Permalänk

Stort grafikkortsproblem!

Hej! Jag har en burk med GTX 560 ti i.
Jag fick den färdigbyggd och hemlevererad men grafikkortet låg löst när jag öppnade den. Jag har satt tillbaka grafikkortet men får ingen bild via DVI eller VGA. Vet inte var problemet är, jag vet att skärmen känner koppling med kortet för när jag tar ut DVI sladden står det connection lost. Men alltså ingen bild!
Hjälp mig!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS GTX 780 SLI | i5 2500k 4.6 GHz | 8 GB 1333 RAM | NZXT Phantom 410 | ASUS P8Z68 V-PRO/GEN3 Moderkort | 500 GB Caviar Green Drive | 250 GB 840 SSD │
Windows 8.1 | Supernova 850W G2 |
My wife for hire

Permalänk
Medlem

Har du kopplat i strömmen till kortet? Ska finnas en 6-pin sladd att koppla in till höger sida.

EDIT: Var beställde du den ifrån? Borde du inte ha någon garanti?

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | GTX 960 | MSI B250I Gaming Pro AC | Corsair 16GB 2400Mhz VENGEANCE LPX | Intel i5 7600K 3,8 Ghz

Permalänk
Skrivet av Funkish:

Har du kopplat i strömmen till kortet? Ska finnas en 6-pin sladd att koppla in till höger sida.

EDIT: Var beställde du den ifrån? Borde du inte ha någon garanti?

Asså det har ju ström fläktarna funkar ju. Jag köpte från net2world. Undrar bara om garantin gäller om man öppnat datorn.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS GTX 780 SLI | i5 2500k 4.6 GHz | 8 GB 1333 RAM | NZXT Phantom 410 | ASUS P8Z68 V-PRO/GEN3 Moderkort | 500 GB Caviar Green Drive | 250 GB 840 SSD │
Windows 8.1 | Supernova 850W G2 |
My wife for hire

Permalänk

Låg det helt löst i lådan o skramlade eller. Kan vara därför att det inte funkar. Det kan ha stött imot en massa saker under transport.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Skrivet av Gunner357:

Låg det helt löst i lådan o skramlade eller. Kan vara därför att det inte funkar. Det kan ha stött imot en massa saker under transport.

Jo det var det jag tänkte, det var inte helt löst. Pci expressladden och sli ready sladdarna satt i. Men det satt inte i pci express sloten..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS GTX 780 SLI | i5 2500k 4.6 GHz | 8 GB 1333 RAM | NZXT Phantom 410 | ASUS P8Z68 V-PRO/GEN3 Moderkort | 500 GB Caviar Green Drive | 250 GB 840 SSD │
Windows 8.1 | Supernova 850W G2 |
My wife for hire

Permalänk
Medlem

Om det låg löst i datorn, alltså inte i kartong så skulle det ju mycket väl kunnat gå sönder :/

Låter ju lite knäppt.. det borde man ju tycka att du får garanti på men man vet aldrig. Du får väl höra med dem!

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | GTX 960 | MSI B250I Gaming Pro AC | Corsair 16GB 2400Mhz VENGEANCE LPX | Intel i5 7600K 3,8 Ghz

Permalänk
Skrivet av Funkish:

Om det låg löst i datorn, alltså inte i kartong så skulle det ju mycket väl kunnat gå sönder :/

Låter ju lite knäppt.. det borde man ju tycka att du får garanti på men man vet aldrig. Du får väl höra med dem!

Har försökt ringa dem men de har helgstängt så får väl ringa på måndag.
Tack ändå!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS GTX 780 SLI | i5 2500k 4.6 GHz | 8 GB 1333 RAM | NZXT Phantom 410 | ASUS P8Z68 V-PRO/GEN3 Moderkort | 500 GB Caviar Green Drive | 250 GB 840 SSD │
Windows 8.1 | Supernova 850W G2 |
My wife for hire

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fillelito:

Asså det har ju ström fläktarna funkar ju. Jag köpte från net2world. Undrar bara om garantin gäller om man öppnat datorn.

Skickades från m.sweclockers.com

Är datorn "custom" byggd så gäller garantin.

Dock ska det nämnas att fläktarna går även fast du inte kopplat in strömsladdarna i kortet.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av Atlas Tasume:

Är datorn "custom" byggd så gäller garantin.

Dock ska det nämnas att fläktarna går även fast du inte kopplat in strömsladdarna i kortet.

Gör de? Heter sladdarna PCI EXPRESS? De byggde ihop datorn åt mig i Malmö och skickade den till mig i Stockholm.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS GTX 780 SLI | i5 2500k 4.6 GHz | 8 GB 1333 RAM | NZXT Phantom 410 | ASUS P8Z68 V-PRO/GEN3 Moderkort | 500 GB Caviar Green Drive | 250 GB 840 SSD │
Windows 8.1 | Supernova 850W G2 |
My wife for hire

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fillelito:

Gör de? Heter sladdarna PCI EXPRESS? De byggde ihop datorn åt mig i Malmö och skickade den till mig i Stockholm.

