Gratis tält fullt med bäst snipers m.m

Permalänk
Medlem

Gratis tält fullt med bäst snipers m.m

Hej jag och några kompisar körde DayZ och vi hade en bil och två tält men här om dagen blev bilen "stulen" men tälten blev inte rörda. Och nu orkar inte vi springa till tälten då de är placerade längst upp i vänstra hörnet på mappen ( Bild på position Tälten är vid den röda ringen). Om ni vill så får ni gärna gå dit och hämta saker ( förstör helst inte något så fler kan använda dem ). Tälten är placerade mellan några träd så det är enklare att gå högst upp på berget och kolla ner. Om ni vill hitta dit enklare så ta upp kartan in-game och sen "Shift-Vänsterklicka" så får ni en Waypoint dit som visar hur långt det är kvar och vart det ligger. Och om ni inte väljer "Save Tent" så kommer samma loot finnas kvar efter nästa server restart som är ungefär 3 ggr om dagen.

Innehåll:
Ca 5 AS50 med minst 15 10rounds ammo och 5 5rounds.
Ca 4 DMR med minst 5 mag.
En Bizon utan mag.
Två FN-FAL med nightvision med minst 5 mag.
5 st nightvision goggles.
Tror det finns 1 camo clothing ( inte ghille suit ).
Sen finns det kanske något mer.

Servern heter US 262, det brukar inte vara så många inne på den och det är inte lag fast servern är i US.
Jag hoppas att någon vill ta sig dit och om någon gör det så återkom gärna i den här tråden.
Tack så mycket och hoppas att ni får någon användning av vapnerna.
Kom ihåg kommentera i denna tråd om ni har besökt tälten.

Permalänk
Rekordmedlem

Jag gjorde dagens felläsning "ett tält med gratis bärs o snipers" men din "Shit-Vänsterklicka" var rolig den också

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jag gjorde dagens felläsning "ett tält med gratis bärs o snipers" men din "Shit-Vänsterklicka" var rolig den också

Haha, ändrade till shift nu märkte inte att jag hade skrivit fel.

Permalänk
Medlem

Man tackar för 1 Fn-Fal 1 (9 clip ammo) Dmr (4 clip) samt 3 NVG's, Fanns dock ingen cammo i tälten.
Funderade på att plocka en as50 men kändes lite väl overkill och indiskret så skippade den. Samt snipern i gruppen som jag brukar spela med har redan en m107.
Erastte dessa med en m4a3 samt en massa stanag & stanag sd ammo.

Tog en jäkla tid att springa dit up heh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xermalk:

Man tackar för 1 Fn-Fal 1 (9 clip ammo) Dmr (4 clip) samt 3 NVG's, Fanns dock ingen cammo i tälten.
Funderade på att plocka en as50 men kändes lite väl overkill och indiskret så skippade den. Samt snipern i gruppen som jag brukar spela med har redan en m107.
Erastte dessa med en m4a3 samt en massa stanag & stanag sd ammo.

Tog en jäkla tid att springa dit up heh.

Kul att du tog dig dit och hoppas att du får användning av vapnerna och hoppas att du inte tog "Save-tent" därför att om du inte gjorde det så kommer vapnerna tillbaka vid nästa server restart, som är vår tid klockan 24.00 och några gånger under våran natt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toompa96:

Kul att du tog dig dit och hoppas att du får användning av vapnerna och hoppas att du inte tog "Save-tent" därför att om du inte gjorde det så kommer vapnerna tillbaka vid nästa server restart, som är vår tid klockan 24.00 och några gånger under våran natt.

Aye, rörde inte save tent. Men jag hadde för mig att servern själv körde save tent då och då, och att den bara finns där ifall at servern skulle kracha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xermalk:

Aye, rörde inte save tent. Men jag hadde för mig att servern själv körde save tent då och då, och att den bara finns där ifall at servern skulle kracha.

ok.

Permalänk
Medlem

Jag kommer tydligen inte in på servern för att jag har fel version? Provade nyss att uppdatera via sixupdater, men har fortfarande fel version. Gör jag nåt fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crusty69:

Jag kommer tydligen inte in på servern för att jag har fel version? Provade nyss att uppdatera via sixupdater, men har fortfarande fel version. Gör jag nåt fel?

Testa installera den nyaste arma 2 beta patchen här ( den heter ARMA2_OA_Build_95883.zip ) Och är högst uppe på sidan i det gröna fältet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toompa96:

Testa installera den nyaste arma 2 beta patchen här ( den heter ARMA2_OA_Build_95883.zip ) Och är högst uppe på sidan i det gröna fältet.

