Kan inte få ut mer än 40 fps med gtx 560ti oavsett inställningar!

Permalänk
Avstängd

Kan inte få ut mer än 40 fps med gtx 560ti oavsett inställningar!

Hej! Har fått problem med mitt gtx 560ti, Det är så att när jag spelar Battlefield 3 på medium inställningar utan något aa osv så får jag bara ut som högst 40 fps. Detta händer även med allt på low och allt på high. Kör med senaste drivrutinerna för windows 8. Kan säga att för omkring 2 månader sedan så hade jag inte detta problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sibirius:

Hej! Har fått problem med mitt gtx 560ti, Det är så att när jag spelar Battlefield 3 på medium inställningar utan något aa osv så får jag bara ut som högst 40 fps. Detta händer även med allt på low och allt på high. Kör med senaste drivrutinerna för windows 8. Kan säga att för omkring 2 månader sedan så hade jag inte detta problem.

Kan vara windows 8 som gör detta? har ingen aning dock om det

vilket 560ti är det? 448 versionen? tillverkare?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av makz159:

Kan vara windows 8 som gör detta? har ingen aning dock om det

vilket 560ti är det? 448 versionen? tillverkare?

Det är ett Asus gtx 560ti top alltså den verisionen utan 448 kärnor. Spelet funkade perfekt för 2 månader sedan då jag också körde Windows 8

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Sibirius:

Hej! Har fått problem med mitt gtx 560ti, Det är så att när jag spelar Battlefield 3 på medium inställningar utan något aa osv så får jag bara ut som högst 40 fps. Detta händer även med allt på low och allt på high. Kör med senaste drivrutinerna för windows 8. Kan säga att för omkring 2 månader sedan så hade jag inte detta problem.

Kan du inte skriva upp alla komponenter du har i datorn?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sibirius:

Det är ett Asus gtx 560ti top alltså den verisionen utan 448 kärnor. Spelet funkade perfekt för 2 månader sedan då jag också körde Windows 8

någon uppdatering sedan senast?

Permalänk
Medlem

kolla i gpuZ eller MSI AB om det är så att grafikkortet inte jobbar i maxfrekvens när du spelar, det kanske har fastnat i idle?.
Om det är så, så skulle jag installera om drivisarna.

Permalänk
Medlem

Vad är de för CPU du har?

Visa signatur

Hette tidigare Ti 4400
Dator: DFI Lanparty 790FXB-M2RS │965 BE@3,7GHz│8GB OCZ SLI 800MHZ│500GB Samsung + 2st 1TB Samsung│7950│550W Cougar
IBM X31 1.7GHz|1GB| ATi Radeon 16mb| 8GB SSD|Thinkpad X200|2.4GHz|4GB|X4500MHD|320GB Thinkpad 600X|500Mhz|320MB ram|6GB

Permalänk
Medlem

Har du kanske helt enkelt låst fps:en till 40?

Permalänk

Eftersom att grafikinställningarna inte gör någon skillnad verkar det mer troligt att det är CPU:n som flaskar. Du kanske har något program som ligger och snor CPU-tid i bakgrunden? Har du lekt med Nvidia inspector och aktiverat frame limiter globalt för alla spel?

Du kanske bara har spelat på servrar med stora banor och mycket folk de senaste två månaderna

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MrAdde:

Kan du inte skriva upp alla komponenter du har i datorn?

Oj detta hade jag glömt! Har Intel core 2500k något random Gigabyte moderkort, Corsair 8gb vengeance 8gb minne och ett nätagg på 500w

Permalänk
Avstängd
Skrivet av milo_:

Har du kanske helt enkelt låst fps:en till 40?

Nej har inte pillat på några sådana inställningar

Skrivet av alexbriss:

Eftersom att grafikinställningarna inte gör någon skillnad verkar det mer troligt att det är CPU:n som flaskar. Du kanske har något program som ligger och snor CPU-tid i bakgrunden? Har du lekt med Nvidia inspector och aktiverat frame limiter globalt för alla spel?

Du kanske bara har spelat på servrar med stora banor och mycket folk de senaste två månaderna

Har inte haft på några program i bakgrunden förutom Fraps och Msi afterburner som inte spelar in, mäter bara fps:en

Permalänk
Skrivet av Sibirius:

Oj detta hade jag glömt! Har Intel core 2500k något random Gigabyte moderkort, Corsair 8gb vengeance 8gb minne och ett nätagg på 500w

Okej men det ska ju räcka gott och väl. Jag ser att du kör Windows 8, det är kanske något problem med drivrutinerna där?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hede:

kolla i gpuZ eller MSI AB om det är så att grafikkortet inte jobbar i maxfrekvens när du spelar, det kanske har fastnat i idle?.
Om det är så, så skulle jag installera om drivisarna.

Mätte med Msi afterburner och grafikkortet jobbade som max i 60% Bara att ladda ner drivrutinerna igen då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sibirius:

Mätte med Msi afterburner och grafikkortet jobbade som max i 60% Bara att ladda ner drivrutinerna igen då?

A testa att installera dem igen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av alexbriss:

Okej men det ska ju räcka gott och väl. Jag ser att du kör Windows 8, det är kanske något problem med drivrutinerna där?

Skrivet av hede:

A testa att installera dem igen.

Skrivet av hede:

kolla i gpuZ eller MSI AB om det är så att grafikkortet inte jobbar i maxfrekvens när du spelar, det kanske har fastnat i idle?.
Om det är så, så skulle jag installera om drivisarna.

Tackar så hjärtligt mycket! Mycket riktigt så var det drivrutinerna som spökade. Har en helt annan fråga här, Kan jag inte spela detta spel med bara 1gb minne i grafikkortet? Har 4x aa, ssao påslaget, Mesh quality high, Shadows low, Texture quality medium, Ground decoration high och ground quality high. Spelet kraschar bara och får inte upp något felmeddelande, att spela med medium på allting däremot fungerar utmärkt men det är ju lite tråkigt när man vet att grafikkoret kan leverera mer.

Edit: Fick nu upp en error som såg ut så här http://tinypic.com/view.php?pic=2rp4nx2&s=6

Permalänk

Antar att din CPU är för klen. Hände samma sak för mig fast i GTA IV, när jag hade en dålig CPU.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Antar att din CPU är för klen. Hände samma sak för mig fast i GTA IV, när jag hade en dålig CPU.

tror att i5 2500k räker, läs innan post

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sibirius:

Tackar så hjärtligt mycket! Mycket riktigt så var det drivrutinerna som spökade. Har en helt annan fråga här, Kan jag inte spela detta spel med bara 1gb minne i grafikkortet? Har 4x aa, ssao påslaget, Mesh quality high, Shadows low, Texture quality medium, Ground decoration high och ground quality high. Spelet kraschar bara och får inte upp något felmeddelande, att spela med medium på allting däremot fungerar utmärkt men det är ju lite tråkigt när man vet att grafikkoret kan leverera mer.

Edit: Fick nu upp en error som såg ut så här http://tinypic.com/view.php?pic=2rp4nx2&s=6

Det där felet har jag fått med. Är nVidia ägare sen två veckor tillbaka. Bara och starta om igen. Tror det är min beta drivisar som spökar. Mao inget att måla fan på väggen över. Testa andra drivisar, rensa med driversweeper om det krävs. Ev. ominstallera datorn.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kolla uppdaterinfs frekvensen på skärmen

Skickades från m.sweclockers.com

Edit! Såg nu att du löst problemet, Sry, Var inloggad på mobilen och såg inte

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w