Grafikkortsplatserna, vad heter skyddet?

Permalänk
Medlem

Grafikkortsplatserna, vad heter skyddet?

Halloj!
Bytte tillbaks till mitt gamla chassi men jag har tappat bort det skyddet som täcker grafikkortplatserna, som sitter bak på datorn.
Har tänkt och köpa nya men vet inte vad dom heter?
Så snälla, vad heter dom?

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem

Pci-plåt? Är inte säker dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk

brackets skydd?

Permalänk
Medlem

PCI bracket

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: Asus TUF GAMING B550M-PLUS RAM: Kingston Renegade Fury 3600MHz 32GB GPU: PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate Chassi: Fractal Design Define Mini C PSU: Corsair RM750x SSD: Kingston KC3000 2TB NVMe Skärm: LG 34'' UltraGear 34GN850 Tgb: Keychron Q6 Brown Mus: Logitech MX Master III Högtalare: Audio Pro Addon T14 OS: MS Windows 11 Pro ISP: Bahnhof 500/500Mbit Tillbehör: Staropramen & Noblechairs Hero

Permalänk

Så, nu har du fått 3 olika varianter, alla är lika varandra! =D

Permalänk

tejp.

Visa signatur

Some a look fi paradise in a physical form, paradise it is a state of mind.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galarix:

Halloj!
Bytte tillbaks till mitt gamla chassi men jag har tappat bort det skyddet som täcker grafikkortplatserna, som sitter bak på datorn.
Har tänkt och köpa nya men vet inte vad dom heter?
Så snälla, vad heter dom?

Den svenska benämningen kan vara täck- eller skyddsplåt för expansionsplats.
På engelska är benämningen bracket eller pci bracket (for expansion ports).

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Tack så hemskt mycket för alla svar, det var en sån här jag sökte : http://www.inet.se/produkt/6900485/silverstone-aeroslots-vent... .

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem

Dum fråga kanske, men vaför ska du köpa såna? Dom använder man ju ändå inte sen när man sätter i ett nytt grafikkort mm.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem
Skrivet av netbuddy:

Dum fråga kanske, men vaför ska du köpa såna? Dom använder man ju ändå inte sen när man sätter i ett nytt grafikkort mm.

I mitt tidigare chassi så hade jag två st grafikkort som tog upp 4 st platser, men jag uppgraderade till ett 680 som bara tar 2 st platser och såklart tappade jag bort dom skydden.

Visa signatur

Citera för svar!!