Tack ska du ha Tänkte ge det en chans att försöka hitta tälten Lär ju ta nån timme att springa dit iaf =P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toompa96:

Testa installera den nyaste arma 2 beta patchen här ( den heter ARMA2_OA_Build_95883.zip ) Och är högst uppe på sidan i det gröna fältet.

Vart ska dom där filerna förresten? Har inte patchat det här tidigare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crusty69:

Vart ska dom där filerna förresten? Har inte patchat det här tidigare

Det är bara att ladda ner sen starta .exe filen eller vad det nu är ( den ligger i .zip filen ) och sen typ bara next och ok några ggr, det är en installations fil så den gör allt åt dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toompa96:

Det är bara att ladda ner sen starta .exe filen eller vad det nu är ( den ligger i .zip filen ) och sen typ bara next och ok några ggr, det är en installations fil så den gör allt åt dig.

Jo såg det sen, men gick åt skogen ändå Kommer fortfarande inte in pga dålig version. skitweird

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crusty69:

Jo såg det sen, men gick åt skogen ändå Kommer fortfarande inte in pga dålig version. skitweird

Skulle ju kunna vara så att det är servern som inte har uppdaterat och att det är därför du inte kommer in.

Visa signatur

Chassi: Define R3, PSU: Corsair TX 650W, Mobbo: Asus P8Z68-V PRO GEN3, CPU: Intel I5-2500K @ 4,5Ghz,
GPU: Gigabyte HD7970 OC, RAM: Corsair Vengeance LP 16GB, OS: Windows 7, Skärm: Samsung Syncmaster 24" TFT

Permalänk
Medlem

Har problem att komma in på den servern, men ska försöka igen senare, är på plats nu iaf! Tack för din generositet, även fast jag inte kommer in...

Visa signatur

Dator nr.1
CPU:R7 5800X GPU:RX 5700 Pulse MEM:16GiB 3600CL16 OS:Win 10 Pro Chassi:O11 Dynamic Mini
Dator nr.2
CPU:R5 1600X GPU:Powercolor RX 5600XT MEM:16GiB 3200CL16 OS:Win 10 Pro Chassi: Ghost S1 mkII, Pangea
Bärbar: Microsoft Surface Pro4

Permalänk
Medlem

Jag hittar inte servern i DayzCommander eller SixLauncher, bara inne i själva spelet. Men jag får "connection failed" varje gång jag försöker joina.

Visa signatur

Desktop: i7 3770 @4,2ghz, H100 | Maximus V Gene | Vengeance LP 16GB 1600MHz | Asus GTX 970 Strix | Corsair HX750

Permalänk
Medlem
Skrivet av hanou:

Jag hittar inte servern i DayzCommander eller SixLauncher, bara inne i själva spelet. Men jag får "connection failed" varje gång jag försöker joina.

Jag joinade nyss servern och kom in utan problem. Tälten är kvar men alla nightvisions är tagna så ni vet. Men dom kanske kommer tillbaka efter tolv om ingen har tagit "Save-tent".

Permalänk
Medlem

För allas information: Man behöver 1.7.2.4 samt 95389 för att ta sig in på servern, fungerar utan problem.

Skrivet av Toompa96:

Jag joinade nyss servern och kom in utan problem. Tälten är kvar men alla nightvisions är tagna så ni vet. Men dom kanske kommer tillbaka efter tolv om ingen har tagit "Save-tent".

Var det du som nickade Deelay? (eller något liknande?) Du hade lite otur, jag var där och snodde de NV-googles som fanns kvar runt en halvtimme innan du loggade in. Men jag gjorde ingen Save Tent-grej, så allt lär spawna igen. Lycka till! Och ett STORT tack till skaparna av detta vattenhål!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Aha okej. Jag har ingen lust att hålla på att byta patch på arma och dayz för detta, har nyss fått de nyaste att funka felfritt och vågar inte chansa igen. Får vänta tills servern uppdaterar då.

Visa signatur

Desktop: i7 3770 @4,2ghz, H100 | Maximus V Gene | Vengeance LP 16GB 1600MHz | Asus GTX 970 Strix | Corsair HX750

Permalänk
Medlem
Skrivet av Choffe:

För allas information: Man behöver 1.7.2.4 samt 95389 för att ta sig in på servern, fungerar utan problem.

Var det du som nickade Deelay? (eller något liknande?) Du hade lite otur, jag var där och snodde de NV-googles som fanns kvar runt en halvtimme innan du loggade in. Men jag gjorde ingen Save Tent-grej, så allt lär spawna igen. Lycka till! Och ett STORT tack till skaparna av detta vattenhål!