Skickades från m.sweclockers.com

Det lär den göra, ja.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av Atlas Tasume:

Det lär den göra, ja.

Då är de inkopplade.. Skitirriterande!
Du tror att det är trasigt?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS GTX 780 SLI | i5 2500k 4.6 GHz | 8 GB 1333 RAM | NZXT Phantom 410 | ASUS P8Z68 V-PRO/GEN3 Moderkort | 500 GB Caviar Green Drive | 250 GB 840 SSD │
Windows 8.1 | Supernova 850W G2 |
My wife for hire

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fillelito:

Då är de inkopplade.. Skitirriterande!
Du tror att det är trasigt?

Skickades från m.sweclockers.com

Vad är resten av dina specs?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av Atlas Tasume:

Vad är resten av dina specs?

i5 2500k
8 GB Ram 1600
Asrock moderkort H61DEL tror jag
500 GB HDD
Borde väl räcka?
Kraftigt nätagg oxå.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS GTX 780 SLI | i5 2500k 4.6 GHz | 8 GB 1333 RAM | NZXT Phantom 410 | ASUS P8Z68 V-PRO/GEN3 Moderkort | 500 GB Caviar Green Drive | 250 GB 840 SSD │
Windows 8.1 | Supernova 850W G2 |
My wife for hire

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fillelito:

Hej! Jag har en burk med GTX 560 ti i.
Jag fick den färdigbyggd och hemlevererad men grafikkortet låg löst när jag öppnade den. Jag har satt tillbaka grafikkortet men får ingen bild via DVI eller VGA. Vet inte var problemet är, jag vet att skärmen känner koppling med kortet för när jag tar ut DVI sladden står det connection lost. Men alltså ingen bild!
Hjälp mig!

Skickades från m.sweclockers.com

Drar en lite chansning här. Är inte så inne och påläst på intel.

Men om du försökte starta datorn innan grafikkortet satt i ordentligt så kanske bios "kännde" av att det inte satt ett grafikkort i PCI-porten.
Varvid det automatiskt aktiverade den inbyggda grafikkortskretsen (om det finns en sådan) Testa att flytta skärmkabeln till utaget på moderkortet och se om du får bild. Får du bild så gå in i bios och avaktivera det inbyggda. Sätt sen skärmkabeln i 560-kortet.

Edit: På bilderna av ditt moderkort så ser jag att det finns både VGA-utag samt HDMI.

Visa signatur

Jag dricker öl med sugrör, och litar inte på betong

Permalänk
Skrivet av Kristerj:

Drar en lite chansning här. Är inte så inne och påläst på intel.

Men om du försökte starta datorn innan grafikkortet satt i ordentligt så kanske bios "kännde" av att det inte satt ett grafikkort i PCI-porten.
Varvid det automatiskt aktiverade den inbyggda grafikkortskretsen (om det finns en sådan) Testa att flytta skärmkabeln till utaget på moderkortet och se om du får bild. Får du bild så gå in i bios och avaktivera det inbyggda. Sätt sen skärmkabeln i 560-kortet.

Edit: På bilderna av ditt moderkort så ser jag att det finns både VGA-utag samt HDMI.

Jag har försökta aktivera det men har ingen aning om hur :D.
Minns inte om jag satte på den innan jag satt i grafikkortet.. Men om någon vet hur man aktiverar det, hjälp mig !
Tack!

Visa signatur

ASUS GTX 780 SLI | i5 2500k 4.6 GHz | 8 GB 1333 RAM | NZXT Phantom 410 | ASUS P8Z68 V-PRO/GEN3 Moderkort | 500 GB Caviar Green Drive | 250 GB 840 SSD │
Windows 8.1 | Supernova 850W G2 |
My wife for hire

Permalänk
Skrivet av Kristerj:

Drar en lite chansning här. Är inte så inne och påläst på intel.

Men om du försökte starta datorn innan grafikkortet satt i ordentligt så kanske bios "kännde" av att det inte satt ett grafikkort i PCI-porten.
Varvid det automatiskt aktiverade den inbyggda grafikkortskretsen (om det finns en sådan) Testa att flytta skärmkabeln till utaget på moderkortet och se om du får bild. Får du bild så gå in i bios och avaktivera det inbyggda. Sätt sen skärmkabeln i 560-kortet.

Edit: På bilderna av ditt moderkort så ser jag att det finns både VGA-utag samt HDMI.

Jag använder förresten moderkortets VGA uttag men då används ju grafiken från moderkortet.. Dåligt haha..

