Permalänk
Medlem

Mw3 startar om min data

Har precis skaffat ny dator och allting har funkat bra tills det att jag skulle starta Mw3 (Modern Warfare 3). Vad som händer är att datan startar om direkt när jag trycker på play knappen. Har hört att mitt moderkort kan ha problem med Steam spelen men har även hört att det ska vara lätt att fixa, vet dock inte hur ^^ Så kom gärna med förslag!
Spelrigg
Gigabyte GA-970A-UD3, Socket-AM3+
AMD FX-4100
Psu på 750W
Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9
OCZ SSD Agility 3 60Gb SSD
Zotac 560ti 2gb

Värmeproblem är uteslutet

Permalänk
Medlem

Vad står det i eventloggen? Får du blåskärm eller den bara stendör?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson30:

Vad står det i eventloggen? Får du blåskärm eller den bara stendör?

Ingen blåskärm över huvudtaget utan bara restartar som om man tryckte på testat knappen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

provat några andra spel?
har du överklockat? GPU? CPU?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Data är sådant som skickas i en dator.

Visa signatur

Chassi:Phanteks Enthoo Evolve | Moderkort: Asus Matx | SSD: Crucial m4 128Gb, Samsung 256Gb | CPU: Intel Core I5 9600k | Kylning:Noctuna NH-U12S | Ram: Corsair Vengeance 16GB | GPU: Gigabyte 2080ti | PSU: Corsair RM750 80+ Gold | Skärm: 27GL| Lur: Motorola Edge 30 Pro

Citera för respons!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Wingee:

Har precis skaffat ny dator och allting har funkat bra tills det att jag skulle starta Mw3 (Modern Warfare 3). Vad som händer är att datan startar om direkt när jag trycker på play knappen. Har hört att mitt moderkort kan ha problem med Steam spelen men har även hört att det ska vara lätt att fixa, vet dock inte hur ^^ Så kom gärna med förslag!
Spelrigg
Gigabyte GA-970A-UD3, Socket-AM3+
AMD FX-4100
Psu på 750W
Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9
OCZ SSD Agility 3 60Gb SSD
Zotac 560ti 2gb

Värmeproblem är uteslutet

Det är inte själva moderkortet som har problem (ja lite iofs men) det är kombinationen med CPU:n (FX) som gör det, men med ett nyare bios så skall detta vara borta, Har du det senaste bioset, annars ta och lägg i detta innan du gör något annat.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Kan någon säga var man får tag i den senaste updaten till bios för detta moderkort? Jag kan inte hitta det någonstans, och måste man göra något speciellt när man uppdaterar?

Permalänk
Medlem

Gigabytes hemsida bör det finnas på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visst fanns det det. In på www.gigabyte.se - Service - Drivrutiner.
Sök på GA-970A-UD3. Där har du både BIOS och drivers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wingee:

Har precis skaffat ny dator och allting har funkat bra tills det att jag skulle starta Mw3 (Modern Warfare 3). Vad som händer är att datan startar om direkt när jag trycker på play knappen. Har hört att mitt moderkort kan ha problem med Steam spelen men har även hört att det ska vara lätt att fixa, vet dock inte hur ^^ Så kom gärna med förslag!
Spelrigg
Gigabyte GA-970A-UD3, Socket-AM3+
AMD FX-4100
Psu på 750W
Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9
OCZ SSD Agility 3 60Gb SSD
Zotac 560ti 2gb

Värmeproblem är uteslutet

Nämen tjenare
Hade exakt samma problem för 6 månader sedan. Har samma processor och moderkort, så är säker på att det är samma sak.

Jag uppdaterade BIOS, laddade ned filen från http://www.gigabyte.se/ och la in den på ett USB-minne. Sedan gick jag in i BIOS (Spamma del (delete) eller F2 när man startar datorn) och gick till Flash BIOS eller något liknande och tryckte enter. Sedan får man välja vilken fil i vilken enhet man ska ta, så då tar du ofcourse rätt då.
Citera gärna om du behöver vidare hjälp

Edit: Ändra titeln från 'data' till 'dator'. Rätt ska det vara.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wrathborn771:

Nämen tjenare
Hade exakt samma problem för 6 månader sedan. Har samma processor och moderkort, så är säker på att det är samma sak.

Jag uppdaterade BIOS, laddade ned filen från http://www.gigabyte.se/ och la in den på ett USB-minne. Sedan gick jag in i BIOS (Spamma del (delete) eller F2 när man startar datorn) och gick till Flash BIOS eller något liknande och tryckte enter. Sedan får man välja vilken fil i vilken enhet man ska ta, så då tar du ofcourse rätt då.
Citera gärna om du behöver vidare hjälp

Edit: Ändra titeln från 'data' till 'dator'. Rätt ska det vara.

Data till dator fixat nu så ingen behöver gå orolig längre... Dock skulle jag vara glad om du kunde ge mig länken till korrekt variation utav bios då gigabyte varnar för att moderkortet kan gå sönder om man inte har den rätta updaten. Vill ju helst inte behöva köpa ett nytt moderkort

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Wingee:

Data till dator fixat nu så ingen behöver gå orolig längre... Dock skulle jag vara glad om du kunde ge mig länken till korrekt variation utav bios då gigabyte varnar för att moderkortet kan gå sönder om man inte har den rätta updaten. Vill ju helst inte behöva köpa ett nytt moderkort

Så du litar inte på vad du själv läser/har utan mer från oss som inte har just ditt moderkort.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Så du litar inte på vad du själv läser/har utan mer från oss som inte har just ditt moderkort.

Tja vad kan man säga, har högt förtroende för dem här på sweclockers ^^ Dessutom råkade det vara som så att han hade samma delar som jag