Mm, det är jag som nickar DeeLaY. Såg du mig?? Vart stog du i så fall när du såg mig. Och ingen orsak, det är bara kul att någon har nytta av våra vapen :D.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toompa96:

Mm, det är jag som nickar DeeLaY. Såg du mig?? Vart stog du i så fall när du såg mig. Och ingen orsak, det är bara kul att någon har nytta av våra vapen :D.

Jag såg bara att du kom in på servern i samma veva som jag knatade in på NW, så jag noterade tidpunkt och nick av den enkla anledningen. Så du var aldrig i mina riktmedel. Även om jag inte hade skjutit då heller. Skönt att äntligen fått tag på NV, jag pch tre polare har lätt raidat 30 heli crash sites och lika många barackbesök utan att finna något. Nu saknas bara en M4 SD och rangefinder så är jag kitad!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Choffe:

Jag såg bara att du kom in på servern i samma veva som jag knatade in på NW, så jag noterade tidpunkt och nick av den enkla anledningen. Så du var aldrig i mina riktmedel. Även om jag inte hade skjutit då heller. Skönt att äntligen fått tag på NV, jag pch tre polare har lätt raidat 30 heli crash sites och lika många barackbesök utan att finna något. Nu saknas bara en M4 SD och rangefinder så är jag kitad!

Hoppas att nightvision:en kommer till bra användning.

Permalänk
Medlem

Hej!
Jag kom in på servern tillslut efter lite trixande och plockade på mig en AS50+3 mag och en FN-Fal och två mag till den, hittade även en NVG. Lämnade en CZ-550 med 2 mag och lite "Cooked Meat".

Tack så mycket!!!

Visa signatur

Dator nr.1
CPU:R7 5800X GPU:RX 5700 Pulse MEM:16GiB 3600CL16 OS:Win 10 Pro Chassi:O11 Dynamic Mini
Dator nr.2
CPU:R5 1600X GPU:Powercolor RX 5600XT MEM:16GiB 3200CL16 OS:Win 10 Pro Chassi: Ghost S1 mkII, Pangea
Bärbar: Microsoft Surface Pro4

Permalänk
Medlem

Tja, är det någon som har plockat på sig någon nightvision och lite as50 ammo som befinner sig runt cherno trakten som man kan tänka sig att få!

Är inte nära det där stället men skulle ändå behöva lite grejor!
Har as50 men intee ammo till den

Permalänk
Medlem

Fanns de nå rangefinder och ghille?

Visa signatur

Chassi: Define R3, PSU: Corsair TX 650W, Mobbo: Asus P8Z68-V PRO GEN3, CPU: Intel I5-2500K @ 4,5Ghz,
GPU: Gigabyte HD7970 OC, RAM: Corsair Vengeance LP 16GB, OS: Windows 7, Skärm: Samsung Syncmaster 24" TFT

Permalänk
Medlem
Skrivet av EldRaven:

Fanns de nå rangefinder och ghille?

Nope, jag kan inte joina servern längre tror det beror på att den är outdated.

Permalänk
Medlem

synd =/

Visa signatur

Chassi: Define R3, PSU: Corsair TX 650W, Mobbo: Asus P8Z68-V PRO GEN3, CPU: Intel I5-2500K @ 4,5Ghz,
GPU: Gigabyte HD7970 OC, RAM: Corsair Vengeance LP 16GB, OS: Windows 7, Skärm: Samsung Syncmaster 24" TFT

Permalänk
Medlem

Jahapp, jag blev väldigt glad när jag äntligen kom in och hittade tälten, använde inte mitt AS50 så mycket i början och FN-Fal fick vara i ryggan. Dock försvann FN-Fal när jag skulle byta från ryggan till händerna, det var för några dagar sedan. Nu hände samma fast med AS50... Inte så roligt. Men det är ju Alpha...

Visa signatur

Dator nr.1
CPU:R7 5800X GPU:RX 5700 Pulse MEM:16GiB 3600CL16 OS:Win 10 Pro Chassi:O11 Dynamic Mini
Dator nr.2
CPU:R5 1600X GPU:Powercolor RX 5600XT MEM:16GiB 3200CL16 OS:Win 10 Pro Chassi: Ghost S1 mkII, Pangea
Bärbar: Microsoft Surface Pro4

Permalänk
Medlem

Var där precis. Hittade inga tält. Däremot nån som körde ALT+F4 såfort jag såg honom.

Permalänk
Medlem

Tälten verkar försvunnit och den beror nog på den nyaste patchen, det har hänt så ibland i det föregående patcherna. Själv så är jag högst uppe på kartan utan några items därför att alla mina items försvann också ( AS50, L85A2 AWS, Nightvision, GPS, Rangefinder, M9 SD, massa ammo, Coyote Backpack och alla mina tools ). Man blir lite less och irriterad på spelet med det är någon man får acceptera därför att Moddet är i Alpha Stage.