lever bilspelen på pc oftast mest på hemmamoddare som kan skapa lite variation.

Toca 3 var nog sista bra bilspelet som Codemaster gjorde enligt mig.

Undrar om du inte blandar ihop spel här Grid är absolut inte stelt, första gången jag starta spelet så kände jag att det här är kul. Forza å Gran T i all ära dom e nice men dom är så oförlåtliga och sladda går ju knappt alls ens som duktig amatör, är man inte smått en nolifer i dom spelen så har man inte en suck online medans Grid bjuder på lika villkor (nästan) man kan ju välja mellan automat eller manuell vilket gör en del.

Visa signatur

I ate a clown once, he tasted funny :)

MB: Asus X99-A, GPU: Asus GTX980Ti, CPU: Intel 5820K, Ram: 16GB 2666Mhz, Ljud: Sound Blaster Z, Skärm: ASUS VG278H 120Hz., Datakunskap:Amatör

Permalänk
Permalänk
Avstängd
Skrivet av RzrTrek:

Förr i tiden var Codemasters bäst på att skapa rally och racingspel, men idag är de helt värdelösa. Men låt oss nu istället hoppas på att spelat inte floppar lika mycket som DiRT-serien (inkl. Showdown) där hela spelserien snabbt kom att konverteras till ett X-Games baserat spel, där man helt valt att fokusera på Ken Block istället för rally legenden Colin McRae som spelet egentligen bygger på och från videon att döma så lär det bli en mega-flopp om de inte tillför något som redan inte exciterar i racing universumet, kanske lite från WipEout(+1) men det är en annan historia!

Håller med, men är ändå tacksam för all grafikgodis de ger oss PC spelare.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk

Äntligen, som jag har väntat. Roligaste bilspelet som gjorts på senare tid (Grid). YAY!

Visa signatur

Gigabyte EX38 DS4 :: Intel Core 2 Duo E8400 3GHz :: Reaper PC8500 2x2GB :: Gigabyte Crossfire ATI Radeon HD4850 :: 1,35TB HDD :: Soundblaster Audigy 2 ZS

Permalänk

Körde 1an mycket med gamepad, men upptäckte snabbt att det blev slängigt då jag bytte till ratt.

Får se om det kan knäcka NFS Shift med Polish tyre mod och overhaul mod-fysik, men skulle inte tro det.

Permalänk

MYCKET efterlängtat

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Avstängd

Trevligt!