grafikkorten överhettas vad gör jag?

Permalänk
Inaktiv

grafikkorten överhettas vad gör jag?

Tjena Sweclockers!

Jag har två stycken gtx 560 ti msi twin frozer II i sli och när jag belastar korten tungt krashar datorn pga överhettning. Jag vet att det är dumt att ha sådana gpu-kylare i sli men det visste jag inte när jag köpte datorn. Vad ska jag göra för att datorn inte ska överhettas?

Mitt chassi är Fractal Design r3 och jag har en fläkt på sidan som suger ut luften från grafikkorten.

Tack på förhand!

//MrEmme

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon173545:

Tjena Sweclockers!

Jag har två stycken gtx 560 ti msi twin frozer II i sli och när jag belastar korten tungt krashar datorn pga överhettning. Jag vet att det är dumt att ha sådana gpu-kylare i sli men det visste jag inte när jag köpte datorn. Vad ska jag göra för att datorn inte ska överhettas?

Mitt chassi är Fractal Design r3 och jag har en fläkt på sidan som suger ut luften från grafikkorten.

Tack på förhand!

//MrEmme

Vänd på denna och höj varvtalet på dina andra fläktar med regulatorn.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jalle64:

Vänd på denna och höj varvtalet på dina andra fläktar med regulatorn.

Okej bra idé, varvtalet på fläktarna har jag konstant på max

Permalänk
Hedersmedlem

Gjort rent från damm i dammskydden? Både det under (Nätagg) och de två där fram?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Prova lägg en 120mm i botten av lådan (finns hållare och filter för det) och se till att blås uppåt mot grafikkorten.
Jag gjorde det på mitt R3-chassi och fick ner tempen rätt rejält.

Visa signatur

"Jag skulle hellre vara både alkoholist och narkoman än religiös.
Alkoholister och narkomaner har i vart fall emellanåt en fungerande verklighetsuppfattning."
- Okänd.

Permalänk
Avstängd

Hade precis samma problem då jag köpte mina. Installerade 2 extra fläktar och problemet var ur världen

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.