Problem med HD7970 / skrämen

Permalänk

Problem med HD7970 / skrämen

Tjena, köpte ett HD 7970 idag och det funkar kanon förutom två saker.
1. När jag startar ett spel och den ska ändra upplösning ( behöver inte ändra upplösning men när den startar fullscreen ) så står de på skärmen "Ingen signal - Viloläge" så då startar jag om skärmen och då funkar de. Väldigt irriterande o behöva starta om skärmen hela tiden.

2. När jag saka spela crysis 2 så blir det svarta kanter runt ( 1920x1080).

Hur löser jag dessa problem?

Permalänk
Medlem

Laddat ner senaste drivers från hemsidan? Låter som något som borde fixas med nya drivers

Vilket 7970 har du köpt?

Visa signatur

Chassi: Phantom 410 SE | Moderkort: MSI Z77A-GD65 | CPU: I5 3570K + H100 | GPU: Sapphire HD7970 Dual-X
PSU: OCZ ZS750W | RAM: Vengeance 1600MHz 8GB | SSD: Samsung 830 128GB | HDD: Seagate Barracuda 1TB

Permalänk
Skrivet av Xblaze:

Laddat ner senaste drivers från hemsidan? Låter som något som borde fixas med nya drivers

Vilket 7970 har du köpt?

Har dom nyaste drivsen.

XFX CORE EDITION http://xfxforce.com/en-us/Products/Graphics-Cards/AMD/AMD-Rad...

Permalänk
Medlem

Vet inte vad du har för display men om du har så du kan välja auto/analog/digital på skärmen och har auto inställt så kan du testa att sätta den på digital (förväntar mig att du har dvi/hdmi xP )

Låter väldigt skumt att du ska behöva tappa skärmen varenda gång du går in i fullscreen.

Det andra problemet låter som att du har andra dimensioner på skärmen än 1920x1080. Är kanterna hela vägen runt eller bara på sidorna/uppe och nere?

Har ingen koll på om det funkar men testa gå in i catalyst controll center "mina digitala plattskärmar" - egenskaper och testa "Reducera dvi-frekvens på bildskärmar med hög upplösning" låter väldigt snarlikt det du beskrev x)

Visa signatur

Chassi: Phantom 410 SE | Moderkort: MSI Z77A-GD65 | CPU: I5 3570K + H100 | GPU: Sapphire HD7970 Dual-X
PSU: OCZ ZS750W | RAM: Vengeance 1600MHz 8GB | SSD: Samsung 830 128GB | HDD: Seagate Barracuda 1TB

Permalänk
Avstängd

Pröva en annan inkoppling tex hdmi.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Skrivet av Xblaze:

Vet inte vad du har för display men om du har så du kan välja auto/analog/digital på skärmen och har auto inställt så kan du testa att sätta den på digital (förväntar mig att du har dvi/hdmi xP )

Låter väldigt skumt att du ska behöva tappa skärmen varenda gång du går in i fullscreen.

Det andra problemet låter som att du har andra dimensioner på skärmen än 1920x1080. Är kanterna hela vägen runt eller bara på sidorna/uppe och nere?

Har ingen koll på om det funkar men testa gå in i catalyst controll center "mina digitala plattskärmar" - egenskaper och testa "Reducera dvi-frekvens på bildskärmar med hög upplösning" låter väldigt snarlikt det du beskrev x)

Gick inte att ändra digital/analog.
Det är runt hela skärmen, men lite tunnare uppe och nere.
Kan inte ändra de sista du skrev, kan klicka i "Enable Gpu scaling" men dom andra rutorna är gråa.

Skrivet av Flopper:

Pröva en annan inkoppling tex hdmi.

Gjorde de nu, och de får jag aldrig någon signal. Även om jag startar om skärmen + dator.

Permalänk
Medlem

Vad har du för skärm då? Låter som att det är en skärm som inte klarar 1920x1080 men då borde du inte kunna ställa in det heller =/

Har du Catalyst-version 12.6? Det är mig vetligt den senaste drivern. Jag har inga som helst problem med att köra fullscreen på mitt hd7970 varken på auto eller fastställd på digital. Annars kan du ju testa att byta till bios-2 (om du har en biosknapp på ditt kort) och se om det hjälper.

Visa signatur

Chassi: Phantom 410 SE | Moderkort: MSI Z77A-GD65 | CPU: I5 3570K + H100 | GPU: Sapphire HD7970 Dual-X
PSU: OCZ ZS750W | RAM: Vengeance 1600MHz 8GB | SSD: Samsung 830 128GB | HDD: Seagate Barracuda 1TB

Permalänk
Skrivet av Xblaze:

Vad har du för skärm då? Låter som att det är en skärm som inte klarar 1920x1080 men då borde du inte kunna ställa in det heller =/

Har du Catalyst-version 12.6? Det är mig vetligt den senaste drivern. Jag har inga som helst problem med att köra fullscreen på mitt hd7970 varken på auto eller fastställd på digital. Annars kan du ju testa att byta till bios-2 (om du har en biosknapp på ditt kort) och se om det hjälper.

Har den här skärmen http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu_27%27%27_sl27t-1led_wide...
1080p funkade på mitt förra kort.

Permalänk

Har likadant grafikkort och det funkar för mej iaf. Tror det är nåt fel med din monitor.
Har du ställt in alla inställningar rätt på den ?