Göra min iPad redo för universitetet

Permalänk
Medlem

Göra min iPad redo för universitetet

Hej,
Ska börja universitetet nu i slutet på augusti och min bärbara dator jag tänkt använda vid föreläsningar etc börjar sjunga på sista versen. Därför tänkte jag att det vore en bra idé att använda min iPad(gen3) istället för den.
För tillfället använder jag den endast till airplay och vid resande så har ingen koll på vad som kan behövas köpa till för att göra den redo för universitetet.

Så nu söker jag tips på appar, tangentbord och allt annat.

Tanken är alltså att använda den för att göra anteckningar etc för att sedan föra över till min PC.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Ordbehandlaren Pages använder jag alltid när jag har min iPad ute på "fältet", t.ex. vid självstudier i biblioteket. Den funkar väldigt bra att anteckna på under föreläsningar också.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

iStudiez Pro för att hålla koll på scheman, klasser, betyg m.m. Lätt värt sitt pris! Går även att syna med iPhone.

iTunes U. Egentligen inte till just för studierna, men det finns mycket kul att lära sig där!

Permalänk

Pages, dropbox och ett tangentbord (typ, http://store.apple.com/se/product/MC184S/B/apple-wireless-key... ). Då kan du anteckna i pages, slänga in i dropboxen, öppna i din dator! Det enda jag behöver iallafall!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Pages synkar med icloud så det är nice att ha. Kan du komma åt dina dokument i vilken webläsare som helst genom att logga in på icloud.com.

Permalänk
Medlem

Då blir det ett köp av pages direkt. Tack så mycket
Är det någon av er som har ett tips på ett riktigt stabilt cover? Känner att Apples egna faller ihop lite lätt.

Permalänk
Medlem

Adobe reader funkar fint för att highlighta, kladda och skriva kommentarer i pdf filer - vilket du kommer läsa många av

Permalänk
Medlem

Nu känner jag mig gammal, själv hade man papper och penna.

Om du skall läsa ngt med formler eller liknande se till at du kans kriva in sådana, vet inget om apple så kan ej tipsa om ngt specifikt tyvärr...