Codemasters avslöjar Grid 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoppanH:

Undrar om du inte blandar ihop spel här Grid är absolut inte stelt, första gången jag starta spelet så kände jag att det här är kul. Forza å Gran T i all ära dom e nice men dom är så oförlåtliga och sladda går ju knappt alls ens som duktig amatör, är man inte smått en nolifer i dom spelen så har man inte en suck online medans Grid bjuder på lika villkor (nästan) man kan ju välja mellan automat eller manuell vilket gör en del.

Den jämförelsen du nyss gjorde är samma sak som gjort cod så populärt, du kan starta det, hoppain utan några erfarenheter och trots det vinna, vissa spel kräver skills och koncentration som cs 1.6 och forza sen har du arkad spel med handikapp där en nybörjare kan komma etta utan problem när han lirar online som tex cod och grid.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Medlem

ettan var jätte bra hoppas tvåan blir det också!

Permalänk
Testpilot
Skrivet av sh4dy_05:

Den jämförelsen du nyss gjorde är samma sak som gjort cod så populärt, du kan starta det, hoppain utan några erfarenheter och trots det vinna, vissa spel kräver skills och koncentration som cs 1.6 och forza sen har du arkad spel med handikapp där en nybörjare kan komma etta utan problem när han lirar online som tex cod och grid.

Skickades från m.sweclockers.com

Forsa har ju också jättemycket hjälp-grejer du kan slå på, spelet kan bland annat hjälpa dig att både svänga och bromsa så på vilket sätt skulle Forza kräva mer skills? det beror ju helt på vilka hjälpfunktioner du väljer att ha aktiverade. I Grid kan du slå av alla hjälpfunktioner så att bakhjulsdrivna bilar blir sladdriga och du förlorar racet om du crashar (inga rewinds).

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Forsa har ju också jättemycket hjälp-grejer du kan slå på, spelet kan bland annat hjälpa dig att både svänga och bromsa så på vilket sätt skulle Forza kräva mer skills? det beror ju helt på vilka hjälpfunktioner du väljer att ha aktiverade. I Grid kan du slå av alla hjälpfunktioner så att bakhjulsdrivna bilar blir sladdriga och du förlorar racet om du crashar (inga rewinds).

Han klagade på att du som nybörjare inte harnågon chans i drifting på forza och dessutom kan du ställain servern så att inga får använda hjälpmedel.
Sen är samtliga av codemasters spel fjantiga i bilfysiken, dirt 1,2,3 var samtliga roliga, även grid men det är ljusår från att köra en riktig bil. Så kallar man grid något annat än arkad så lär man inte kört bil.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Medlem

Nice! Grid 1 har man ju spelat en hel del och det var extra kul att man kunde prova olika typer av bilar!

Att det inte är simulator struntar jag i, det ska vara kul att köra, vill man ha simulator så får man bygga chassi och grejer annars är det ju knappt lönt.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Testpilot
Skrivet av sh4dy_05:

Han klagade på att du som nybörjare inte harnågon chans i drifting på forza och dessutom kan du ställain servern så att inga får använda hjälpmedel.

Sorry, missade att det var online-delen som det gällde.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

ååååå ätligen! nu skall det bli en massa driftande

Visa signatur

pc 1: i7 4770k ----- 6970 cf (unlockat sapphire hd 6950 och ett msi lightning hd 6970) ----- 8gb ram 1333mhz ----- gigabyte g1.sniper z87 ----- corsair tx 650 -------- coolermaster hyper 212+ -------- samsung 2233rz
pc 2(bärbar): cpu i3 2310m ---- gpu intel hd 3000 ---- ram 4gb drr3 1333mhz ---- hdd 250gb ---- skärm 13tum tn 1366x768 :(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phukkitt:

Då jag gillar 3:e persons-vy så kan jag iaf förklara vad jag gillar, och det är att få se bilen göra allt jag ber den göra. Bilar är ju inte bara till för att köras, vissa av oss gillar att se dem in action också.
Sen kan väl sägas att jag tycker man får bättre uppsikt över vad som händer rent generellt, ogillar att vara låst till att bara se vad som händer rakt framför bilen i cockpit view.

Sen hänger det ju lite på vad det är för spel också. Är det simulator som spelas med ratt så känns cockpit/hood/bumper vettigare, men är det mer arkad som kan spelas med tangentbord eller gamepad så är det 3rd person som gäller.

Går ju i de flesta spelen med cockpit view att vrida på huvudet

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av zabera:

Går ju i de flesta spelen med cockpit view att vrida på huvudet

Yes, hade jag haft en head tracker som skötte det så hade cockpit view varit mycket mer spännande. Nu spelar jag dock inte tillräckligt mycket bilspel för att motivera ett köp av sådan.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Helt otroligt, körde igenom Grid (igen) för några veckor sedan och tänkte för mig själv, varför gör dom inte en tvåa, det är ju det bästa bil spel som släppts