Billigare surfplatta direkt från USA?

Permalänk
Keeper of Traditions

Billigare surfplatta direkt från USA?

Hej hopp,

Då man har en familjemedlem på semester i USA så tänkte jag att det kanske går att få tag i en surfplatta när han ändå är där, dem brukar väl vara lite billigare där borta.

Det enda jag ska ha den till är i princip PDF-läsare och slösurfande, så ingen jätteprestanda behövs. Det räcker med endast Wi-Fi, 3G behövs inte.
Inte mindre än 10", jag vill inte ha någon 7"-platta. Ingen Nexus 7 alltså.

Vad kan det finnas för alternativ som skulle kunna vara billigare och ändå räcka till mina krav?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Permalänk
Keeper of Traditions

Tror inte det finns tid till att beställa från nätet, det hade varit bra om det var något som fanns i butikerna.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Newklear:

Tror inte det finns tid till att beställa från nätet, det hade varit bra om det var något som fanns i butikerna.

nu är det ju så att jag vet ju inte vart i USA han/hon är någonstans...

Permalänk

Besybuy brukar ha ett bra utbud i affärerna

http://www.bestbuy.com/site/Computers-PCs/iPad-Tablets/pcmcat...

Visa signatur

Define XL, Gigabyte UD3 X79, Gtx 580 sli (dc2 & referens), Intel i7 3820, Zalman 9900 max, ax1200

Permalänk

Det blir bara någon hundring billigare känns inte värt det om något skulle vissa sig vara defekt sen måste du köpa en laddare så du kan andvända platan i sverige då plötsligt är det billigare att köpa den i sverige

Visa signatur

fractal 804 | Intel 4790k | Corsair 8GB | MSI Z97m Gaming | Samsung 830| Gigabyte 970 SLI | NZTX Hale90 650 | Asus PB278Q

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av ripper_viruset:

nu är det ju så att jag vet ju inte vart i USA han/hon är någonstans...

Det är mindre viktigt.

Jag tänkte snarare tips om vad man ska köpa, och inte vart man kan köpa det. :S

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Nexus 7, om du vill ha en riktigt bra och billig 7 tummare, Dock är den slut överallt nästan

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrik433:

Det blir bara någon hundring billigare känns inte värt det om något skulle vissa sig vara defekt sen måste du köpa en laddare så du kan andvända platan i sverige då plötsligt är det billigare att köpa den i sverige

Har du någonsin jämfört priserna i USA och Sverige? Dollar ligger under 7 kr idag, men vi svenskar får ändå betala för en kurs runt 9-10 kr, så visst finns det stora pengar att tjäna. Räknar du med tull osv så kanske det blir jämnare, men känns inte direkt att jag vill betala skatt på något både i USA och Sverige.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Zcorc:

Nexus 7, om du vill ha en riktigt bra och billig 7 tummare, Dock är den slut överallt nästan

Tack för att du läser första inlägget i tråden innan du skriver, speciellt slutet på andra paragrafen...

Angående moms/tull så är det väl bara att öppna förpackningen och säga att det är ens egen, så slipper man betala extra?

Måste ju finnas något bra där borta på andra sidan havet som man kan slå till på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Angående moms/tull så är det väl bara att öppna förpackningen och säga att det är ens egen, så slipper man betala extra?

Skickades från m.sweclockers.com

Yep, bara kasta kartongen om du vill vara riktigt säker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Tack för att du läser första inlägget i tråden innan du skriver, speciellt slutet på andra paragrafen...

Angående moms/tull så är det väl bara att öppna förpackningen och säga att det är ens egen, så slipper man betala extra?

Måste ju finnas något bra där borta på andra sidan havet som man kan slå till på.

Skickades från m.sweclockers.com

Här har du mannen, massa bra alternativ!

http://reviews.cnet.com/2733-3126_7-936-3.html

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Zcorc:

Här har du mannen, massa bra alternativ!

http://reviews.cnet.com/2733-3126_7-936-3.html

Det är lugnt, jag kan själv byta till sidan med 10"...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.