Visa signatur

ASUS GTX 780 SLI | i5 2500k 4.6 GHz | 8 GB 1333 RAM | NZXT Phantom 410 | ASUS P8Z68 V-PRO/GEN3 Moderkort | 500 GB Caviar Green Drive | 250 GB 840 SSD │
Windows 8.1 | Supernova 850W G2 |
My wife for hire

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fillelito:

Jag använder förresten moderkortets VGA uttag men då används ju grafiken från moderkortet.. Dåligt haha..

Fast då kanske du skall byta till det andra utaget och testa

Hoppas du får igång det

Visa signatur

Jag dricker öl med sugrör, och litar inte på betong

Permalänk
Skrivet av Kristerj:

Fast då kanske du skall byta till det andra utaget och testa

Hoppas du får igång det

Till vilket uttag? Hdmi?
Måste jag inte använda DVI:n från kortet för att använda det? Inte superinsatt..

Visa signatur

ASUS GTX 780 SLI | i5 2500k 4.6 GHz | 8 GB 1333 RAM | NZXT Phantom 410 | ASUS P8Z68 V-PRO/GEN3 Moderkort | 500 GB Caviar Green Drive | 250 GB 840 SSD │
Windows 8.1 | Supernova 850W G2 |
My wife for hire

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fillelito:

Till vilket uttag? Hdmi?
Måste jag inte använda DVI:n från kortet för att använda det? Inte superinsatt..

Om du vill få bild från grafikkortet så ska valfritt uttag användas på kortet....

Visa signatur

-AMD Ryzen 3800X EK Supremacy - Asus TUF X570 Plus - RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate - Corsair Force MP510 M.2 Nvme 960Gb - XPG Spectrix M.2 Nvme 256 Gb - 32Gb Corsair Vengance 3600Mhz - Fractal Design Ion+ 860W - NZXT H630- 2x Alphacool UT60 360 White Edition-

Permalänk
Skrivet av Nisbel:

Om du vill få bild från grafikkortet så ska valfritt uttag användas på kortet....

Jo precis, jag kan väl inte koppla till moderkortet via VGA och få bild från grafikkortet?

Visa signatur

ASUS GTX 780 SLI | i5 2500k 4.6 GHz | 8 GB 1333 RAM | NZXT Phantom 410 | ASUS P8Z68 V-PRO/GEN3 Moderkort | 500 GB Caviar Green Drive | 250 GB 840 SSD │
Windows 8.1 | Supernova 850W G2 |
My wife for hire

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fillelito:

Jo precis, jag kan väl inte koppla till moderkortet via VGA och få bild från grafikkortet?

Nepp, då används processorns inbyggda grafikkrets.

Permalänk
Skrivet av FribBe:

Nepp, då används processorns inbyggda grafikkrets.

Precis, det är så det är nu. Om jag använder DVI portarna på grafikkortet får jag ingen bild, lite problem...

Visa signatur

ASUS GTX 780 SLI | i5 2500k 4.6 GHz | 8 GB 1333 RAM | NZXT Phantom 410 | ASUS P8Z68 V-PRO/GEN3 Moderkort | 500 GB Caviar Green Drive | 250 GB 840 SSD │
Windows 8.1 | Supernova 850W G2 |
My wife for hire

Permalänk

Om grafikkortet inte satt i riktigt i början. Såg du inte det när du skulle sätta i dvi kabeln i grafet. Borde sett snett ut bak i datorn där grafikkortet sticker ut tycker jag.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Skrivet av Gunner357:

Om grafikkortet inte satt i riktigt i början. Såg du inte det när du skulle sätta i dvi kabeln i grafet. Borde sett snett ut bak i datorn där grafikkortet sticker ut tycker jag.

Assp jag bara koppla in strömmen o slog på, utgick liksom från att allt funkaa, sen hörde jag att nåt var löst, öppnade o såg kortet ligga där.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS GTX 780 SLI | i5 2500k 4.6 GHz | 8 GB 1333 RAM | NZXT Phantom 410 | ASUS P8Z68 V-PRO/GEN3 Moderkort | 500 GB Caviar Green Drive | 250 GB 840 SSD │
Windows 8.1 | Supernova 850W G2 |
My wife for hire

Permalänk

Opps det var inte bra. Hoppas det löser sig för dig. Lämna på garanti tycker jag.:)

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk

Allting har löst sig. Skickade tillbaks datorn och fick allting nytt, nytt chassi, kort, processor. Allt. Nu funkar allting! Tack för hjälp!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS GTX 780 SLI | i5 2500k 4.6 GHz | 8 GB 1333 RAM | NZXT Phantom 410 | ASUS P8Z68 V-PRO/GEN3 Moderkort | 500 GB Caviar Green Drive | 250 GB 840 SSD │
Windows 8.1 | Supernova 850W G2 |
My wife for hire

Permalänk
Medlem

Bra att allt löste sig

Bra att du skriver en uppdatering, inga lösa trådar här inte

Visa signatur

Jag dricker öl med sugrör, och litar inte på betong