Ny rig, PCIE3.0 och Virtu MVP funkar inte! :S

Permalänk
Medlem

Ny rig, PCIE3.0 och Virtu MVP funkar inte! :S

Har nyss suttit ihop en ny rig med MSI z77a-gd65 , i5 3570k och ett sapphire hd7970 dual-x.
Problemet är att då jag startar datorn så kommer detta upp:
"Using PCIE Gen 2"
"Can't detect any device"

D.v.s att PCIE 3.0 inte används även fast det stöds av grafikkortet, CPU och moderkort.
Även den medföljande programvaran VIRTU verkar inte funka. Då jag försöker installera drivers för det från MSIs hemsida säger den:
Integrated Graphics Device was not found.
Virtu MVP setup will now exit.

Antar att inget av dessa egentligen är något större problem men som jag förstår det så ska iaf Virtu kunna boosta upp FPSn lite. Och jag vill egentligen bara att grejjerna ska funka mer än att jag vill ha ut all prestanda.

Snabba svar uppskattas, även om det bara är redirect till något ställe där jag kan klura ut det själv! Google was not my friend today!

Edit; Tror jag lyckades få PCIE3.0 att funka med en BIOS update, men Virtu verkar fortfarande inte hänga med...

Visa signatur

Chassi: Phantom 410 SE | Moderkort: MSI Z77A-GD65 | CPU: I5 3570K + H100 | GPU: Sapphire HD7970 Dual-X
PSU: OCZ ZS750W | RAM: Vengeance 1600MHz 8GB | SSD: Samsung 830 128GB | HDD: Seagate Barracuda 1TB

Permalänk

Jag har samma moderkort samt grafikkort och har precis samma problem, fick igång PCIE 3.0 men har dock inte fått Virtu MVP att fungera som jag vill än. Just nu har jag bara fått det att fungera så att jag måste koppla in skärmen i moderkortet för att få bild när jag har Virtu MVP aktiverat.

Har kikat runt på internet men inte hitta något som skulle få det att fungera..

Permalänk
Medlem

Har Virtu MVP på mitt asus p8z77 ws.
Blev själv sugen på pci 3,0, virtu mvp samt testa intels 3570k

För att få det att fungera ( tillfälligt) så måste man iaf på mitt mobo installera win7 med HD4000 igång
Alltså bara köra på endast HD4000 kretsen. ( kom på det efter typ 4 installationer )
sen efter att jag installerat win7, köra Wizard, installera virtu mvp. sedan mitt vanliga grafikkort.

Går ej att efter-installera HD4000 och virtumvp på mitt ASUS mobo.
datorn går ej ens att start i felsäkert läge med HD 4000 påslaget i efterhand.

Körde 3dmarktest med virtu mvp ( den korta stund det fungerade ) och 1st nvidia 580GTX igång och fick 9500 poäng i 3dmark11, riktigt bra. ( iof det enda program som virtu mvp funkade felfritt i )

Testade att köra sli 3x580GTX + virtu mvp och jag bara garvade, spel blev totalt osynkade.
Virtu mvp är så jävla buggigt att jag stängt av det helt tills det finns bättre drivrutiner.

Permalänk
Medlem

Har exakt samma komponenter och det står så för mig också men när jag kör render test eller vad det heter i gpu-z så visar den att pcie 3.0 används. Kom ihåf att ändra till gen3 i bios om du inte redan gjort det.