MSI GTX 570 Kompatibel med MSI GTX 580 eller 590 ?

Permalänk
Medlem

MSI GTX 570 Kompatibel med MSI GTX 580 eller 590 ?

Tjena. För ca 8 månader sedan köpte jag mig en ny maskin som är utrustad med ett MSI GTX 570 Twin Frozr. Och är oerhört nöjd. Min tanke var att när det inte riktigt orkade med längre skulle jag köpa ett extra. Men nu (så vitt jag vet/ser) har MSI slutat tillverka 570 kortet.
Till frågan då; Går det att köra 570 med 580 eller 590 ? Med flyt och utan någre större problem då ? Och funkar det att ha två kort med olika tillverkare? Typ MSI och ASUS eller linkande?

Tack på förhand

Edit: Denna fråga kanske inte stämmer in exakt på detta ämnes forum. Men är det värt att köpa ett nytt GTX 570 för att få lite extra kraft än att vänta ett tag för att sedan köpa något från 600 serien. Får man tillräckligt med kraft från två 570 för att tävla med 600 serien ?

Permalänk
Medlem

Nej.

Men kolla på marknaden efter 570 kort, jag har sett några stycken på den senaste tiden, dock håller du dig borta från det jag ska köpa:)

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

Hmm, det var segt för jag såg att MSI GTX 580 låg ute för samma pris=/

Haha vi får se

Permalänk
Medlem

Som Sheik sa tyvärr så går det inte att ha två olika kort så som t.ex. ett 570 och ett 580. Men om det vore så att du ska köpa ett nytt 570 begnagnat så behöver det INTE vara samma tillverkar, så du kan t.ex. köra ett Asus och ett MSI eller tvärtom med alla olika märken.

MVH
jensen.

Permalänk
Medlem

Okej, jag funderar ju dock på att vänta och sedan köpa ett från 600 serien. Men om det är värt eller inte är frågan

Tack för svaren

Permalänk
Skrivet av Zypheer:

Okej, jag funderar ju dock på att vänta och sedan köpa ett från 600 serien. Men om det är värt eller inte är frågan

Tack för svaren

nVidia släpper sitt 660ti om 6 dagar. Vänta på det, det ska ligga inom ett rimligt pris, samt inte skillja sig mycket från 670, enligt RYKTEN. Så lita inte alltför mycket på mig.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc. CPU:Intel Core i5 3570K @ 3,8 Ghz Moderkort: Asrock Extreme 4 GPU: MSI Geforce GTX 660ti PE. PSU: be quiet! Pure Power L8 630W SSD: A-DATA Premier Pro SP900 128GB. HDD: WD Caviar Blue 500GB + Seagate 1TB RAM: Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP
CPU Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO