Strömavbrott, vad gör ni?

Permalänk
Medlem

Strömavbrott, vad gör ni?

Undrar vad ni clockare gör när det är strömlöst, hur underhåller ni er? Eller gör ni som jag, stirrar in i en svart skärm?

Tips sökes!

Ps: Vi är två som lanar!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tja ta en tupplur,lira på guran eller nåt annat som inte kräver ström,gå ut och fota,läsa bok/tidning tex.

Permalänk
Medlem

Inträffar aldrig.
Däremot så har det faktiskt varit riktigt mysigt de få gånger det har inträffat. Speciellt på vintern med värmeljus och stormkök :). Nu snackar vi dock ej avbrott i flera dagar eller veckor p.g.a några nedblåsta ledningar t.ex. Utan max 1 dag.

Permalänk
Medlem

får aldrig stömavbrott
ni får dra fram ett yatzy

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Skrivet av Brusarn:

Undrar vad ni clockare gör när det är strömlöst, hur underhåller ni er? Eller gör ni som jag, stirrar in i en svart skärm?

Tips sökes!

Ps: Vi är två som lanar!

Skickades från m.sweclockers.com

Elverk såklart, jag har två stycken en portabel 2 KVA och en lite större på runt 30KVA.

Som jag en gång påpekade till några bekanta när de talade om några som hade varit utan ström i en vecka, det är väl inget, förra veckan var jag utan fast internet i två hela dagar och de utan ström skulle allt veta hur det kändes att vara utan internet!

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Sitter i felanmälan för strömavbrott, många gör tydligen inte så mycket mer än att bli sura som satan och mer än gärna kallar oss på kundservice för en massa härliga saker!

Själv då har jag bara haft ett avbrott på 10 sek då jag bor mitt i stan

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem

Ett elverk kanske inte vore helt fel! Strömmen kom lyckligtvis tillbaka, så nu gibbar på igen!

Permalänk
Medlem

sätter mig och fortsätter surfa på telefonen.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Börjar kallsvettas och vaggar fram o tillbaka i stolen.

Permalänk
Entusiast

Jag gräver fram en ficklampa ur skrivbordet och lägger mig och läser en bok. Tar det längre tid hittar jag någon att spela spel med. Händer att jag bara sitter och njuter av tystnaden också.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Lätt & bekväm LED-pannlampa på (om det är mörkt, inte annars ) & fram med en bok.
Går ut & fotar lite, tar en sväng på crossen, eller HD:n, promenerar o.s.v.

F.ö. har jag alltid min laptop full-laddad (~6h) & den har även egen 3G-internetlina, så ..

Permalänk
Medlem

Då kör man laptoppen och telefonen som modem Räcker i några timmar iaf utan problem

Permalänk
Medlem

Man borde kanske fundera vad det är man gör med sitt liv när man känner så här inför ett strömavbrott.

Det finns massvis med saker man kan göra bara man går utanför dörren, är det dåligt väder så spela lite strategiska sällskapsspel, läs boken du funderat på att läsa, eller påbörja det där projektet med att bygga den där saken eller riva ut den där gamla garderoben eller dylikt. Sex är inte en helt tråkig idé heller, fast är man två grabbar så kanske man känner för något annat. Kör ett träningspass eller stimulera hjärnan med någon utmaning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Man borde kanske fundera vad det är man gör med sitt liv när man känner så här inför ett strömavbrott.

Det finns massvis med saker man kan göra bara man går utanför dörren, är det dåligt väder så spela lite strategiska sällskapsspel, läs boken du funderat på att läsa, eller påbörja det där projektet med att bygga den där saken eller riva ut den där gamla garderoben eller dylikt. Sex är inte en helt tråkig idé heller, fast är man två grabbar så kanske man känner för något annat. Kör ett träningspass eller stimulera hjärnan med någon utmaning.

Rätt svårt att göra saker som kräver 2 personer om man är ensam

Permalänk
Medlem

Tja. Sover ungarna ökar chansen för tillökning stort

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Rätt svårt att göra saker som kräver 2 personer om man är ensam

Man kan göra det mesta där på egen hand också.

Permalänk
Medlem

Tja, jag har en UPS, så datorn fortsätter snurra. Jag kan således fortsätta göra saker som inte kräver internetuppkoppling, eftersom min ISP inte har batteribackup på sin utrustning.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Drar fram CoC / Kult böckerna och rullar tärning, till ett ensamt ljus och lite silenthill musik från telefonen

Visa signatur

:::::::::::::::::::::::::::::::

Permalänk
Medlem
Skrivet av kode:

Tja, jag har en UPS, så datorn fortsätter snurra. Jag kan således fortsätta göra saker som inte kräver internetuppkoppling, eftersom min ISP inte har batteribackup på sin utrustning.

Fast ett strömavbrott att tala om klarar ingen normal UPS, ska det ens bli en fråga om sysslolöshet så snackar vi ju ett par timmar.

Permalänk
Medlem

Juffsar.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Läser.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

läser, ritar eller pysslar med nå skrot i rummet man samlat på sig över åren då lillebrors och lillasysters leksaker med motorer och axlar från de sakerna tillsammans med hjul pajat kör med radiostyrda lilla helikoptern som jag fick av brorsan ibland
(har två lampor på sig så det funkar när det är ganska mörkt laddas via dosan också) och den lilla microbilen jag köpte för länge sedan bitcharg clon i stort sett (bytte battericell på den med lite bättre kvalite och tryck i och motor med från en annan helikopter som pajade för bra längesedan som hade mindre motor än vad som vanligtvis sitter på en del helikoptrar så den har lite fart nog för o göra enklare hopp och spinna runt lite på golvet har även min borstlösa E-firestorm såklart men när det brukar åska eller liknande så håller jag mig inne då det även spöregnar om det inte är så mkt åska så kollar jag knappt ut annars om det är så det är nästan mörkgråa moln och verkligen dundrar på så det skakar då kikar man ut vid balkongen med öppen mun ungefär såhär

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

Brukar spela på gitarren, leka med hunden och sen gå och lägga mig lite tidigare än vanligt och läsa. Skulle det vara strömavbrott mitt på dagen går jag ut och spelar fotboll/tennis eller liknande med polare.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Plockar fram bärbara datorn och delar ut internet via mobilen.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk

Läste mycket de 19 dagar jag var utan ström.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk

Tackar gudarna för att man har UPS!

Visa signatur

"?"

Permalänk
Medlem

tar en ficklampa, slänger sig i soffan med en bok samt filt i högsta hugg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av drefk2000:

Tja. Sover ungarna ökar chansen för tillökning stort

Skickades från m.sweclockers.com

Haha, så ska det låta!

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Läser eller tar en sväng med kameran. Är det bara avbrott hemma hos mig kan det hända att man sticker till gymmet och gör lite nytta istället.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Lägger mig på sängen och lyssnar på musik med mp3 spelaren.

Visa signatur

DR.DAC 2 DX | AKG K7XX / Ultrasone HFI-2400 / Alessandro MS1i